Hoi! Ik vraag me af wat er aan de hand is met mijn dochter wie leest er even mee? Sinds 2 weken is ze onrustig tijdens haar slaap. Het begon met de slaapjes overdag, snel wakker worden na 45 min en dan niet uitgeslapen zijn. Rekken tot de voeding enz. Vorige week begon het ook in de voor avond. Ineens wakker en heel hard huilen/krijsen. Ze sliep nooit met speen maar ineens wordt ze daar wel rustig van en slaapt ze dan wel weer na een knuffel en de speen. Een paar dagen later ging het 's nachts ook door en wordt ze steeds wakker. Flesje geven heb ik gedaan, maar na een half uur tot een uur weer wakker. Vanacht was het zo'n drama, 22.00 wakker knuffel en speen 23.00 laatste voeding gegeven 1.45 wakker neusspray en speen 3.00 wakker flesje van 90 cc 3.30 wakker en maar bij ons gelegd Vanaf toen is ze nog 2x wakker geweest en wakker betekend ook echt huilen en zelfs krijsen. Na dat ik haar heb gesust valt ze weer in slaap. Vanochtend even bij de ha geweest, maar die constateerde geen oorontsteking of keelontsteking. Slapen gaat overdag wel weer goed sinds ze 's nachts zo rommeld. Ik leg haar nu maar met speen in bedje. Kent iemand deze fase? Of zou ze toch dan pijn hebben? Tis niks voor haar zo vaak wakker te worden.
Levi heeft het ook gehad een paar dagen. Niet zo erg als bij jou overigens. Ineens krijsend/schreeuwend wakker worden, onrustig, korter slapen. Zelf heb ik het idee dat ze misschien eng dromen of wakker worden en zich in een donkere kamer in hun eentje bevinden. Dat, dat besef een beetje komt... Ik gok maar iets. En ja voor een baby is het verschil tussen wakker zijn en dromen wat niet echt kan zijn niet te onderscheiden. Iemand op ons clubje had het over een fase rond deze leeftijd waarop ze afstand doorhebben. Ik merkte dat ook doordat hij ineens steeds ging huilen als ik bij hem wegliep. Heb je misschien een muziekmobiel die je aan kunt zetten in de nacht als ze niet wil slapen?
Ja daar heb ik wel aan gedacht ook ja. Schemerlampje hebben we ook al een keer geprobeerd. Ik heb wel een muziek dingetje maar die moet ook opgewonden worden. Ik heb dr maar bij me gelegd zodat ik haar snel kan troosten, alleen doe ik zelf geen oog dicht dan...
Hier begon het met 4 maanden. Overdag gaat het goed maar s nachts wordt onze dochter ook 1/2 keer wakker. Ze wordt ook echt huilend wakker, maar tegelijkertijd slaapt ze nog. Met het speentje valt ze zo weer in slaap. Het lijkt wel alsof ze moeite had met prikkels verwerken of dromen. Soms ging het ook nachten goed en werd ze niet één keer wakker. Sinds afgelopen weekend wordt ze 3/4 keer per nacht wakker. Met het speentje valt ze weer in slaap maar ze is onrustiger als de weken ervoor. Ook veel gepoept afgelopen weekend en sinds vanmorgen lichte koorts 38,5... En mama voelde bobbeltjes in de mond dus tandjes zijn onderweg Misschien is dit bij jouw dochter ook het geval...
Ja idd LindsayS, dat lijkt op wat mijn dochter ook doet. Vanacht maakte ze het alleen wel heel bont. Als het tanden zijn hoop ik voor ons dat ze snel doorbreken..
Hier is het al 1,5 week huilend schreeuwend wakker worden in de nacht en nee niet 1x maar 5 a 6 keer. Stonden echt voor een raadsel dachten aan eng dromen want de rest was uitgesloten tot gisteren toen zagen we in ene 2 bobbels boven en onder zitten. We zien gewoon de tanden zitten alleen erg zielig dat boven en beneden beide beginnen te komen.
Ach jeetje wat zielig! Misschien is dat het dan toch die tandjes. Ik ken dit helemaal niet van mijn zoon. Die sliep zelfs door zijn oorontstekingen heen.