Wanneer krijg je normaal eerste echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Natasja2, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had eerst begrepen dat je eerste echo pas met 12 weken krijgt, maar lees net bij verschillende mensen al de eerste echo met 6 tot 9 weken. Wat kan ik verwachten (eerste zwangerschap, maakt waarschijnlijk verschil?)? Morgen eerste keer naar verloskundige, zit er een kans is dat we al een echo krijgen? Hoop het zo! En wanneer krijg je 't hartje te horen? Hoop dat jullie me wijzer kunnen maken!

2. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    als je morgen naar de vk gaat dan zal zij jou een verwijsbrief meegeven voor de 1e echo en kun je gelijk het ziekenhuis bellen en dan hoor je het gelijk meestal gebeurt dat best snel daarna.het hartje horen kloppen moet je nog even mee wachten dat is meestal met 12weken en dat zal dan de volgende keer zijn bij jou vk maar dan kan het nog best vroeg zijn en is de kans er ook dat je het nog niet hoort.

3. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik denk dat het overal weer anders gaat! ik kreeg bij de vorige twee pas met 12 week een verwijsbrief mee! en bij de mk pas met 13 week!
    nu wil ik eigenlijk ook wel eerder een echo, maar wil dan wel de zekerheid dat ik er met 12 week weer een krijg! ga van de week wel even heen, en dan horen jullie het wel ;)

4. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Meestal rond de 12 weken. (tenminste als er niets bijzonders aan de hand is)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik kreeg ook bij het eerste bezoek aan de vk een verwijsbrief dat ik kon bellen naar het zh voor een afspraak voor een echo. Dit omdat mijn vk zelf geen echo's maakt. Ik heb toen meteen gebeld en een echo gehad op 11 weken en 5 dagen. Dit is vrij normaal.

Meiden die al zo vroeg een echo krijgen, krijgen dat met een reden, bv al eerder een miskraam gehad, of een onregelmatige cyclus waardoor men niet weet hoever ze is. Of in Belgie wonen, daar is het beter geregeld ;)

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hoi natasja,
    ik heb bij 7 weken mijn eerste echo gehad, maar dit was omdat ik met behulp van de medische wereld zwanger ben geraakt...

bij de verloskundige is het bij ons normaal dat je je eerste echo ik de 10e-11e week krijgt...

ze willen dit graag voor de 13e week, zodat ze je veel uitleg kunnen geven en je dan nog even kan nadenken of je een prenatale screening wilt (nekplooimeting etc), dit moet namelijk voor de 14e week..

liefs elfje

7. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Ik krijg met 8 weken mijn eeste echo. ;)

Maar ik ben al in behaneling bij de Gyn. ;)

8. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie antwoorden! We zijn inmiddels bij de vk geweest en inderdaad een verwijzing voor een echo in het ziekenhuis gekregen. Ben zo nieuwsgierig! Ik denk ook dat het dan pas "echt" zal zijn, omdat ik mij helemaal niet zwanger voel. Maar ja, zo'n test (of eigenlijk 3 :oops: ) liegt niet en ik heb nog geen bloeding gehad. Dus het zal nog wel goed zitten in m'n buik denk ik. Over 6 weken nieuwe afspraak bij vk (voelt als ver weg...) en dan krijgen we het hartje te horen. Kan niet wachten!

9. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Heel herkenbaar, toen ik mn eerste echo gehad had voelde ik mij ook veel meer gerust, helaas duurt het daarna weer lang voor je je 2e echo krijgt. ;)
    gelukkig voel je rond die tijd jekindje bewegen en krijg je meer "gevoel" er bij.

Mona

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

hey Hey

Ik kreeg met 10 weken mijn eerste echo ik kreeg hem bij mijn VK want ze hebben daar zelfs zo'n echo apparaat dus ik hoefde gelukkig niet naar het ziekenhuis :D maar denk dat dat bij iedereen verschillend is hoor.... :D

11. meissie28

meissie28 Actief lid

24 jan 2007
    144
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi meiden

ik wil even reageren
    je hoeft niet altijd een medische reden te hebben om eerder een echo te krijgen
    ik krijg 3 april een echo en dan ben ik denk ik 9,5 week
    ik heb begrepen dat ze dit nu eerder doen omdat ze je willen laten nadenken over de combinatie test die voor 12 weken gedaan moet worden
    dus overal verschillend

groetjs

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Of in Frankrijk ;) heb eerste echo 2 mrt gehad, dus 7wk en 5dg, en zie hieronder voor de rest...Is hier normaal dat je ongeveer iedere maand gecontroleerd wordt. En is bij de gyn, niet de vk.

Deel Deze Pagina