Wanneer kun je eigenlijk precies zwanger raken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ties, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cynthia1979

18 jun 2007
    65
    0
    0
    reisbureaumedewerkster
    zaandam
    gefeliciteerd mama van Justin!

ik hoop dat ik met je mee mag doen in de vreugde. als ik alle symptomen bijkijk zeg ik ja maar ik blijf heel erg nuchter en weet dat mijn lichaam me vreselijk voor de gek kan houden.

maar die opgezette buik, trekkerig gevoel in mijn buik, misselijk maar eet me rond, moe, hoofdpijn, veel plassen en donkere tepelhoven lijken toch heel voorzichtig positief.

Ik weet dat ht nog vroeg is maar bij mijn vorige zwangerschap had ik met 7 weken al een positiefbroek aan.

We wachten maar af....

2. mama van justin

mama van justin Actief lid

25 jul 2007
    117
    0
    0
    mama zijn van een prachtige zoon
    lemmer
    maandag weer een test doen 2 negatieve testen gedaan 1 positief heel licht streepje is hij maandag nog steeds positief gaat mijn oude buurvrouw afspraak maken bij de dokter ben nu 6dagen overtyd 1posieve test ga van uit dat ik wel zwanger ben

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi,

Je kunt inderdaad het beste gemeenschap hebben de dagen voor de eisprong. Het zaad celletje leeft maximaal 7 uur en een eicel maar 12 uur. Je kunt het beste rond je eisprong om de dag gemeenschap hebben dan is het ook beter voor het zaad. Maar echt bevruchten gebeurt pas op de dag van ei sprong.

Groetjes Marleen

Succes ermee

4. Yuna28

Yuna28 Niet meer actief

zaadjes kunnen wel langer leven hoor meestal rond de 2 a 3 dagen sommige kunnen zelfs een week blijven leven *al komt dat niet vaak voor*.. iig niet 7 uur

5. mama van justin

mama van justin Actief lid

25 jul 2007
    117
    0
    0
    mama zijn van een prachtige zoon
    lemmer
    zaadje leeft 48uur

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoe kom je daarbij :(:

Theoretisch kan het zaad gemiddeld tot 48 uur in de baarmoeder blijven leven maar soms is dit inderdaad langer, of korter.

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Op de site van predictor staat het volgende vor wat de zaadcellen betreft:

De bevruchting

De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.

7 uur lijkt mij ook een beetje aan de korte kant!

Deel Deze Pagina