hoe nu verder met de drie R's?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn is nu 3 maanden en we zijn nu sinds hij 1 maand is strak met rust en regelmaat aan de slag gegaan. Dit werkte, en Tijn huilde minder en sliep meer overdag. Maar...

    Tijn wil nu helemaal niet meer veel slapen! Hij heeft soms aan 45 minuutjes slapen genoeg en wil dan echt niet meer verder slapen! Hij heeft zijn hele ritme overhoop gegooid en logisch..hij wordt wat ouder en slaapt minder lang achter elkaar! smiddags maakt hij trouwens vaak een ruk van 4 uur! En snachts slaapt hij van half 12 tot 8!
    Hij is wel steeds moe na 1,5 uur dus gaat dan ook weer naar bedje toe.

    Mijn probleem is dus, het ritme van: slapen, verschonen,eten, spelen, slapen....gaat niet meer! Anders zou hij teveel voeding krijgen, of heel veel voedingen maar minder CC(dat laatste wil ik niet, hij zit nu op 5 flessen en dat bevalt prima!)
    Als ik hem steeds eten geef volgens het ritme, dan laat hij veel staan, omdat hij kort daarvoor al gegeten heeft!

    Is Tijn gewoon toe aan zijn eigen ritme? Of is er nog een vervolg van de rust en regelmaat?
    Ik ben namelijk bang dat Tijn weer meer gaat huilen als ik hem zelf weer zijn ritme laat bepalen(heel erg geprikkeld mannetje!)...Of moet ik dat idee proberen los te laten en hem gewoon laten gaan?

    Wie o wie weet het?

    kus miek
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja lastig he. In dat opzicht volg ik de rust en regelmaat ook niet op hoor.

    Wel bij de eerste tekenen van vermoeidheid, hup naar bed. Maar vaak worden ze idd veel vroeger wakker en is er nog minimaal een uur tijd over voor de volgende fles.
    Ik laat het dan maar zo, ga ze absoluut geen fles geven als ze daar nog geen trek in hebben, en laat ze ook niet tot de volgende voeding in bed liggen want ze liggen wat mij betreft al vaak/lang genoeg in bed.

    Maar ben ook wel benieuwd hoe andere ouders daarmee omgaan.
     
  3. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Hier gaat het straks ook niet meer op. Ze krijgt nu vijf flessen op een dag, maar slaapt niet alle uren daartussen. Als ze wakker is en uit bed wil dan laat ze zich echt wel horen. En als dat een uur voor de volgende fles is dan is dat maar zo. Dan laat ik haar spelen in de box, knuffel met haar of zet haar even in de wipstoel. Na de fles nog spelen als ze nog niet moe is en dan weer gewoon naar bed.

    Dus rondom de voeding houd ik altijd hetzelfde ritme aan: luier verschonen, fles, knuffelen, spelen (als ze wil) en naar bed zodra de vermoeidheid komt.

    Blijft wel lastig inderdaad, maar je moet denk ik gewoon goed naar je kindje kijken.
     
  4. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij mij werkt de rust en regelmaat nog prima.
    Jelte is ook meer wakker, maar voor de rest veranderd er niets.
     
  5. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hier is het precies hetzelfde als bij jullie!
    Ik pak het dan ook hetzelfde aan en dat gaat goed.
    Geen honger is geen honger en wakker ja dan vermaak ik haar een beetje tot de fles.

    succes
     
  6. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Heeft hij toevallig geen sprongetje? Ik dacht dat dat met 3 maanden was, toch? Dus over een paar dagen zal hij mss wel weer in zijn ritme terug komen?
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je geeft je kindje dus ook gelijk voeding als er maar een uurtje geslapen is?
     
  8. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik zat een beetje met hetzelfde probleem.
    Maar ik wacht ook gewoon tot voedingstijd en dan volg ik het standaard ritme. tenzij ik merk dat hij enorme honger heeft dan de voeding eerder, maar is nog niet voor gekomen dat dit een uur eerder is.
    afgelopen week sliep hij heel slecht en onrustig (ondanks het inbakeren), vandaag een goede 'slaap'dag hij heeft wat in te halen denk ik.
    fijn om te lezen dat mensen tegen dezelfde dingen aanlopen
     
  9. tientje

    tientje Actief lid

    28 jun 2006
    375
    0
    0
    wij hebben ook ander ritme, wakker, spelen/knuffelen, verschonen, eten, knuffelen, meestal slapen.

    Ze word eerder wakker dan het tijd is om te eten, maar na d fles is ze vaak zo moe dat ze tijdens het knuffelen/boertje laten in slaap valt. Als ik haar dan in bed leg slaapt ze verder. Soms slaapt ze nog niet helemaal maar is ze wel moe en leg ik haar in het bedje en valt dan soms na 5 minuten zachtjes dreinen in slaap.

