Tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shanice81, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Hallo dames,

Mijn meissie is nu 3 maand gepasseerd en begint nu al last te krijgen van tandjes!
    Wie heeft ook een kleine die zo vroeg is,na mijn weten is dat best vroeg.
    Ze kwijlt enorm veel, handjes in de mond soms ineens huilen,en nu had ik gekeken en is de onderkant anders van kleur dan de boven kant.
    Ik had als baby van 3maand al wel 2tandjes,

2. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Het is niet heel erg vroeg hoor, maar wel eerder dan gemiddeld.. Er worden zelfs kindjes met tandjes geboren, dus het kan nogal verschillen.
    Onze dochter begon met drie maanden ook erg te kwijlen en werd huilerig, maar de eerste tandjes kwamen pas met 6 maanden. Als er echt wat doorkomt kun je het wel voelen, een verdikking op het tandvlees..
    Succes ermee.. ik vond het behoorlijk zwaar, die eerste tandjes :S

3. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ja, hier ook, na 3 maanden begonnen ze door te komen, maar ze kwamen pas echt door toen ze 6 maanden was... Nu duurt het nog steeds heel erg lang... ze is nu 15 maanden en heeft pas 7 tandjes... Ze zeggen altijd dat de tandjes per 2 of 4 komen, maar er zit bij mijn dochter toch een lange tijd tussen de eerste en de tweede van het setje zeg maar...

Succes ermee in ieder geval...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza heeft gisteren haar eerste tandje door gekregen... onder. Blijft vooralsnog nog even een puntje, dus ik ben er nog niet helemaal uit of het nou het tandje middenonder is, of de hoektand. Iig lijkt het erop alsof er boven nu OOK nog eentje aan het doorkomen is.
    Tandvlees idd dikker, witter van kleur ook. Thirza had verder donkerder poep dan normaal, (normaal BV-spuitpoep: mosterdgeel, nu veel bruiner). En ze heeft van de week nogal last van haar oortjes gehad. En idd, ze kwijlt momenteel echt ENORM :(

5. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hier zeiden we ook met drie maand er komt wat aan...
    22 juli geboren en met kerst kwamen er 2 onder gelijk er aan.
    Nu is ze over 9 maanden en hebben we er 6..
    2 onder en 4 boven....

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier acht maanden en nog geen tandjes, is dat laat? Het is in ieder geval met de borstvoeding heel handig, kan ze nog niet bijten! :D

7. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Kinderen volgen het patroon van een van de ouders.
    Dus even navragen wanneer jij of de papa tandjes kreeg. Waarschijnlijk zal je kindje een van die patronen volgen.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het hoeft niet de tandjes te zijn hoor, rond die maand komt ook de speekselproductie op gang en gaan ze dus meer kwijlen. En ze ontdekken echt goed de handen dus gaan ze daar op knagen. Wij zeiden bij Thijmen ook rond die tijd 'oh hij krijgt tanden' maar de eerste kwam pas met 9 maanden :)

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Ik lees even mee, heb het idee dat onze meid ook wel eens een tandje kan krijgen:
    Sinds een aantal dagen meer aan het huilen, huilt zomaar ineens en dat deed ze nooit. Verder had ik net een flinke spuitluier. Sinds gisteren zit ze steeds op haar handje te sabbelen. dat deed ze na een voeding, dus niet omdat ze honger had. Maar nu lees ik dat het dus ook kan komen omdat ze haar handjes ontdekt. Verder wil ze niet uit een flesje drinken, gisteren kauwde ze wel op de speen vd fles!
    Heb het idee dat ik wat verdikking zie in het tandvlees, maar op 2 plaatsen.
    Ben erg benieuwd of er nu al tandjes komen of niet.
    Wat zijn eigenlijk allemaal de kenmerken van tandjes krijgen?

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Had mijn dochtertje ook erg veel last van al rond die tijd en nog steeds! want de tandjes zijn nog steeds niet door! zitten wel echt te duwen nu maar ja god weet hoelang het nog duurt

11. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn

Ik had met 3maanden al 2tandjes volgens mijn moeder,.

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yelena is ook al vanaf een maand of 3 a 4 bezig. Veel kwijlen, handjes in de mond en hele grote witte bobbels in haar kaken, wel 8. En de afgelopen week is het 1e tandje onder echt door haar tandvlees heengebroken. Je ziet, het kan heel lang duren voor dat de 1e echt door het tandvlees schiet.

13. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Wij hebben sinds gisteren het eerste tandje, voortand boven. Ik dacht met 2 maanden al dat hij tanden zou krijgen ;)

14. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Hier met 4 maanden, meteen 2... Ik heb er verder niets van gemerkt:) Ik was zelf wat later, 6 maanden, papa was nog iets later, 9 maanden... Dus de ouders volgen gaat ook niet altijd op!
    Succes in ieder geval

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Meestal kun je het aan de luiers zien en luieruitslag. Thijmen krijgt ongeveer een week tot 2 weken voor het tandje/kies doorbreekt ineens luieruitslag terwijl hij daar nooit last van heeft. Dat komt door de zure ontlasting die bij het tanden krijgen hoort. Blijkbaar wordt het speeksel dan zuurder...

16. jessica1

jessica1 Niet meer actief

mijn dochter heeft pas sinds vorige week haar eerste tandjes
    maar ze waren al aan het froete toen ze ook 3 maanden was maar nu pas doorgekomen
    het is zo zielig als de eerste tandjes door komen
    ze kon er gewoon niet van slapen!
    maar de eerste is door
    en de 2de is ook al op komst zo in haar mondje te zien

Deel Deze Pagina