wanneer krijg je tamiflu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bellabella, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

11 wachtende....nou, we wonen hier dan echt dunbevolkt zeg :D

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    nu 7...

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij iets meer nood kan je dus beter 112 bellen zeg ....

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    hang nog steeds... erg zeg! Als je spoed hebt kan je het wel aangeven hoor! nu 3 wachtenden.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Pffff...nou zeg!
    Gelukkig is er dus wel die extra functie, mag ook wel met zoveel wachtende..

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Bellabello en Elmo.....Beterschap met jullie kindjes!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hebt ze vast inmiddels gesproken!

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Nou heb ze gesproken, ze twijfelden wel en vonden 39 graden ook hoog en niet goed dat ze snel ademt. Op zich wilde de dokter wel dat ik met haar langs kwam, maar heb afgesproken dat ik haar nog een keer zou tempen en als koorts nog hoger dan langskomen, als niet dan p-mol en vannacht goed in de gaten houden en bellen bij verslechtering.

Nu heb ik haar (heel zielig) wakker gemaakt en getempt en ze had 38.1! Dus al vanzelf wat gezakt, neusspray gegeven en nog wat slokken aan de borst. Geen p-mol want lijkt me nu niet nodig. Plan de campagne voor nu: Vannacht zet ik de wekker om een uurtje of 3 om even bij haar te kijken of ze heet voelt en als dat zo is weer tempen, maar anders laat ik haar slapen. Als ze zelf wakker wordt moet ik haar ook de borst geven.

Dus moraal van het verhaal: toch even de HAP bellen en overleggen als je kindje koorts heeft. Het hoeft dus niet 3 dgn te duren...

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat fijn dat ze zelf zo goed opknapt zeg!

Hier nu 2x Tamiflu gegeven, goede nacht gehad en geen koorts meer. Ik vraag me af of het zo snel werkt of dat hij zelf goed is hersteld. Nouja, de arts had dit besloten na hem onderzocht te hebben...dus voel me eigenlijk ook geen zeur.

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Je bent zeker geen zeur! Die arts op de HAP twijfelde ook of hij T. Tamiflu zou geven of niet.
    Vannacht had ze weer 38.7, voelde echt heet! Dus toen wel zetpil gegeven en een uurtje later voelde ze erg koud, waardoor ze denk ik weer wakker werd. Toen heeft ze bijna de hele nacht bij ons gelegen, want ze heeft verstopte neus en ik slaap niet lekker als ik niet zeker weet hoe het met haar is. Ik heb dan ook geen oog dicht gedaan maar vanochtend had ze 37.7. Ze eet nu netjes haar kiwi op, ze is wel wat jengeliger maar ze is zelf natuurlijk ook erg moe na zo'n spooknacht. Ik breng haar vandaag maar vaak naar bed en blijf morgen een dagje thuis bij haar...

Hoe voel jij je nu zelf, elmo? Fijn dat je kleintje koortsvrij is! Wat een opluchting he?

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan kreeg vorig weekend koorts. omdat onze gastouder zeer waarschijnlijk mexgriep had en echt flink ziek was kreeg hij direct tamiflu. Na 2 dagen koorts was het eigeniljk allemaal over. Of het door de tamiflu kwam weet ik niet..
    Voelde me ook een beetje een zeur bij de ha post maar wilde echt het zekere voor het onzekere nemen. vooral met die nare berichten steeds.
    Het virus dat Nathan had was echt heel besmettelijk. 6 andere oppaskindjes waren ook ziek en wij zijn ook allebei ziek geweest, net als mijn zusje die een dagje heeft opgepast.

Bella: hoe gaat het nu met T???

12. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Jeetje dames, sterkte met de kleintjes.
    Hopen dat ze snel weer opgeknapt zijn!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zojuist met de HAP gebeld. Mag stoppen met de Tamiflu.
    Moest even kijken of hij rode vlekjes had, kon anders ook een ander virus zijn (6e ziekte) maar die heeft hij dus niet, die vlekjes.
    Van haar mag hij morgen ook gewoon naar het KDV als hij zo goed blijft. Als hij weer ziek wordt gewoon bellen.
    Tis wat he....van ruim 40 graden naar iets boven de 37!
    Ben allang blij natuurlijk! Maar vind het wel gek!

14. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ juffie: hee! Wat sneu voor nathan en natuurlijk jullie. Had hij hoge koorts en wat waren zijn symptomen verder? Met T. gaat het nu volgens mij goed! Ze is erg vrolijk, eet en drinkt goed en speelt vrolijk. Ze voelt alleen nog wel erg warm aan en ze snottert dus en niest...
    @ elmo: wat mogen jullie al snel stoppen met de tamiflu! En morgen al naar het KDV? Snel zeg!

@ juffie en elmo: hadden jullie kleintjes last van de bijwerkingen van Tamiflu?

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hij heeft pas 2 doseringen gehad...vandaar. W.s. is het hier dus geen Mex. Griep geweest.
    Hij vond het alleen erg vies, dat drankje.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Of hij morgen naar het KDV gaat is nog niet zeker hoor. Ik kijk het vandaag aan en neem morgen eerst contact op. Kan het me voorstellen als ze hem liever nog 1 dagje even niet zien (zodat ik het iets langer kan aankijken). Hij lijkt echt weer helemaal de oude! Bizar gewoon!

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Gelukkig maar!
    T. heeft nu weer 39, verder geen verandering, wel hele rode wangetjes. Ze gaat hopelijk nu weer even slapen en dan temp. ik haar weer als ze wakker wordt. Als niet gezakt bel ik wel weer met de HAP...

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo blijf je ook tobben he!
    Ik begreep gisteren dat die griep ineens de kop opsteekt en ook direct blijft hangen zeg maar.
    Ik hoop dus dat jouw meisje een andere variant heeft.
    Succes!

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan had volgens mij wel last van bijwerkingen van de tamilfu. HIj werd er misselijk van en moest soms spugen. Verder had hij erg weinig eetlust maar goed dat kan natuurlijk oook van het niet lekker zijn komen.

Deel Deze Pagina