Hier krijg je met 36 weken standaard een liggingsecho. Ze meten dan gelijk nog weer het hoofdje, buikje en bovenbenen. Beentjes waren hier niet heel lang (liep een weekje achter). De rest zat precies op de goede termijn.
Ik heb een groeiecho gehad omdat mijn suikers aan de hoge kant waren. De kleine loopt een ruime week voor op de zwangerschapstermijn, maar dat was niets om me zorgen over te maken. Toch doe ik er niet veel voor op. Een vriendin van mij stond bij de tweede onder strenge controle van de gyn en kreeg regelmatig echo's. Ze vertelden haar dat de tweede zeker kleiner was dan de eerste, die met iets meer dan 7 pond ter wereld gekomen is. Nou, de tweede was ruim 10 pond. Niks kleiner dan de eerste. Een echo zegt dus zeker niet alles.
Daar zou ik me niet te veel zorgen om maken. Ik kom de laatste weken ook niks aan, maar dat schijnt normaal te zijn. In de laatste weken kun je zelfs wat afvallen, is allemaal niet erg.
Oh ok, dacht dat dit misschien een teken kon zijn... nu heb ik de laatste weken ook wel heel erg veel aan mijn hoofd dus maar eet/snoep wel aardig veel dus had eigenlijk gedacht dat de kilo's er wel aan zouden vliegen aangezien ik ook nog eens bijna NIETS doe ...!!!
Dag allemaal, Wilde ook een topic starten met dit als onderwerp maar toen kwam ik deze tegen Ik moet volgende week een groeiecho laten maken omdat de VK niet echt goed de kleine kan voelen door al het buikvet.. Maakt mij niet uit hoor haha, toch weer een 'kiekje' tussendoor van de kleine, geheel onverwachts! Is nooit verkeerd! Tot nu toe heb ik bij vorige echo's nog niet gehoord dat de groei niet voldoende zou zijn en verwacht eigenlijk dat het nu ook ok is maar toch je weet maar nooit,.. Mijn vraag: Welke gegevens moet je allemaal meenemen voor de groeiecho? Ik heb hiervoor namelijk mijn echo's gehad in het ziekenhuis en nu moet (doorverwijzing VK) naar een echobureau toe. Heb namelijk begrepen dat tot een aantal weken de kindjes allemaal hetzelfde groeien, maat tot wanneer is dat? Ga nu ook even 'Googlen' misschien kom ik het daar ook wel tegen.. Liefs.
Ik heb een verwijzing meegekregen, kopieën van de vorige echo's, ook nog even de vk-kaart meenemen en dat was voldoende geloof ik?! Oh ja en ik moet naar het z.h. voor de echo dus misschien het ponskaartje...??? Liefs Nelleke
Ik heb gisteren de liggings-groeiecho gehad en daar is uitgekomen dat ons kindje klein is maar niet te klein. Frummel weegt op dit moment 2675 gram en dit zit volgens de gyn. maar iets onder het gemiddelde dus geen reden om me zorgen te maken GELUKKIG Ook lag de kleine nog gewoon met het koppie naar beneden zoals altijd al vanaf de 26e week dus dat is ook weer mooi meegenomen, geen reden gevonden waarom het niet in wil dalen dus dat zal het dan nog wel gaan doen als het er klaar voor is Ik ben in ieder geval weer gerust gesteld, hoop wel dat het bij de geboorte 3 kg. of meer weegt zodat het iets meer bij te zetten heeft na de geboorte ...!!! Liefs Nelleke