Hallo allemaal, Mijn beste vriendin is onlangs overleden en ik wil graag haar voorletter laten tattoeëren... Ik lees op internet hier heel verschillende verhalen over, de een zegt absoluut niet de doen tijdens de zwangerschap en de ander zegt weer dat het wel kan De vk van deze site zegt dat je genezingsproces van je huid langzamer gaat en dat je sneller kans op infecties hebt. Maar op mijn vraag heb ik niet echt antwoord gekregen: is het voor de baby zelf echt schadelijk? Ik zit er over te denken om te wachten tot na de bevalling, maar het is zo belangrijk voor me en wil het liever nu doen, maar natuurlijk niet als het echt schadelijk is voor de baby Misschien iemand die hier zelf ervaring mee heeft?
Nee geen ervaring. Misschien kan je een tattoeerde bellen? Vaak hebben de wat betere zaken wachtlijsten (ik weet niet hoe ver je bent). Maar mijn huid is wel anders door de zwangerschap. Heelt minder snel. Maar ook dat ik weer voor iedereen anders.
Toevallig las ik net je vraag aan de vk, wat ik dan niet snap is dat ze het advies geeft aan je om te wachten tot na je bevalling dat je het dan toch nog vraagt. Waarom een risico lopen terwijl dit niet iets is wat al la minuut hoeft? Wacht lekker tot je bevallen bent, ik snap dat het emotioneel is voor je maar neem geen risico.
Inkt komt tijdens het zetten toch ook in je bloedbaan terecht? Ik wacht ook tot na de bevalling maar ik zou hier ook een goed antwoord op willen hebben aangezien er veel verschillende antwoorden zijn. Ik lees even mee.
Ik zou het niet doen. Een kans op infectie is aanwezig en je mag nu geen antibiotica. Waarom het risico nemen? Wellicht kun je een bedeltje aan een ketting doen met haar letter? Kun je na de bevalling de tattoo laten zetten.
Ik heb zelf besloten het niet te doen. Om meerdere redenen. Sowieso wil ik bij twijfel iets gewoon niet doen. Voelt niet goed. En waarom niet wachten? Daarbij nog een hormonale kwestie. Ik weet al wel een tijd dát ik een tattoo wil en ook wel wat maar soms heb ik toch nog lichte twijfels. Ik bedoel, het is toch heel blijvend. Tijdens de zwangerschap merk ik toch wat (hormonale) emotionele veranderingen. En dan neem ik liever geen pittige beslissingen die blijvend zijn. Dus joh. Neem geen risico en wacht lekker tot na de zwangerschap (en ik wacht tot na de borstvoeding).
Allereerst: gecondoleerd en heel veel sterkte! Er zit gewoon een risico aan, dat mocht de inkt te diep gaan, en of niet hygienisch genoeg te werk worden gegaan...dan zit je met een veel groter probleem. Dat is die tattoo nu op dit moment toch ook niet waard?! Ben ook iemand die van tattoages houd, maar ik zou wachten tot na de zwangerschap... sterkte!
Gecondoleerd.. Ik zou het risico niet willen lopen voor je kindje of jezelf en echt even wachten tot na de bevalling. Ik snap dat het belangrijk voor je is, maar je vriendin zou dit vast ook begrijpen..? Misschien kan je er vast mee bezig zijn door de tattoo te tekenen of uit te printen en in een lijstje te doen?
Ik had een tattoo laten zetten voordat ik zwanger werd. Die moet nog een keer bijgewerkt worden maa de tattoeerder doet het nu niet omdat ik nu zwanger ben ivm infectiegevaar. Ik zou geen risico nemen.
een goede tatoëerder zou het nou niet eens zetten. niet alleen werkt je hormonen nu anders op je beredenatie, maar er is altijd kans op infecties bij het zetten van een tatoo. ik zou wachten tot na de bevalling, ondanks dat je die tatoo graag wilt voor je vriendin. ik weet wel zeker dat zij niet gewild zou hebben dat jou kindje wat overkomt, omdat je niet direct een tatoo hebt laten zetten. sterkte met je verlies
Bedankt voor jullie reacties allemaal.. Voor sommigen van jullie is het misschien moeilijk te begrijpen waarom ik dit nu wil.. het gaat mij niet eens om die tatoo.. ik heb er zelf al 2 en zou er eigenlijk ook geen meer bij willen, maar haar letter wil ik nu gewoon wel heel graag zetten, gewoon heel klein, alleen voor mezelf Betekent gewoon veel voor me... Vind het moeilijk om te wachten tot na de bevalling dat duurt nog zo lang.. maar denk dat ik het toch maar niet doe nu Maar had gehoopt dat het niet direct een risico voor de baby zou zijn snappen jullie
Tja, wat is lang wachten? Naast infectiegevaar en hormonale veranderingen gaat je lichaam ook stresshormonen produceren die ook bij je kindje terecht komen. Je lijf moet dus hevig aan het werk om de pijn tegen te gaan met adrenaline en genezing te produceren. Ik denk dat je dan onnodig veel van je lichaam vraagt en zeker van je kindje die hier niet om gevraagd heeft. (heb xelf veel tattoo-ervaring)
Mn stiefzoon is tattoëerder en hij zet zelfs geen tattoo's wanneer je BV geeft....Dus ik zou het niet doen tijdens de zwangerschap.
Gecondoleerd met het verlies en veel sterkte. Ik begrijp dat dit heel belangrijk voor je is, maar ik zou het niet doen. Hier ook tattoo's en een tattoo-artiest in mijn kennissenkring, die zet geen tattoo's bij zwangere vrouwen en je moet zelfs van te voren een formulier ondertekenen waarin je oa aangeeft niet wanger te zijn, bij piercen idem.
mijn zwager zet tatoo's maar die doet het bij mij nu echt niet nu ik zwanger ben.. de inkt komt idd in je bloedbaan terecht.. dus wacht nog even!! snap dat je emotie roept dat je het zo snel mogelijk wil.. maar denk ook even aan je kindje! dus wacht nog eventjes tot na je bevalling!!
Snap dat je je vriendin graag bij je wilt dragen ,maar denk dat ook zij voor de gezondheid van jullie beeb gaat! Ze blijft ondanks de tatoo altijd in je gedachten! Ik had zelf een afspraak voor een tatoo toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, gebeld met de tatoo shop en die tatoeren niet eens tijdens een zwangerschap!
Tja ik zou ook wachten. Zou geen onnodig risico lopen. Die tattoo loopt niet weg. Haar letter kun je ook dragen eventueel in de vorm van een bedeltje aan een kettinkje of armbandje. Vind ik zelfs vele malen mooier dan een tattoo. Ik heb persoonlijk helemaal niks met tattoo's, maar goed dat moet ieder voor zichzelf weten.
hoi. ik wou ook een tattoo zetten door een vriend van mijn verloofde maar die heeft gezegd dat het echt mag pas na de bevalling ivm infectie gevaar en dat de inkt in je bloed kan komen. hij tatoerd niet tijdens zwangerschap ook wel goed hoor stel je voor dat het daardoor fout zou gaan. kans is klein maarja toch, liever het zekere voor het onzekere nemen he. groetjes!
Geen enkele zichzelf respecterende tattoo-artiest doet dit . Heb er zelf een aantal ,plus een deel piercings ,en iedere keer als ik iets ging laten zetten moet je een verklaring afleveren dat je niet zwanger bent . Ff doorbijten tot t kleintje er is dus . X N.