Vanaf 6 maanden heeft een baby genoeg aan 3 flesjes (lees ik over). Aangezien ik een flinke gezonde zoon heb, zou ik wel naar die 3 flesjes toe willen. Mijn schema zou dan zijn: 7.00/8.00: papfles 180 cc 9.30 fruithap+water 12.00 brood+fles 180 cc 15.00 ??? 17.30 groente+water 19.00 papfles 210 cc Wat geven jullie je kindje rond 15.00? En zitten jullie rond 6 a 7 maanden ook op 3 flessen?
Ik lees mee.. We zitten ongeveer in dezelfde leeftijdscategorie, alleen hier nog geen brood, verder hetzelfde schema.
Wij zitten op 4 soms 5 flessen. Hij is bijna 7 maanden. Hier ook in de ochtend fruit en middag groente. Maar ik kijk gewoon zelf waar hij behoefte aan heeft. Op een gegeven moment zal hij meer groente of fruit gaan eten en meer gewent raken aan brood. Dat brood gaat er nu nog niet echt in. Maar we hebben het ook nog niet veel geoefend. Wij houden ons ook niet aan tijden. Weet nooit hoe mensen dat doen. Ik geef hem gewoon een fles wanneer hij honger heeft. Met de tijd zal dat vanzelf wel minder worden.
Mijn dochter is 6 maanden en toevallig was ik gisteren bij het consultatiebureau. Ik dacht dat het ook wel tijd zou zijn om van 4 naar 3 flessen te gaan maar hun advies was om dit nog niet te doen. Mijn dochter zit precies op het gemiddelde met gewicht en lengte. Wel konden we brood (eerst korst) gaan introduceren.
Als ik eerlijk mag zijn... Je geeft het fruithapje veel te snel na de papfles. Ik zou daar minimaal 3 uur tussen laten Ik doe het al een tijdje zo: 8:00 flesje (180 cc) 11:00 sneetje brood met roomboter en een eitje + water 15:00 flesje 18:00 avondeten + danoontje en water 20:30 flesje (180 cc) Het flesje van 15:00 laat ik vaak weg en vervang dat voor een tussendoortje.
Nahla, waarom moet er minimaal 3 uur tussen het fruithapje en de papfles??? Nog nooit van gehoord. Die van ons krijgt om de 3 uur soms 4 uur een fles. Ik probeer meestal tussenin het fruithapje te geven en dat gaat gewoon goed. Te snel na de fles hoeft hij geen fruithapje en net voor de volgende fles kan het zijn dat hij geen geduld heeft en liever de fles wil dan het hapje.
Ons schema: 7.00 fles 150/5 en een boterham 9.30 fruit en water 12.00 fles 150/5 en een boterham 15.00 soepstengel of koekje of cracker of fruit en water of sap 17.00 warm eten 19.00 fles 180/6
Haha, ik lees ook mee, zoontje is 7 maanden. Ik heb nu: 7.00 fles 180/6 met spelt (pap) 10.30 fruithapje 11.00 fles 180/6 15.00 fles 180/6 18.00 groente/aardappel 19.00 fles 180/6 Hier dus nog geen brood, ga ik morgen introduceren. Ik wil starten met brood om 12.00 met daarbij een fles. (Dan voeg ik de fles van 11.00 en 15.00 samen? Dan tussendoor thee met fruit? Of een stukje brood? Ik heb ook bio rijstewafeltjes maar die mogen pas vanaf 8mnd, en mijn zoontje zal toch eerst brood moeten leren eten! Dus: 7.00 papfles met spelt 180/6 of 210/7 10.30 fruit met wat drinken? 12.00 boterham met fles 15.00 tussendoortje? 18.00 warm eten 19.00 fles (Hij red later dan 19.00 niet)
Omdat pap en fruit een beetje zwaar op de maag kan liggen door de suikers. Pap bevat ook granen Het is niet zo dat het niet mag, maar daar ging ik altijd zelf vanuit
Ik vraag me af... Jullie hebben blijkbaar allemaal vaste tijden. Wat doen jullie als jullie kindje eerder of later honger heeft? Of ineens savonds laat of snachts honger heeft? Die van ons heeft een tijdje doorgeslapen, maar wil nu ineens weer snachts of savonds laat een fles. Het verschilt echt per week. Dan loopt toch dat hele schema in de soep?
