zitten: 5 en een halve maand kruipen:5 en een halve maand optrekken tot staan: 6 maanden eerste losse stapjes: 11 maanden goed lopen:12 maanden
Hahaha.. hier hetzelfde! Elian heeft er gewoon het geduld niet voor. Hij neemt af en toe een stapje los en komt dan tot de conclusie dat kruipen veeeeeeeel sneller gaat. Hij kruipt ook als een speer. Maak me er niet zo druk om, hij is geen vroege in zijn grove motoriek en doet dingen vaak net andersom (zelf proberen te gaan zitten voordat hij zelf uberhaupt kon zitten bij 10 maanden) maar het komt allemaal vanzelf wel. Ik liep bij 18 maanden en mijn broer bij 20 maanden dus...
ons lijstje -los zitten met 7 mnd -tijgeren met 8mnd -kruipen met 11mnd -lopen nog niet wel staan en langs alles wandelen ,nee keano vind kruipen nog veels te leuk oudste kruipen nooit gedaan en liep met 11mnd middelste kruipen 12mnd en los lopen met 15,5mnd
6 maanden goed los zitten 9 maanden kruipen ineens uit het niks haha en nooit getijgert ofzo (wel meteen op handjes en knietjes) 10 maanden staan aan tafel en kort daarna ook lopen langs dingen 11 maanden los staan ook zonder hulp of steun dus gewoon midden in de woonkamer bijv. 12 maanden ja 1 dag voor der verjaardag der 1e stapje en liep meteen als of ze het al jaren deed
met 6 maanden goed los zitten..... en dat was t.... Hij kan wel staan als ik m neerzet en hij iets vast houd....en probeert stapjes te zetten...maar t lijkt nog nergens op...hij is een billen schuiver en snapt het hele principe kruipen niet
Toch gek eigenlijk he, dat er zoveel verschil inzit, maar dat ze toch bij verschillende instellingen elk kind met elkaar vergelijken Naja anyway, ik ben wel blij om te lezen dat niet alle kids even snel zijn. Toch stiekem een beetje opgelucht.
hier kruipt hij nou en loopt hij rondjes aan de tafel. en trekt zijn eigen op. ieder kindje heb zn eigen tempo
Hier: 11 maanden kruipen, 12,5 maanden aan twee handen lopen, 13 maanden zelf opstaan met behulp van box/tafel/stoelpoot, 14 maanden: aan 1 vinger lopen, paar seconden los staan.
Hier het lijstje van Tijn tot nu toe tijgeren 8 maanden zitten zonder hulp 9,5 maanden optrekken tot staan 10 maanden kruipen 10 maanden lopen langs de tafel 11 maanden hij probeert nu de hele tijd om los te staan. Het lukt al een seconde of 10
Beginners Kruipen: 6 maanden Echt snel en vlot kruipen: 7 maanden Optrekken: 7,5 maand Lopen aan de tafel: 8 maanden Zelf zitten: 8 maanden Oversteken van tafel naar bank: 9 maanden Demi is een echte druktemaker die geen seconde stil kan zitten. Het kroelen op schoot is alweer voorbij, ze wil alleen maar 'actie' zoals wij dat noemen
Nana was heel snel met kruipen, ze kroop vlak voordat ze 8 maanden werd ging eigenlijk ook direct zelf zitten en liep 2 weken later langs de tafel en trekt zich overal aan op.
Mijn zoontje is ook niet de snelste. Met 7 maand rolde hij om Met 10,5 maand bleef hij goed zitten (met 7,5 maand kon hij wel zitten maar hij wilde liever liggen en de hele kamer door rollen.) en hij begon ook met tijgeren rond 10,5 maand Met 13 maanden is hij begonnen met optrekken. Hij is nu 13,5 maand, dus nog steeds druk aan het oefenen met optrekken. Hij blijft wel goed staan als hij zich heeft opgetrokken, maar stapjes zetten snapt ie nog niet. Ik maak me er ook niet druk om dat hij wat later is, maar ik vind het soms wel jammer dat het niet zo vlot gaat. Een vriendin van mij heeft een kindje van 3 mnd jonger en die loopt al aan de hand, dat klopt dan niet voor je eigen gevoel. Maar zolang hij zich blijft ontwikkelen (hij zegt al wel een aantal woordjes) ben ik tevreden.
mijn dochter kruipt sinds een week ze begon eerst met staan en loopt als je haar aan beide handjes vast houdt mee, zoals hier al meer wordt gezegt de een is sneller dan de ander en ieder kindje doet het op hun eigen tempo ook wil ze al met 1 hand los blijven staan alleen lukt dat haar soms niet ze wil ook de hele dag niks anders dan staan en lopen we hebben zelfs een nieuw spelletje uit gevonden achter de kat aan lopen vind ze helemaal geweldig alleen de kat is er niet zo blij mee ook kruipt ze nu achter de kat aan het huis is niet meer veilig voor de kat hahah