wanneer kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ozlem, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    mijn zoontje tijgert nu al 2 maanden het huis door en gaat ook op zijn knieen naar voor en achter maar laat zich daarna weer op zijn buik vallen . Nou vroeg ik mij af wanneer kropen jullie kindjes.

Hij zit heel stevig als wij hem neerzetten en valt niet meer om maar kruipen doet hij niet of hij snapt het niet ;)

2. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano kroop met 8 mnd en heeft niet getijgerd. Maar het verschilt enorm per kind. Een nichtje van mij tijgerde nog met haar 1ste verjaardag terwijl haar zusje liep toen zij 1 werd.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje tijgerde (hard!) met 7 maanden het hele huis door... dat ging zo goed dat kruipen duidelijk niet zo belangrijk was. Toen hij ging zitten en staan, kreeg hij het idee van hoogte en toen ging hij ook pas kruipen (10 maanden)... een paar weken later ging hij lopen en met 12 maanden liep hij volledig los.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan kroop vrij laat, rond de 10,5 maand. Tijgeren deed hij vanaf 10 maanden (en lopen met 12), dus het kan soms ineens snel gaan.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn oudste ging tijgeren toen hij 6,5 maand oud was. Echt kruipen deed hij met een maand of 8 a 9.

Mijn jongste heeft nooit getijgerd. Met 6 maanden ging ze ineens op handen en voeten lopen, en met 6,5 maand kroop ze op handen en knieën.
    (en nu loopt ze, vanaf 9 maanden en een beetje - 't is dus wel een erg vlotte tante).

6. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Mijn dochtertje kroop -na een poosje getijgerd te hebben- met 10 maanden.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter ging kruipen toen het tijgeren niet meer prettig was, we waren op vakantie met de tent en tijgeren door het gras vond ze niet fijn. Tijgeren deed ze met 6,5 mnd en tijgeren met 7,5 maand.

8. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    Carlijn was ook niet zo heel snel. Kon met 7 mnd heel goed zitten. Tijgeren heeft ze niet gedaan. Sinds ze 10 mnd is kan ze kruipen, en ook vanuit zit tot kruipen komen. Het is begonnen bij ons op de bank. Ze wilde ineens spullen pakken waar ze net niet bij kon. En daar had ze grip, we hebben houten vloer waarop ze minder goed grip heeft. Kan ook een reden zijn waarom het even duurt. Maar als ze het eenmaal door hebben gaat het best snel.

Zelfstandig tot zit komen kan ze ook nog niet. Ben wel benieuwd wanneer ze zal gaan staan/lopen.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Onze zoon is heel laat. Hij tijgert sinds hij 8.5mnd was en nu nog steeds...
    Maar goed bij hem is er wrs iets aan de hand..
    Maar dan nog ieder kind heeft zijn eigen tempo.
    Mijn dochter kroop met 6 maanden, heeft toen maar 1 week getijgerd.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem heeft nooit getijgerd. Kon altijd heel goed rollen en kwam daarmee overal waar ze wilde eigenlijk, vanaf 7 maanden ging ze in kruiphouding zitten en vanaf 8 maanden had ze het ineens door en nu kruipt ze supersnel. Daarna is ze binnen twee weken ook zelf gaan zitten, op haar knietjes gaan zitten en inmiddels trekt ze zich op tot staan dus het kan ineens heel snel gaan.

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    met 9 maand kroop mijn zoontje, haha een maand later liep hij al los, heeft hier maar kort geduurd maar wel heeft hij er lang overgedaan om uit eindelijk te kunnen kruipen, hij begon vanaf 6 maand te tijgeren.

12. groenling

groenling Lid

15 jan 2009
    60
    0
    0
    Mijn zoon tijgerde ook heeel lang en was dacht ik al 11 maanden toen hij ging kruipen.
    Hij ging ook eerst staan voordat hij kon kruipen.

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Onze oudste kroop met 9 maanden en liep met 13 maanden.

De jongste kroop met 11 maanden en liep met 13 maanden.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Over 5 weken wordt mijn zoon 1, maar er wordt nog niet gekropen. Wel schuift hij op zijn buik de hele kamer door.
    Dus hij komt wel waar hij wezen wil.

Optrekken lukt dus ook alleen maar in de box of in zijn bedje als ik hem daar in zet, want dan heeft hij direct grip om zich op te trekken. En hij zet ook zijn eerste stapjes al in de box of aan de hand.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gingen de dames allebei na 3 maanden getijgerd te hebben, kruipen. Eva ging met 7 maanden tijgeren en dus met 10 maanden kruipen, Lisa met 5,5 maand tijgeren en dus met 8,5 maand kruipen. Hier konden ze zich eerder optrekken tot staan dan dat ze gingen kruipen.

Deel Deze Pagina