8 weken is idd nog inwendig en vanaf de termijnecho (10-12 weken) is het uitwendig met volle blaas. De echo's hierna maakt het niet meer uit of je volle blaas hebt of niet
Bij mijn gyn is alles t/m 11 weken inwendig (mijn echo’s waren met 5+1, 6+6 en 9+4). Vanaf de termijnecho met +/- 12 weken zijn de echo’s uitwendig
Hier bij 7 en 8.5 week echo's uitwendig gehad. verloskundige gaf aan dat dit afhankelijk van je lichaamsbouw wel of niet al lukt. bij slanke meiden lukt het vaak eerder dan bij wat vollere meiden... bij hele slanke meiden kwam die weer vaker tegen dat se darmen er voor lagen.... Dus het verschilt... Hier beide uitwendig en goed beeld. Mocht dat niet gelukt zijn dan kon het nog inwendig
Laat het wel even weten aan je huisarts, dat je zwanger bent Mocht je (plots) medicatie nodig hebben, is het belangrijk dat je zwangerschap bekend is.
Bij ons is het standaard elke controle om te kijken of het allemaal (nog) in orde is. Volgens mij vinden ze het ook superleuk om echo's te maken daar Ik vind het zelf ook wel prettig om even te kijken of gewoon alleen al het hartje te luisteren.
Heb laatst de huisarts ingelicht toen ik er voor mijn zoontje moest zijn. Werd meteen genoteerd ivm evt toekomstige medicatie.