hier youri mog niks,wel achteruit schuifelen zachtjes plaats van vooruit en omrollen ook maar terug weer niet hij word met kerst 9mnd dus niks aan t handje. groetjes krullie
Helemaal mee eens! Werk zelf op een kdv op een babygroep en er zijn zelfs kindjes die het kruipen overslaan! Mijn Rensje is nu 7 maanden en tijgert..dat vind ik al knap! Wij hebben een kindje dat nu 16 maanden is en dat pas sinds 1,5 week kruipt! Ach hij had er geen zin in en hij kwam er toch wel of hij kreeg het wel aangerijkt.... En zijn ontwikkeling is verder ook prima! Het ene kind is het andere niet! Mijn middelste liep met 11 maanden. En is nu bijna 3 en nog niet zuiver terwijl zijn grote broer 'pas' liep met 14 maanden en zuiver was voor zijn 2de verjaardag! maar das ook geen bijzonderheid! Geniet van je kind voor je het weet loopt hij op je af! 8)
Wat een onzin van dat KDV zeg.. ieder kindje doet het op zijn/haar eigen manier, en sommigen kruipen zelfs helemaal nooit. Isabelle is bijvoorbeeld ruim 14 maanden nu, en heeft sinds 11 maanden het bilschuiven ontdekt.. Daar is ze heel erg vlot in, dus ik geloof nooit dat zij kruipen gaat gebruiken om vooruit te komen (ze deed toevallig vandaag een poging, maar zat snel weer op haar billetjes, dat ging sneller) . Ik maak me er geen zorgen om. Heb zelf ook nooit gekropen en ben gelukkig niet motorisch beperkt (wat ze wel eens zeggen over kinderen die nooit gekropen hebben). Ze komen vanzelf een keer vooruit hoor..
mijn eerste tijgerde met 7 maanden en kroop mt 9 maanden raar kdv dat ze dat zeggen hoor zou me in ieder geval geen zorgen maken jouw kindje doet dat wanneer hij er aan toe is
kruipen wordt hier denk ik overgeslagen....hij is veel drukker met pogingen om proberen te staan op allerlie manieren die mislukken....hij heeft wel 2 x een heeeeeeeeel klein stukje achteruit gekropen.....kont in de lucht en naar achteren duwen...maar dat was t ook weer..
Luuk krijpt nog niet, maar buikschuift en tijgert de hele kamer door. Hij kan zijn knieeen onder zijn lijfje zetten en kruipt dan een klein stukje en gaat verder op zijn buik. Hij kan met ondersteuning op zijn knieen zitten en trek zich ook op tot staan. Dit alles in anderhalve week. Ik stond echt even met mijn mond vol tanden. Ben heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat nu en of hij eerst nog echt gaat kruipen of dat hij gelijk gaat lopen. Maar maak je geen zorgen hoor. Ieder kind is anders. Ik hoor moeders altijd zo opscheppen hierover. Is het dan zo'n overwinning als je kindje dingen vroeg kan. Moet het nu al presteren? Dit zijn geen verwijten hoor, maar ik heb zoiets van het komt als hij/zij er klaar voor is toch? Liefs
Sem kruipt ook nog niet en hij is morgen 9 maanden. Hij probeert wel op zijn knietjes te gaan, maar dan glijdt hij uit. Maar hij trekt zich wel op om te proberen te staan. Dat vind ik dus minder, omdat hij soms keihard op de vloer terechtkomt .
Je hoeft je echt geen zorgen te maken! Mijn zoontje kroop ook pas toen hij bijna een jaar was. Jongetjes zijn meestal ook later dan meisjes als het om kruipen en lopen gaat. Mijn zoontje had al heel vroeg tanden en kan al heel veel woordjes zeggen. Ieder kind ontwikkelt zich dus gewoon anders. Richt je dus op wat hij wél kan en push niet om te gaan kruipen maar stimuleer. Een kind gaat toch pas kruipen of lopen als híj er klaar voor is! Succes
Joris is 8,5 maand en kruipt ook niet, hij tijgert wel de hele kamer door en vaak ontzettend snel! Maar zodra hij stopt met tijgeren zit hij in kruiphouding, maar zodra hij probeert te kruipen schuift hij gelijk onderuit, denk zelf door de hele gladde vloer (laminaat). Doet dus wel pogingen genoeg, de hele tijd door, maar het schuift gelijk onderuit en tijgert dan gewoon verder! Ieder kindje ontwikkeld anders...! Dus ik zou me geen zorgen maken hoor!
Sam was 5 maanden toen hij tijgerde... en einde 6 maanden begin 7 maanden kroop hij echt..! Nu sjeesd die door de Kamer heen...
Nou, vorige week antwoorde ik dat Fenja nog niet kroop en ook niet tijgerde. Maar sinds vandaag tijgert ze! Ik ben zoooooo trots!