Hoi! Ik ben in een week tijd al 4 x in het ziekenhuis geweest voor een ctg en echo omdat ik minder leven voelde. Nu was ze afgelopen zondag en maandag wel weer goed actief en zoals ik gewend was. Ik weet dat ze met deze termijn (39 weken) minder gaan bewegen, maar ik maakte me toch zorgen want het was wel heel drastisch minder ineens. Vandaag bleek in het ziekenhuis weer dat ze inderdaad steeds erg rustig was. Er zaten soms wat te lange pauzes tussen haar bewegingen en hartslag. Vrijdagmorgen moet ik nogmaals langskomen voor een ctg. De gynaecoloog heeft gisteravond gezegd (toen ik dus weer aan ctg lag ivm minder leven voelen) dat als het vaker voorkomt ze misschien willen inleiden. Zijn er meer die dit hebben gehad alleen om die reden? En na hoe vaak minder leven voelen werd je dan ingeleid? Aan de ene kant wil ik liever dat ze uit zichzelf komt, maar aan de andere kant vind ik het gewoon maar eng om steeds in de stress te zitten over hoe rustig ze is.
Bij mijn schoonzus hebben ze het een kleine week aangekeken en toen ingeleid. Ze wilden het risico niet lopen dat het niet goed was. Spannend hoor!
Ik zou ingeleid worden met 37 weken vanwege verminderd leven en verminderde groei. Echter dochter besloot vlak daarvoor zelf al te komen. Ik ben een week lang elke dag 1 of soms 2 keer aan de ctg geweest voordat ze geboren werd. Dus na een dag of vier werd besloten om in te gaan leiden met 37 weken (drie dagen daarna geloof ik). In de periode daarvoor bewoog ze al wat minder, pas in de laatste anderhalve week was het zo weinig dat de gyn zich zorgen maakte. Ik was heel blij dat ze er was, wat een spannende tijd was het. Ik voelde haar zelf echt helemaal niet meer, dus elke keer de spanning of ze nog wel leefde, pfffff...
Dan was het bij jou misschien de 'stilte voor de storm' zoals ze vaak zeggen. Maar het is inderdaad gewoon veel spanning omdat ze zo weinig beweegt. Ik voel wel af en toe een heel zacht duwtje, maar naar mijn idee veel minder dan ze kan en zou moeten bewegen. Het duurt ook veel te lang voor ze beweegt als ik een beetje schud of in mijn buik por. Vruchtwater is hier ook nog genoeg aanwezig dus er is ook niet echt een duidelijke reden waarom ze zo weinig beweegt.
Nee, ze heeft de hele zwangerschap nauwelijks bewogen, voelde haar ook pas na de 24 weken (Heel anders dan nu gelukkig, dit kindje voel ik vanaf 14 weken dagelijks). Dochter was dysmatuur, placenta deed het niet goed, ws heeft ze het niet makkelijk gehad en bewoog ze daarom ze weinig. Spannende tijd voor je, ik ben benieuwd of ze je willen inleiden of dat je kleintje zich vanzelf aan gaat dienen.
Hebben ze ook het vruchtwater gecheckt ? Ik was 1 dag overtijd en belde omdat ik de hele ochtend zo weinig had gevoeld terwijl ze daarvoor best veel bewoog. Ik mocht meteen komen naar het zkh. Ctg was goed en toen echo gedaan, en toen vonden ze dat er weinig vruchtwater was. Meteen de volgende dag mocht ik komen om in te leiden, want de gyn zei weinig vruchtwater in combinatie met weinig bewegen, daar laten ze je niet lang meer mee doorlopen. Mijn oudere dochter is 13 dagen na uitgerekende datum geboren, ook ingeleid omdat weinig vruchtwater. En volgens mij lag ze er al langer met minder vruchtwater, had veel meer huidproblemen dan dochter nu. Toen had ik helaas niet zo goed op dat soort dingen gelet ( beweging enzo) en had ook niet eerder een echo helaas. Ben nu wel blij dat ik meteen heb gebeld.
