Wanneer krijg je een buikje

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Salina1983, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier echt gedacht het gaat snel. Met zeven weken al een enorme (darmen)buik.
    Inmiddels 15,5 week zwanger en overdag niks te zien. In de avond zwelt mijn buik wel op.

Oja en dit is kindje nummer vijf!
    Foto bijgevoegd. Dat mini bultje boven mijn broek zit er normaal niet. Voor anderen niet zichtbaar dus. Wat goed uitkomt want het is nog steeds een geheim

Bijgevoegde bestanden:

2. MamaCeline

29 jan 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu bijna op de helft en er is nog niet veel te zien. Wel draag ik nu positiebroeken, maar das puur voor mezelf. Zo kan je naar mijn idee toch net ff wat meer zien dat ik een buikje ga krijgen. Mn eigen treggings drukken het een beetje plat.
    Ik ben zo iemand die niet kan wachten om met mn buik te gaan pronken ;) ben zo blij en trots.

3. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Ik heb al een enorme buik.. gedeeltelijk vanwege het vele eten wat ik nu doe.. (helpt tegen de misselijkheid en ik eet van alles.. van fruit tot chocola van salade tot friet) en wellicht ook omdat ik misschien klein ben? Het moet toch ergens heen :)
    Ach ik kan me er niet zo druk om maken, dat deed ik bij de eerste wel, was veel met mijn gewicht bezig, maar inmiddels weet ik dat het er daarna wel weer af gaat (en ja daar moet je wel wat voor doen :) ) Ik ben allang blij wanneer dit kleintje blijft zitten en de rest maakt me even niet uit..

4. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Bij de eerste had ik met 26 weken pas echt een buikje (sindsdien ook positie kleding moeten dragen)
    Bij de tweede met 8/9 weken zaten mijn gewone broeken al wat strakjes. En had ik al een heel klein ieniemini buikje met 11 weken

5. Katrineke

Katrineke Lid

14 sep 2012
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij de eerste droeg ik bij 8 weken al zwangerschapsbroeken en ik ben nu 4,5 week zwanger en mijn darmen zijn opgezet (prikkelbare darmsyndroom). Dus nu al een opgezet buikje :cool: Vraag me af wanneer nu de broeken uit de kast kunnen worden gehaald;)??

6. sjak

sjak Niet meer actief

Bij de eerste ben ik met 12 weken aan de zwangerschapsbroeken gegaan, niet omdat ik zo'n dikke buik al had, maar omdat de knopen irriteerde/zeer deden.
    Nu pas 4,5 weken en al een opgezette buik:$

7. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap in 2008/2009 pas een buikje na 20 weken.
    de foto met streepjes shirtje is foto van toen ca. 25 weken

die andere foto is van 2 dagen geleden ben nu 8+4 weken en in de avond kan de knoop echt niet meer dicht.
    Gaat veel sneller nu.

Toen ook wel gespeerder maar nu ook gewoon platte buik van mezelf.
    heb wel last van mijn darmen dus daar ligt het nu aan..laat die buik maar komen :)

Bijgevoegde bestanden:

8. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik had pas een buik met 30 weken zwangerschap :) dat duurde toen wel errug lang hoor !

9. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu al. Heb echt een dik darmenbuikje. Bij de vorige 2 ook rond de 7 8 weken echt al wel een buik. Eigen broeken zitten ook niet meer lekker. Vandaag de eerste positiebroek gekocht. Ben de hele dag misselijk en overgeven en op een strakke broek zit ik niet te wachten haha

10. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf 7 a 8 weken had ik positiebroeken nodig door mijn opgeblazen (darmen)buikje.
    Vanaf een week of 12 begon de babybuik toch echt zichtbaar te worden (voor mezelf) en met 17 weken kon ik het echt niet meer verbergen voor de buitenwereld.

11. Simone444

Simone444 Actief lid

5 dec 2013
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 13 weken en je ziet het wel al. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet de smalste ben en ik meer t idee heb dat m'n "vetrol" zich verplaatst heeft :p en het is meer een bol geworden ipv een blubberbuik haha. Sinds vandaag wel zwangerschapsbroeken aan en her zit heeeeerlijk!!

