Oké het zit zo.. in het weekend van 2 mei 2009 had ik onbeschermd seks met mijn ex-vriend en na dit weekend hebbe we allebei beslist om een punt achter onze relatie te zetten. Een paar weken later leerde ik mijn huidige vriend kennen en we hadden ook onbeschermd sex tussen 28 mei en 1 juni. Mijn laatste maandstonden begonnen op 19 mei maar ben nu aan het twijfelen of het niet gewoon innestelingsbloed was?! Uit de echo van 22 september bleek wel dat ik 18 weken + 2 dagen zwanger was. Ben er eigenlijk 99% zeker van dat mijn huidige vriend de vader is maar je leest zoveel verhalen op internet over het feit dat een echo niet altijd duidelijk aangeeft hoe oud de foetus is omdat de foetus misschien onderontwikkeld is of weet ik veel. Maar denken jullie dat de kloof van 4 weken tussen mijn ex en mijn huidige vriend te groot is om te moeten twijfelen over de vader of kan mijn ex eventueel ook de vader zijn sinds ik niet weet of het innestelingsbloed was.. Bedankt alvast!
Een gat van 4 weken is erg groot. Het gebeurd weleens dat de kleine een weekje voor/achter loopt, Misschien wel eens 2 weken maar veel meer wordt het niet. Dus ik zou er vanuit gaan dat je huidige vriend de vader is.
Als je werkelijk zwanger zou zijn van je ex vriend zou je nu verder in je zwangerschap moeten zijn en dat zou dan ook op de echo te zien moeten zijn. Een baby kan eens een week of hooguit twee voor/achter lopen maar 4 weken? Dat heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Heb je rond de 12 weken geen echo gehad? Hebben ze ooit getwijfeld aan je zwangerschapstermijn?
ik zou het wel overleggen met je huidige vriend, tis erg lullig MOCHT het wel van je ex zijn, als er straks een inimini ex-je uit komt misschien kunnen ze in het ziekenhuis dan echt goed kijken en dat uitsluiten, als je de situatie uitsluit. ze kunnen je daar dan vast gerust stellen!
ik zou het ook erg raar vinden als ze er 4 weken naastzitten met de echo. Als je uitgaat dat het is van je huidige partner komt de termijn toch overeen? Ik zou hier niet aan twijfelen, of je twijfel voorleggen aan je gyn...
Hoe was je echo bij 10-12 weken trouwens. Want daar is maar weinig verschil tussen kinderen (echt maar dagen). Als er dan 4 weken achterstand is, is er meestal iets ernstigs mis. En had je die afgelopen echo waarschijnlijk ook niet gehaald.
bedankt voor de reactie allemaal!! het probleem is dat ik pas sinds 2 weken weet dat ik zwanger ben.. ik had de afgelopen maanden telkens een bloeding (wat later niet mijn maandstonden bleek te zijn) en ook helemaal geen symptomen, geen misselijkheid of gevoelige borsten of andere zaken. Echt niks! Toen ik te horen kreeg dat ik zwanger ben en dat al 18 weken was dit natuurlijk een grote shock... Het is voor mij mijn eerste zwangerschap en hierdoor is het een beetje zoeken naar hoe het allemaal in elkaar zit Ik denk ook dat 4 weken een te groot verschil is en dat de gyn op 18 weken zeker had moeten zien of het kindje een groeiachterstand heeft maar je leest zooooveel verhalen op internet dat je toch keer op keer begint te twijfelen..
ik zou er ook gewoon van uit gaan want 4 weken is echt wel heel extreem!!! als je twijfelt indd even voor leggen kunnen ze mischien nog even een keer alles goed na kijken en jou gerust stellen. ik hoop dat je ervan kunt geniet ondanks de shock ik ben ook 2 keer ongepland zwanger geworden door de anticonceptie heen dus weet hoe het voelt. deze keer was wel gepland succes he
nou net zoals de rest ook al zegt is een verschil van 4 weken te groot dus je zou gewoon kunnen aannemen dat het kindje van je huidige vriend is en ik neem aan dat je binnenkort ook je 20 weken echo hebt dan kan je gewoon vragen of ze goed willen kijken of de weken kloppen dan weet je bijna zeker dat het goed zit succes verder
Hoi hoi heel veel s6 er mee. nog nooit zo iets aan de hand gehad maar mocht je echt blijven twijvelen dan is alleen een dna test 99 zeker heid groetjes en s6 verder
hey blommeke ja was inderdaad een grote shock!! jij moet zeker weten hoe het voelt in één keer kan u leven er totaal anders uitzien maar ben zo happy!!! Heb nu vooral veel last van mijn onderrug maar voor de rest nog niet veel klachten gehad. En inderdaad heb over 2 weken mijn 20 weken echo dan zal ik de gyn eens vragen of het zou kunnen of niet gewoon om zeker te zijn.. Maar ben er eigenlijk zeker van dat mijn huidige vriend de vader is, jullie denken dit ook dus dan voel ik me ook iets geruster. Als het toch anders zou zijn laat ik zeker iets weten hoor!!
nu vraag ik me nog wel af....weet de vader het...je huidige vriend,....zeg maar....en hoe vind hij het???? ik begrijp uit je verhaal dat het wel heel welkom is! succes !
DNA test en je kan na de geboorte kijken naar de bloedgroep van je kindje en die vergelijken met jezelf ,je ex en je huidige vriend (om te beginnen dan)
Mijn vriend weet het nog niet en ik weet niet of ik het hem echt moet zeggen.. ik wil hem niet onnodig stressen ofzo en als de gyn zegt dat er eventueel een kans bestaat dat mijn ex toch de vader is dan zal ik het hem zeker vertellen. Ik ga gewoon afwachten tot mijn 20 weken echo en dan zal ik wel meer weten ik zou het ook wel vreemd vinden als zou blijken dat mijn ex wel degelijk de vader is want ik had tussen de periode dat ik sex had met men ex en mijn huidige vriend wel mijn maandstonden gehad maja dat is juist het probleem.. ik had de voorbije maanden ook bloedverlies ook al was ik zwanger.. daarom dat ik soms aan het twijfelen ben maar als ik het bereken moet mijn huidige vriend de vader zijn tenzij het kindje een groeiachterstand heeft wat zal blijken uit die 20 weken echo. En het kindje is zeker gewenst!! Kan niet wachten om het in mijn armen te hebben zoals jullie allemaal Bedankt voor de steun iedereen!!
ja mijn vriend weet het hoor hij is super happy en steunt mij ook volledig. Ik heb namelijk veel moeten opgeven voor dit kindje maar we krijgen er natuurlijk veel meer voor terug
Verschil van vier weken zal er niet zijn, nee. Ze meten natuurlijk verschillende dingen op en aan de hand van al die metingen bepalen ze de termijn. Er zou dan een te groot verschil moeten zijn en dan hadden ze dat al ontdekt tijdens je echo met 18 weken. Dus ik zou er niet meer over nadenken en gewoon genieten!
hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om te vertellen. vooral als de opa`s en oma`s hier over horen.... maar buiten dat vind ik een verschil van 4 weken ook te groot,tenzij je geen regelmatige menstruatie had. succes ermee!
ik denk dat je er echt gewoon vanuit mag gaan dat je huidige vriend de vader is. bij een echo mag je een foutmarge van 10% rekenen. dan kom je nog niet op de 4 weken. gewoon genieten van jullie zwangerschap.