    Als ze wakker word heeft ze nog geen honger, om haar dan in bed te laten liggen vind ik zo zielig.

    ik vind dat regelmaat de regelemaat moet zijn die je zelf het pretigste vind, niet die in de boeken staan. als het maar een vast ritme is.
     
  10. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    meiden bedankt!

    Fijn om te lezen dat andere tegen hetzelfde aan lopen!
    Nu haal ik Tijn inderdaad gewoon uit bed en als ik merk dat hij honger heeft ga ik het riedeltje doen: verschonen-eten-spelen op schoot-box-slapen.
    Tijn is geen slaapkop, en slaapt alleen snachts en smiddags lang. Van 8 tot 1 en van 4 tot 8 slaapt hij steeds hazeslaapjes van max een uur, dus dat gaat gewoon niet! Als ik hem langer wil laten slapen of eerder naar bed doe is het krijzen!

    kus miek
     
  11. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    o en dan nog een vraagje..wordt het voeden op verzoek nu dan meer voede op vaste tijden? Met uitzonderingen he..ik bedoel gaat niet op de minuut strikt!

    kus miek
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij Jarissa wel, zeker op die leeftijd. Zij zat toen op 4 flessen (nu nog trouwens) maar sliep veel minder. Ik voed op verzoek (fv) maar heb er wel ongeveer 4 uur tussen. Dat lukt niet altijd. Soms 3 uur, soms wat langer dan 4 uur.

    Ik denk dat het belangrijk is dat je goed op je baby let. Moe, hup naar bed. Honger, hup eten. Maar ik herken heel erg dat ze wakker worden en nog geen honger hebben. Jarissa speelt dan altijd heerlijk. Tegen flestijd begint ze wat te mopperen. Sein voor mij om fles te gaan klaarmaken.

    Succes ermee!
     
  13. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, ik leg hem altijd aan. Als hij wil dan drinkt hij en als hij niet wil gaat hij lekker in de box of bij mij op schoot.
     
  14. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    @jingles: JIj geeft BV? Ik denk dat dat een groot verschil is, met BV kan je je kindje niet overvoeden en met FV wel!

    Of zie ik dat verkeerd?
    kus miek
     
  15. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je schrijft er niet bij dat je alleen maar reactie's wil van FV mama's. Dus ik reageer gewoon op jouw onderwerp. Overvoeden gaat het hier toch helemaal niet om?
     
  16. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle word ook steeds sneller wakker dus
    doe het nu zo.
    slapen spelen flesje spelen slapen spelen flesje spelen slapen.
    soms slaapt ze tussendoor wel meer dan geef ik meteen flesje dan spelen en weer slapen.
    je moet gewoon proberen om 3/4 uur tussen
    de voedingen te laten.
    groetjes van Chantal.
     
  17. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ken je je baby inmiddels goed genoeg om te zien wanneer hij (of was het zij?) honger heeft? Als je als richttijd 3 tot 4 uur tussen de voedingen laat, kom je eigenlijk altijd wel uit is mijn ervaring.

    Je houdt nog steeds regelmaat alleen is die anders dan in de fase hiervoor. Meer zoals Chantal hierboven zegt.
     
  18. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Je kindje kan ook gewoon wakker zijn. Zonder dat het honger heeft.

    Lynn dr schema met 3 maanden:

    8.00u fles op kamertje,
    Meteen weer terug naar bed tot een uur of 10.00/10.30.
    Dan wakker en beetje in de box liggen of in de wipstoel.
    12.00u flesje en naar bed tot ongeveer 14.00u.
    Weer in de box of wipstoel of wandelen.
    16.00 flesje en weer een dutje.
    19.30 fles en naar bed.
     
  19. victoria

    victoria Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Heel erg herkenbaar. Toen Nils die leeftijd had, was het ook vaak wat rommelig. Volgens mij heeft dat echt te maken met sprongetje/ ritme zoeken. Nils had ook dat hij na 1 1/2 uur wakker zijn, weer moest gaan slapen, dus als hij veel te vroeg voor zijn fles wakker werd, dan wachtte ik maximaal een uur en gaf ik hem de fles, anders viel hij na een paar slokken in slaap aan de fles. Nu wordt het steeds makkelijker. Hij is nog wel steeds maximaal twee uur achter elkaar wakker, maar het slapen gaat nu veel beter dan toen hij drie maanden was, ook al is het nu soms ook nog dagen rommelig.

    Groetjes Victoria
     

Deel Deze Pagina