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ja zooo bizar! bij mijn eerste ook echt pas met 20 weken. En nu ben ik een week of 7 en heb ik ook echt al een buikje!!!

13. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik ga nu over op zwangerschapsbroeken, omdat het echt niet meer lekker zit. Je ziet gewoon duidelijk dat ik zwanger ben. Ik blijf het gek vinden, want het kunnen echt alleen opgezette darmen enzo zijn. Het kindje zorgt nauwelijks nog voor een groeiende buik.

Dit is mijn derde zwangerschap en bij mij zag je vanaf het begin mijn buik groeien. Nu kan ik het echt niet meer inhouden en zie ik er gewoon beginnend zwanger uit.

Bij mijn tweede zwangerschap begon mijn buik pas later te groeien en bij mijn eerste zwangerschap nog later. Ik ben toen volgens mij vanaf een week of 14-16 zwangerschapsbroeken gaan dragen omdat mijn gewone spijkerbroek niet meer dicht ging.

Bij je eerste zwangerschap duurt het best lang, daarna weet je lichaam wat er moet gebeuren en zet alles gewoon meteen vast uit ofzo. :)

Wat lijnen betreft: streng lijnen is niet goed. Gewoon gezond en volwaardig eten wel. Je hoeft niet heel veel te eten (en niet meer dan anders) en opletten op wat je eet is niet verkeerd. Het nadeel van een eenzijdig dieet is dat je tekorten op kunt bouwen. Het is belangrijk om daar alert op te zijn. Eventueel kun je met een diëtiste daarover overleggen. Een 1200 of 1500 calorieën-dieet is geen goed idee. Jij en je kindje hebben nou eenmaal wel het een en ander nodig nu. Maar een beetje opletten kan best.

14. Leontine1978

Leontine1978 Niet meer actief

Eerste pas met 22 weken een buikje, 2e met 9 weken en de 3e heb ik met bijna 19 weken al een beste buik. Valt echt niet meer te ontkennen hahahaha. Ook met deze zw schap al met 10 weken een positiebroek!

15. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu van de eerste zwanger en met 18 weken begint mijn buikje eindelijk te groeien. Als ik iets straks aan heb zie je het, anders nog niet. Ik ben vrij smal en dun van mijzelf. Ik pas ook nog gewoon al mijn kleren : )

16. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerste met 16 weken echt te zien dat ik zwanger ben.
    heeft even geduurd vond ik omdat ik zelf slank en groot ben.
    maar vind het nu wel erg leuk dat je het begint te zien

17. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Bij bij werd het pas zichtbaar vanaf 22 weken ongeveer.. Daarvoor nog vrijwel niets te zien, niemand die zou denken dat ik zwanger was, laat staan van een tweeling. Ik ben zelf lang en smal.
    Maar vanaf die 22 weken ging het ineens wel snel, nu is er een duidelijk zwanger buikje te zien :)

18. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Ik zit 5 dagen voor mijn nod. Weet nog niet zeker of ik zwanger ben natuurlijk, maar mijn buik groeit gewoon met de week. Kan ook door me darmen komen natuurlijk. Heb nu ook pijn in me stuitjee, en mijn liezen. Begin nu beetje ongi krampjes te krijgen..... Hopen dus

19. fierce

fierce Actief lid

23 dec 2013
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu negen weken zwanger en mijn buik is echt zichtbaar, bij mij heeft het te maken met mijn darmen. Voordat ik zwanger was had ik al een opgezette buik, maar nu is het dus erger geworden en kan ik het bijna niet meer verschuilen. We zullen zien hoe het verder zal gaan als ik de eerste trimester ben gepasseerd.

20. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Hier net over de vijf weken zwanger, en nu al in een positiejeans. Mijn gewone jeans zaten echt niet meer lekker. Ik vind het heel apart, zo vroeg, en je ziet echt al iets. Hahahaha, er werd al gezegd, misschien krijg je wel een tweeling. Het zal nu nog voornamelijk lucht zijn in mijn darmen, maar het is wel vreemd om te zien. Ik kan mijn buik niet meer inhouden. Ach ja, het heeft wel wat vind ik :) Ben trots op mijn buik!

Deel Deze Pagina