Sorry, lees nu pas dat vruchtwater wel okay is. Geen idee, misschien gewoon een rustig kindje? 😁
Zomersproet, het is geen rustig kindje, anders had ik die veranderingen ook niet zo duidelijk gemeld. Ik zei zondag of maandag nog dat ze zelden zo druk was geweest. Ze is niet vreselijk druk normaal gesproken maar voel d'r altijd heel duidelijk en ook wel de hele dag door. Dat was nu dus echt anders. Dufel, ja klopt, bij hoge bloeddruk zijn ze er sowieso heel voorzichtig mee. Mijn bloeddruk was wel gewoon prima. Ietsje hoger dan normaal, maar niks zorgwekkends. Omdat er dus verder niet echt aanwijzingen zijn zoals een verminderde placenta werking, bloeddruk of vruchtwater hoefde ik niet te blijven. Het was puur op haar rustige gedrag en mijn aanwijzingen van hoeveel ze bewoog dat ik vrijdag terug moet komen.
Ja ik ben ingeleid met 39/2 wegens minder leven. (Heb de kleine z'n 8 dagen in totaal niet gevoeld) het was een hel😢 sterkte
Ik had sweekends 2x een ctg scan gehad ivm minder leven voelen zondags zeiden ze we gaan een afspraak maken om in te leiden die dinsdag ben ik ingeleid en bevallen. Ik woon dan wel in het buitenland en heb het gevoel dat ze hier veel sneller inleiden dan in NL.
Oh jeetje dat lijkt me echt doodeng. Ik heb haar nog nooit een hele dag niet gevoeld, maar vind zelfs dat mindere leven voelen dat ik nu heb al erg genoeg! Zonnestraal, ja dat denk ik ook inderdaad. In Nederland zijn ze heel erg van het 'op z'n natuurlijke beloop laten'.
Het was ook vreselijk. Elke dag bang dat het fout zat.. De weekend gyn vond mij ook aanstellen wat ik moest hem voelen. Nou van te voren ging ik zowat kapot als hij schopte en hij was gemiddeld 2-3uur per dag stil, de overige 21-22 uur was hij actief Daarom heeft het tot dinsdag geduurt, anders was ik zaterdag ingeleid. Ik kreeg 2x per dag een ctg (thuis) en om de 2 dagen een echo en controle in het ziekenhuis.
Pff ongelofelijk dat ze dan niet eerder ingrepen! Je weet zelf het beste het ritme van je kindje en dan merk je echt wel verschil. Gelukkig maar dat het toch goed is gekomen, maar die spanning is echt slopend!
Ik ben ingeleid na minder leven te voelen. Ik had een druktemaker in mijn buik wonen. (Nu nog steeds een druktemaker) Ik heb op woensdag en donderdag veel harde buiken gehad waardoor ik geen schoppen meer voelde. Donderdag anderhalf uur aan de ctg. Terug naar huis gegaan met slaap medicatie om tot rust te komen. En ik moest rust houden. Vrijdag in de ochtend weer ctg. Was goed. Bij de gyn op controle en de ontsluiting zat nog steeds op 1 cm. Echo gemaakt en bleek verminderd vruchtwater te hebben en de boef werd veel te klein geschat. Lengte en gewicht kwamen overeen met een zwangerschap van 35 weken terwijl ik 39,4 was. Vrijdagavond mogen melden om in te leiden. Ze hadden gezegd dat we rekening met 3 dagen moesten houden... nog geen 24 uur na de start van de inleiding was ik bevallen. Ik heb me van te voren niet ingelezen omdat je vaak horror verhalen dan leest. Was er blanco ingegaan en ik moet zeggen dat het me allemaal erg is meegevallen. Positief erin gaan, hoe lastig het ook klinkt, heeft hier enorm veel geholpen. En grappenmakers tussen de weeën is wel fijn
Het kan gewoon zijn omdat de baby aan het einde van de zwangerschap minder ruimte heeft om te bewegen. Tenminste dat werd destijds bij mij als verklaring gegeven door de gyn. Ik moest dus toen regelmatig aan de CTG d elaatste 2-3 weken maar het was altijd goed en vruchtwater ook, niet ingeleid.
Hallo , Ik ben bij allebei mn kindjes ingeleid ivm minder leven voelen . Soms werd ik 2/3 dagen helemaal suf getrapt van binnen , en dan opeens weer 2/3 dagen voelde ik helemaal niets . Het maakte mij mega onzeker ctg"s waren steeds goed , maar toch ! De onzekerheid maakt gek . Ik was dan ook blij dat ik ingeleid werd beide keren , daarna kon ik tenminste met eigen ogen zien hoe het ging met de kleintjes !
Nou ik ben dus toch ingeleid afgelopen maandag! Maar wel in combinatie met een ogenschijnlijk groot kindje volgens de echo. In het echt valt het mee hoor, ze is wel lang! Bij de geboorte 53 cm en 4095 gram! Bedankt voor alle reacties