Favoriete knuffel wassen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik weet dat het niet handig is om de favoriete knuffel van je kleintje te wassen aangezien de geur er dan afgaat. Maar Fynn z'n knuffel is nu echt vies. Zit onder het opgedroogde kwijl, spuug en snot :( En ruikt een beetje zurig. Zou em dus eigenlijk wel door een sopje willen halen.

Hebben jullie de knuffel wel es gewassen? En zo ja, gaf dat echt een probleem of zit er snel genoeg weer een bekend luchtje aan?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb Imans knuffellapje al vaker gewassen en hier gaf het geen problemen!

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nou hier dus wel :) een drama was het , er zat een ander luchtje aan helpppp
    nu was ik hem alleen maar uit met schoon water dus niet meer met eenwasmiddel

ontroostbaar was ze want beertiebeer rook jakkie volgens haar
    bij mijn oudste kinderen deed ik het ook altijd wassen en dat was geen probleem
    ging er dus vanuit dat Caitlin het ook geen drama zou vinden
    helaas kwam ik bedrogen uit en zij nog meer hahahaha

succes dus :)

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier gaan alle knuffeltjes en speeltjes (mits niet van plastic) regelmatig in de wasmachine hoor. Tot nu toe geen probleem.

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    vanaf hoe oud kregen ze zo'n lapje ofzo? want daisy is nu 2 maanden.. maar ze doet nog nergens iets mee

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    het helpt meestal als je vanaf het begin de knuffel heel regelmatig (bv eens in de week) even wast, dan zijn ze eraan gewend en geeft het meestal geen problemen

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb nu de knuffel die kailynn gebruikt al een paar keer gewassen, en ze mist hem niet want ik heb er 3 van (nijntje aan een doek), ik had hem dubbel gekregen en heb er nog 1 gekocht zie het al voor me straks die drama's knuffel ergens laten liggen ofzo.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb vanaf het begin af aan daan zjn stoffe speeltjes 1x per week in de was gedaan. hij is er denk ik aan gewend geraakt.
    en zijn tutdoekje doe ik altijd 's avonds uitwassen dan is het 's morgens allemaal droog en kan hij lekker alles fris weer vies maken.

9. sim

sim Niet meer actief

zit er bij jou ook zo'n piepje in? kun je die gewoon in de wasmachine doen.

ik heb een wasmiddeltje zonder geurstoffen toegevoegd, blijft zegmaar neutraal ruiken. elijah slaapt hier zodra dat nijntje doekje tegen zijn hoofd komt, er liggen twee in zijn wiegje anders ben ik bang voor voorkeurshoudingen :)

ik zou m ook wassen als ie vies is.

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    er zit bij mij geen piepje in
    het is een rood doekje met nijntje er aan vast.
    die pieper dingetjes kan je volgens mij gewoon wassen anders zou speelgoed heel vies worden als je al het spellgoed niet kon wassen.

11. sim

sim Niet meer actief

heb je al eens in dat nijntje poppetje's buikje geknepen, daar zit een piepertje in..hihi

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    o, ja nu je het zegt
    nou hij is dus al een paar keer gewassen

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    heb toevallig vansdaag haar muisje in de was gedaan..dus ja ik was ze ook!

14. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zou hem gewoon wassen, en dan een poosje bij je dragen.
    Dan ruikt het iig lekker naar mama ;)

15. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Hier ook 3 nijntjedoeken en al regelmatig gewassen zonder problemen...nog nooit een piep gehoord trouwens! Zal als Mika wakker wordt eens kijken of zijn nijntje ook kan piepen ;)

16. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    en ja inderdaad bij je dragen....ben ik nu ook aan het doen.

17. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hier geen enkel probleem met knuffels wassen. Lotte heeft 1 favoriet en dat is Tuttie...dat ding wordt dan ook overal en nergens mee naar toe gesleept.

Tuttie gaat eens in de zoveel tijd met de handoekenwas mee op 60 graden en gaat dan 'in bad'. Als we tegen Lotte zeggen dat Tuttie weer in bad gaat legt ze haar zelf in de wasmachine.

Ik zorg er wel altijd voor dat Tuttie weer droog is als Lotte gaat slapen..

18. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hugo heeft er standaard 3 in z'n bedje liggen, dus als ik er eentje uitwas dan mist ie 'm niet...
    Doen jullie kindjes dat ook: de knuffel helemaal over het gezicht laten liggen, in 't begin schrok ik hier heel erg van (ivm geen lucht kunnen krijgen) maar nu vind ik het wel leuk uitzien!

Gr. Niki

19. cindypascal

cindypascal Actief lid

26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik heb 2 dezelfde knuffels voor rowin en voor dat de vieze in de was gaat wrijf ik ze even tegen elkaar aan zodat er zijn luchtje al een beetje aan zit.
    gaat tot nu toe heel goed

groeyjes cindy

20. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi,

Ik heb voor Coen(4) en Thijs(2 1/2) 4 dezelfde knuffels in omloop.
    Coen kan goed zonder, maar Thijs absoluut niet.
    1 ligt er standaard bij oma, zodat Thijs hem altijd heeft als we 'm per ongeluk vergeten als hij bij oma slaapt.
    1 voor Coen, 1 voor Thijs en 1 schone in de kast.
    Thijs maakt 'm echt vies, 1x per week gaat ie in de was en krijgt hij de schone uit de kast. Hij weet dat inmiddels prima, we hebben het van kleins af aan zo gedaan.

Ik zeg ook altijd dat koe gaat stinken en dat hij in bad moet. Ik leg dan uit dat Thijs zelf ook in bad gaat omdat ie anders gaat stinken.
    Hij gaat zelf mee naar boven om 'm in de was te doen.
    Gelukkig maakt hij er totaal geen probleem van.

groeten,

Anja

PS: op www.knuffelkwijt.nl zijn heel veel knuffels uit bijv. kraampakketten gewoon na te bestellen. Dat hebben wij dus ook gedaan.

Deel Deze Pagina