Ze is 6 maanden..Bijna 27 weken..En ze groeit als kool. Nee, echt hoor. Ze is zo'n 70 centimeter en draagt 9-12 maanden kleren en alles gaat goed, eet goed vast voedsel (pakt het op en kauwt erop) ze heeft twee tandjes en de derde komt nu door..Ze zit zelf recht op en begint te kruipen. Haar oogjes veranderde van grijsblauw naar groenblauw.. Maar dat haar..Dat haar blijft weg. Ze heeft weliswaar meer haar dan vorige maand, maar het is zo licht en dun. En ik lees weer leuke verhalen dat een kindje eens kaal bleef tot haar derde..Dat wil ik niet! Nog meer moeders met meisjes rond de 6-8 maanden die kaal zijn of zo weinig haar dat ze net zo goed kaal konden zijn? Ik vind het zo jammer want ik heb heel dik haar en m'n partner had dat vroeger ook..
Mijn dochter heeft ook nooit veel haar gehad, het groeide gewoon langzaam. Nu is het niet dat ze nu nog kaal is haha. Na anderhalf jaar begon het wat te groeien en nu is het een paar keer geknipt en dikker aan het worden. Lengte is nu voorbij haar schouders. Dus er is hoop Ik vond het ook zo jammer dat het zo langzaam groeide, ik begrijp je volledig
Het maakt me niet zo veel uit als het kort blijft..Ik heb krullen en dat zal toch wel overheersen..Maar ik wil gewoon dat het wat dikker wordt zodat je haar schedeltje niet meer ziet haha. Ze was niet eens kaal geboren, dus in 6 maanden is er praktisch niets gegroeid. Zit nu zeker in haar groeien zelf.
Ik had ook amper haar, en wat er zat was pluisspul. Tot het ergens rond mijn 2e verjaardag begon te groeien. Een jaar later had ik een dik bos haar. En dat heb ik nog. Mijn oudste had hetzelfde, daar begon het rond de anderhalf dikker te worden. Mijn jongste heeft nu nog wel meer pluishaar met bijna 2 jaar, maar ik verwacht dat hij komende winter ook donkerder gaat worden.
Bij Thirza begon dat tussen 1 en 2 jaar goed te groeien. Op haar eerste verjaardag echt nog een babybosje haar, op haar tweede verjaardag een leuk meidenkoppie haar Caitlyn heeft nu ook echt nog zo'n babykoppie haar, (is net als grote zus bepaald niet kaal, maar 't is nog wel vrij kort), maar dat zal over een jaar ws wel helemaal anders zijn
Hier ging het vanaf 1jr meer groeien (lekker onregelmatig,dus in zijn nek en bovenop lang en de zijkanten bleven kort). Nu is hij bijna 2 en heb ik hem 3x moeten laten knippen voor de lengte. Maar voller worden Komt nu pas een beetje.. Geduld dus
Hier ging het tussen de 1 en 2 jaar groeien. Nu is ze bijna 3 en heeft aardig lang haar tot bijna halverwege haar rug Als het langer wordt moet je het af en toe knippen. Dan wordt het dikker en gaat het meer groeien
Mijn jongset kreeg wat haartjes toen hij 1,5 was. Nu is hij 2 en heeft hij achterop haar, maar bovenop nog niks .
Hier nu richting de 11 maanden en nog steeds koos haarloos... alhoewel... het begint wat te groeien!!! Dus helaas...afwachten maar!
Ach ik had tot m'n 2e jaar pluishaar en daarna een volle bos krullen. Dochterlief heeft van 8 weken tot 8 maanden met een kaal plek op dr hoofd gezeten, pas nu is het echt volledig achter dichtgegroeid zeg maar. Het is en blijft dun. Ik wil voor haar een vollere bos maar vrees dat ik weinig te willen heb.
Die van mij net.. Zucht.. Was heel lang een kale knikker. Ze kan nu net 2 staartjes aan de achterkant jeeeeeej. Wel 2 hele dunne kleine staartjes, en iedereen lacht er om. Ik niet, ik vind het een serieuze aangelegenheid en ben dus nu heel druk met elastiekjes en knipje :-D
Het schijnt dat kale baby's later mooi haar krijgen, vaak krullen. Dus nog even geduld Bij ons mannetje begint het ook nu pas wat de worden, maar naar de kapper? Nog lang niet hoor Ik kijk de krullen van zijn vader er in, hahahahaha
Haha hel herkenbaar! Hier tot een maand of 9 nauwelijks groei, toen begon het een beeeeetje. Met 1,5 een keer laten knippen (de gekke ongelijke pieken) en toen ging het ineens harder. Met zo'n 20 maanden kon ze 1 palmboompje en inmiddels (2,5) is ze 3 keer naar de kapper geweest (eerst dikker dan langer) en kan ze zelfs een staartje aan de achterkant van haar hoofd . Jongste dochter is pas 4 maanden en ook nog niet veel verandering tov week 1.... Ook weer een projectje geduld dus...
Hier een meid van 20 maand en nog erg weinig haar. Het groeit wel en ze heeft echt wel meer haar dan eerst. Knipjes kunnen net in maar staartjes nog lang niet. Ik hoop ook dat het wel snel gaat groeien aan de ene kant maar ach het staat zo ook wel erg schattig.
Bij de oudste begon het goed te groeien tussen de 2 en 3 jaar. De jongste is bijna twee en heeft ook nog baby pluis op haar hoofd.
Hier ook een mannetje met heel weinig haar ! Maar dat heeft hij van geen vreemde, zelf tot mijn 2de kaal geweest en nu een bos met krullen. Het begint hier in zijn nek ook een beetje te groeien, maar bovenop heeft hij maar een paar sprietjes...
Hier ook nog een redelijk kaal knikkertje er kan nog lang geen speldje in, maar bij mij begon het ook pas na 1,5 jaar te groeien. Ik vind het ook jammer, vooral omdat ouwe opa's dan zeggen: wat een leuk ventje !!! Grrrrrr ! Ik verbeter ze niet eens meer. Voor deze winter heb ik een hele felle roze jas gekocht, als ze het nu nog niet zien
Bakerpraatje: kale baby's krijgen later juist een volle bos haar.. Hier lijkt het tot nu toe te kloppen. Mijn man en ik waren beide kaal en hebben nu meer haar dan we nodig hebben pfff. We blijven uitdunnen! En ja hoor, onze mini man heeft een glanzend kaal knikkertje.. Te schattig toch
Ik hoor inderdaad ook vaak dat kale baby's later juist mooi, dik haar krijgen! Hier klopt dat helaas ook. Ik had als baby best snel lang haar, maar het is vrij dun. Mijn dochter van net 3 heeft haren tot bijna op d'r kont, maar ook zij heeft vrij dun haar. Mijn zoon heeft ook vrij dun haar. En ik hoopte nog wel zo dat ze het haar van mijn man (echt heel dik!) zouden krijgen .
Ik heb ook lang geen tot weinig haar gehad. Volgens sommigen is dat een teken dat er dik haar en/of krullen gekweekt worden. MTS ook vrij lang nauwelijks haar en vanaf 1 begon het steeds voller te worden. M en T hebben mooi dik haar met krul/slag en bij S begint het te komen.