Die vaste tijden zijn natuurlijk flexibel , vandaag was ook een rare dag en hij sliep ineens heel lang. Heel fijn want vannacht was hij aan het spoken geweest. Ik pas het dan aan. Ik probeer om niet meer dan 30/60 min af te wijken vd tijden en mijn zoontje reageert hier heel goed op. Nooit huilen of te laat met flesjes, als hij het flesje in zicht krijgt word hij pas ongeduldig ! Als mijn zoontje honger heeft, krijgt hij natuurlijk een fles maar hij zit vol genoeg overdag lijkt het en hij vraagt nooit meer om een flesje snachts. Wel heeft hij periodes met slecht slapen door tandjes etc, dan troost ik hem en neem hem bij me in bed.
Tussen 6 en 7 de papfles (180+6) Rond half 10 fruithap Tussen 12 en half 1 een boterham met tuitbeker water, hierna fles van 90ml maar moet zeggen dat k die al bijna kan schrappen want gaat al bijna niet meer op. soms na t slaapje tussen middag eten en fles van half 5 een broodkorstje of stukje fruit. Rond half 5 fles Tussen 6 en half 7 groenten En om 9uur laatste fles Dus mijn dochtertje laat eigenlijk zelf al de fles van tussen de middag vallen omdat ze genoeg water drinkt bij t brood en o k vol van t brood zit. Het cb zei bij mij dat ze vanzelf minder gaan drinken doordat ze steeds meer eten waardoor er een fles afvalt. Eigenlijk gaat dit altijd goed ze komt nooit eerder voor een fles. Mocht ze in een sprongetje zitten en opeens snachts komen voor een fles krijgt ze gewoon een klein flesje van 90ml ofz
Hier ons schema (ik ben pas over gegaan toen dochter boterhammen ging eten) 7.00u fles 180 cc 9.30u soepstengel/rijstwafel/koek en wat drinken 11.30u boterham en fles 180 15.00u fruiten wat drinken 17.30u groentes en water 19.00u fles
Tijden zijn hier plus minus, ene keer slaap ze tot 8 andere keer tot 7. nachtfles komt hier niet meer voor.
Klopt inderdaad, daarom kozen wij s'morgens voor een soepstengel oid en pas rond 15.30u een fruithapje..
Bedankt voor jullie reacties! Mijn zoontje eet nog niet echt goed brood....paar kleine stukjes....dus hij gaat er niet vol van zitten...is meer om te oefenen. Hij drinkt wel een beetje thee en water maar ook niet heel veel dus dat is ook niet echt een vervanging van een fles. Ik denk dat ik inderdaad nog even doorga met de 4de fles tot hij wel redelijk goed brood eet...
Mijn zoontje is bijna 6 ) maand en ik vraag me ook af wanneer ik ga afbouwen naar 3 melk voedingen. Schema: 07.30 WAKKER WORDEN 08.00 BV 09.00 FRUIT 09.30 NAAR BED TOT ONG. 11.30 12.00 BV 13.00 BROODJE + DIKSAP 13.30 SLAPEN TOT ONG. 15.30 16.00 BV 17.00 GROENTE HAP + DIKSAP 17.30 SLAPEN TOT ONG. 18.30 20.30 BV + PAP EN NAAR BED Wanneer gaat er eigenlijk een slaapje af? 09.30-
Mijn zoontje is 7 maanden en dit is ongeveer het schema: 's Morgens bordje pap met lepeltje (van 150cc melk) Tussen de middag 3/4 boterham en halve fles 's Middags fruithap en halve fles 's avonds warm eten en halve fles Voor het slapen fles van 180 Tot zover prima.... alleen slaapt mijn zoontje nog steeds niet door en heeft dan ook nog 1 a 2 keer een nachtvoeding nodig. Ik maak dan een fles van 150, drinkt ie niet helemaal leeg meestal.