Zenuwachtig voor morgen...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kisbaba, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Al weken staat het gepland: onze uitgebreide 20 weken echo en morgen is het dan zover.
    Steeds kon ik het nog een beetje van me afzetten, maar vanavond loop ik steeds nerveuzer te worden.

Omdat ik 42 ben, diabetes heb en hoge bloeddruk, plus de eerste paar weken medicijnen heb geslikt (toen ik het nog niet wist) hebben we best wel zorgen of onze baby gezond zal zijn.
    Toch hebben we geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest gedaan, omdat ik doodsbang was voor een miskraam.
    Toen bood de gyn ons deze uitgebreide echo aan, dan kunnen ze ook al heel veel zien, bv eventuele grote of kleine mankementjes, en uiteraard heb je op m'n leeftijd ook veel meer kans op syndr. van down (1 op de 80 en dat vind ik best veel)

Morgenochtend om kwart over tien moeten we er zijn. Het zal ongeveer 45 minuten duren, zeiden ze de vorige keer.

Ik zie er naar uit, omdat het zo mooi is om je kindje te zien, maar ook ben ik erg bang of ze iets zullen 'vinden'.
    Zeer gemengde gevoelens dus.

Ik schrijf dit alleen maar om het even van me áf te schrijven.
    Gelukkig bewoog de baby vanavond wel veel, net alsof hij me moed in wil spreken. Ik heb namelijk nog weinig leven gevoeld...

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Heb je geen Combinatietest laten doen..?
    Want bij de 20 weken echo kijken ze niet naar het s.v.down volgens mij, iig. niet bij mij !

Heel veel succes en sterkte, maak je niet al te druk, als het eenmaal voorbij is dan voel je je veel beter :D

-x-

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    en het idee dat er iets niet goed is heeft iedere aankomende mamma met de 20 weken echo! en ja begrijp dat voor jou iets spannender is!ik wens je veel succes morgen! zal aan je denken ;)

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Wat is een combinatietest?

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Dan moet je in het begin van je zwangerschap (ik geloof tussen 9 á 12 wkn ofzo) bloed laten prikken en rond 12 weken krijg je dan een echo met een nekplooimeting!
    Heeft de verloskundige dat niet uitgelegd aan je..?

Ik zelf heb het niet laten doen.. Maar ik kan wel je angst begrijpen hoor! Maar idd. iedereen is zenuwachtig en meestal valt het mee!
    Veel succes hè.. ;)

-x-

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Oh, ja hoor, dat heeft de gyn ons wel verteld, maar hij legde uit dat je dan net zo min zekerheid hebt, dat heb je alleen met vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Met de nekplooimeting weet je alleen ook maar een kansberekening. En het klopt, het moet tussen de negende en veertiende week.
    En we zouden het sowieso nooit hebben laten aborteren, dus hebben we het niet gedaan.

7. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    precies wij hebben het ook niet gedaan! kansberekening heb je niet zo veel aan geeft ook onzekerheid zei mijn vk! zegt dan het 1 op de 8000 is dan zou je altijd de ene kunnen zijn zelfde als 20 procent kans nou ja is niet veel maar wie zegt dat je daar niet bij kan zitten! Dus vandaar bij ons ook geen nekplooimeting ;) en dat aborteren daarvoor nee dat zeker niet ;)

8. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Gefeliciteerd en leuk trouwens dat je na 20 jaar weer een kindje verwacht super :) Maar morgen is alles goed met jullie beebje ;) willen jullie weten wat het wordt?

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    tja, dat schreef ik net al bij een ander topic.
    We zijn er nog niet echt mee bezig geweest, juist omdat we zo bezorgd zijn of het wel gezond is. En ook weten we nog niet of we het wíllen weten, maar ik denk dat als je het morgen kunt zien, dat ik dan wel zo nieuwsgierig ben en niet m'n hoofd zal omdraaien...
    Dus ik weet het nog niet, geloof ik.
    Maar wie weet houdtie z'n beentjes wel stijf op elkaar en blijft het alsnog een verrassing.
    Zelf heb ik trouwens helemaal het idee dat het weer een jongen zal worden.
    We hebben ook al twee zoons namelijk. Van 23 en 20 8)

10. Lynn1980babyboy

Lynn1980babyboy Actief lid

14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hee,

probeer een beetje te genieten van je 20 weken echo.
    Lekker 45 minuten naar je beeb kijken.

Veel plezier en succes !

Liefs,
    Lynn

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Over een dik uur zijn we al aan de beurt! :) :confused:

12. jenm

jenm Actief lid

23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    succes en geniet ervan.
    hoe vinden je zoons het om een klein broertje of zusje te krijgen?

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Spannend meid, ik duim voor je en veel plezier!

14. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    spannend! weten jullie al wat meer, ben heel benieuwd!

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Alles lijkt gelukkig goed, hoewel ze het hartje op één of andere manier niet helemaal duidelijk konden zien, vandaar dat we over vier weken nog eens voor dezelfde uitgebreide echo moeten terugkomen. De gyn. heeft ons verzekerd dat hij niets afwijkends kon zien, maar dat het gewoon wat onduidelijk te zien was. Misschien komt dat doordat ik een nogal dikke buikwand heb, dat wist hij ook niet zeker.

We hebben wel prachtige plaatjes gezien, sommige heel duidelijk, andere juist weer heel vaag. Hij heeft in elk geval geen hazenlipje, het was eigenlijk nog te vroeg om eventueel een open ruggetje te constateren, maar in elk geval leek het nu goed. Handjes, voetjes, beentjes, armpjes, schouders, sleutelbeentjes, alles zit erop en eraan. Maar eigenlijk is het nog te klein om het echt allemaal met 100 % zekerheid te kunnen zien, zei de gyn.
    Dus wat dat betreft zijn we blij dat we over 4 weken nog eens terug komen, dan krijgen we nog meer duidelijkheid.
    Tot nu toe lijkt het in elk geval goed, en dat is al een hele geruststelling.
    Bij elke meting die er gedaan werd, nam de computer automatisch de geschatte weken op, dat lag steeds netjes tussen de 19,3 en 20 weken, dus prima op schema.

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Zoons vinden het hartstikke leuk, gelukkig! Hoewel de oudste al een paar jaar in Leiden studeert en daar ook woont. De jongste zal ook niet lang meer thuis wonen, misschien nog een jaartje ofzo...
    Maar ze maken al grote plannen voor straks als de kleine er is, ze gaan ermee vissen, naar popconcerten, het moet met z'n vijfde al op muziekles, hahaha, echt lachen wat die jongens verzinnen! :D

Het is leuk dat ze nu juist die puberleeftijd voorbij zijn, en er zich niet meer voor schamen dat ze nóg eens grote broer worden.
    Voor het kindje zelf is het misschien straks wel wat eenzaam opgroeien, met twee al zo grote (uitwonende) broers. Maar ach... er zijn genoeg enige kinderen die dat ook hebben.

Deel Deze Pagina