Wanneer zaadlozing voor semenanalyse?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lizy, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizy

Lizy Actief lid

Jun 12, 2011
    136
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik heb even een vraagje voor jullie.
    A.s. maandag moet mijn vriend weer sperma inleveren voor een semenanalyse. (vorige uitslag was niet goed)
    Nu is mijn vraag aan jullie; wanneer kan hij het beste de laatste zaadlozing hebben voordat hij sperma moet opvangen voor de semenanalyse v.a. a.s. maandagmiddag?

Gisteren heeft hij nog een zaadlozing gehad. Het lijkt mij nog wat te lang om nu te wachten tot a.s. maandag toch??

Ik hoor het graag van jullie!

2. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Hoi lizy,
    hebben ze je geen papieren mee gegeven waarin dat precies staat uitgelegd?
    Ik kan me het niet exact meer herinneren, maar zoiets als 3dgn voor inleveren laatste zaadlozing mogen hebben staat me bij. Dus dat zou vandaag nog inhouden en daarna niet meer... Maar zal het anders nog even navragen als ik jou was.
    Succes... 't is altijd even lastig voor de mannen om het zo getimed te moeten doen!
    Liefs, visje

3. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    3 dagen ongeveer inderdaad is optimaal. Sommige klinieken zeggen 2-7 dagen, maar dat is wel een hele ruime norm.
    Morgen misschien nog een zaadlozing en daarna niet meer?

4. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Bij ons zeiden ze mondeling 2 dagen onthouding op papier stond 2-4 dagen.
    Sterkte . Niks aan he

5. videlsje

videlsje Bekend lid

Dec 21, 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    bij ons ook op papier 2 dagen en niet langer of korter dus zou zoiets dan aannemen. maar raar dat je daar geen papieren van hebt mee gekregen

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier minimaal drie dagen onthouding voor een zaadonderzoek/behandeling. Het mogen er maximaal zeven zijn, aangezien de kwaliteit ook achteruit gaat als je te lang geen zaadlozing hebt.

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Voor de ICSI behandeling stond dat we max drie dagen onthouding mochten hebben, te lang niet is niet goed en te kort ervoor ook niet! Wij laten er ongeveer 2 dagen tussen zitten.

8. Lizy

Lizy Actief lid

Jun 12, 2011
    136
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn of even jullie mening te horen. Ik heb idd wel informatie gekregen maar ik twijfelde nog wel, maar we houden 2-3 dagen maar aan.
    Idd niet leuk om een man om je hieraan te 'moeten' houden. Sowieso die verplichting is niet leuk, laat staan het inleveren van zo'n potje...

9. Ze zeggen inderdaad overal iets anders. Wij hebben er zelf een beetje mee geexperimenteerd. De eerste keer 2 dagen onthouding, zoals het ziekenhuis voorschreef, de tweede keer maar 1 dag onthouding, en de derde keer 3 dagen onthouding. Wij hadden met 1 dag onthouding het beste resultaat.

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    In principe ga je uit van 2-3 dagen onthouding. NIet meer dan 3 en 1 is ook te kort.
    En voor het inleveren mag het niet ouder dan een uur zijn. Is je reisafstand dus te groot, dan zul je het daar ter plekke moeten doen (hij dan). Is het dichtbij, dan kan het thuis. Dan kun je het in het potje in je broekzak vervoeren.
    Mijn man doet het het beste met ongeveer 3 dagen, maar dat weet je na verloop van tijd vanzelf.

11. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Oh ja wij deden er altijd aluminiumfolie erom heen, om de het warm te houden en dat in de binnenzak.

wij hielden ook 2-3 dagen aan.

Succes, hopelijk is het deze keer beter!

12. debdev

debdev Lid

Jan 7, 2013
    77
    0
    0
    Eigen Bedrijf
    Zuid Holland
    Ik heb het toevallig vanmorgen ingeleverd ! Arm Mannetje van me... Nou schat, Ik wil om 10:30 weg rijden. Zorg je dan , dat het in het potje zit ? Ik met zijn kwakje , boven mijn shirt, tussen mijn borsten/onder mijn shawl onderweg. (inderdaad lichaamstemp.) We hebben 4 dagen onthouding gedaan. Papieren gaven idd ook tussen de 2-7 dagen aan. En het moest binnen een uur bij het ziekenhuis zijn. Ben reuze benieuwd naar de uitslag hoor. Ik heb Pcos dat weten we, maar voor mijn man is het de eerste test. 21 jan horen we de uitslag...

xxxx

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Niet leuk he? wij hebben ook gexperimenteerd en komen nu uit op 2 dagen onthouding met het beste resultaat. Maar ik hoop voor jullie dat jullie er niet aan toe komen om dat uit te vinden omdat het heel snel gelukt is :).

14. Lizy

Lizy Actief lid

Jun 12, 2011
    136
    13
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad niet leuk he! Wij hebben nu afgesproken om vnvnd nog een zaadlozing te hebben en daarna niet meer tot maandagochtend. Bah wat stom zulke afspraken maar goed... Wij krijgen eind vd maand uitslag! Enorm spannend he!!! Hopelijk krijgen jullie een goede uitslag!!

15. sankyra

sankyra Actief lid

May 5, 2011
    377
    1
    18
    Female
    Pesaja
    HeescH
    Heb toevalig papieren thuis liggen voor radbout etc etc ...
    maar om jou vraag te beantwoorden op die papieren staat dat er 1 - 4 dagen tussen moet zitten ;) .. en als je het beste kwaliteit wil raden ze aan om echt die 4 dagen a 3 dagen er tussen te laten zitten ;)

succes

Share This Page