Moeilijk doen met speen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    ... het ziet er soms heel grappig uit.... maar soms is het ook zielig....
    Als m'n meisje haar speen wil en ik geef die, zit ze enorm te happen en met dr hoofdje te "schudden". Ze maakt er dan ook heel ingespannen "eh eh ehhhh" geluiden bij. Ze doet haar mondje dan heel wijd open.
    Ze heeft geen honger (want dat zou je denken) en het maakt ook geen verschil of ik de speen tegen het verhemelte druk of op haar tong. Als ik de speen weghaal gaat ze huilen....

Wie herkent dit en heeft misschien een tip?

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Oh heel herkenbaar, mijn zoon doet dit ook. Ik gooi het zelf altijd op ongeduld hihi want het is geen honger ofzo...... Remco gaat huilen als het dus in zijn ogen niet snel genoeg gaat hahaha wat soms wel gebeurt omdat het door het nee schudden moeilijk is om een speen in het mondje te krijgen.
    Ik vind het er altijd wel grappig uitzien, hij wil zn speen maar schud heel hard NEE hihihihi

Groetjes Kim

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    haha okee...

maar het stomme is dus.... dat ze dr mond openhoud!
    Dan zeg ik: hallo, hij zit er al in hoor....
    Ze lijkt 'm niet te "registreren" ofzo haha.
    Duurt dan echt n tijdje voor ze m echt vastzuigt.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    ja heeft remco ook weleens, hij is echt ongeduldig waardoor hij het idd niet registreert dat tie er allang in zit hahaha. Het word nu wel al iets minder hoor, hij krijgt nu door dat als hij miept mams al komt om hem erin te stoppen. Wij hebben gewoon een heel ongeduldig manneke, hij heeft dit nl ook met zn fles als tie hem ziet hahaha.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geen idee hoor, maar kan het aan het speentje liggen?
    Ik weet dat je -2 +2 maanden speentjes had en 0-6 maanden speentjes... Misschien dat de kleinste voor je ukkie te klein is?
    ik hoor hier weleens meer dat kindjes een iets grotere beter 'pakken' . Maar ik kan me zelf niet meer herinneren of m'n dochter dit deed...

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dat nee schudden herken ik wel. Niet met een speentje (pakt ze niet) maar om de tepel goed te kunnen localiseren. En ja een speen simileert een tepel dus ook het gedrag wat daar bij past. :)

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Athina: goed idee, dat kan ik weleens proberen.

Devy: wat schattig ziet dat eruit he dat nee schudden :)

Kim0503: wat grappig dat remco dat ook heeft.... meneertje ongeduld. Nou, madammeke hier laat ik bewust weleens wachten hoor, en soms ga ik helemaal niet naar haar toe als ze miept in bed. Dan leert ze ook maar zonder speen in slaap te vallen.
    (als ze huilt of onrustig blíjft ga ik natuurlijk wel)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties doet dat ook, idd zowel met de borst als met de speen. heel grappig isdat.

9. Marleen2

Marleen2 Lid

19 jun 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik een druppeltje vitamine D op de speen doe dan vind ze het opeens heel erg interessant !
    Wat ook wel eens helpt is eerst mijn vinger en dan de speen.
    Mijn vinger vindt ze lekkerder, ze begrijpt dat ook beter denk ik.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ow echt herkenbaar. :D
    Maar een andere speen maakt hier geen verschil.
    Wij hadden voor Kenji eerst een prematurenspeen, tenminste, die adviseerden de verpleegkundigen van de couveuseafdeling. Die kon je alleen in de apotheek (van het ziekenhuis) kopen.
    Nu hebben we hem een speen van 0 tot 6 maanden gegeven, omdat daar zo'n ringetje aan zit. Daar heb ik een spuugdoekje doorheen gehaald, en blijft de speen ook beter in zijn mond zitten. Anders raakt Kenji hem namelijk best snel kwijt, en is het weer huilen geblazen.

11. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik herken dit ook :D ons mannetje doet het met de speen en wellis met de fles. waarbij ik zeggen moet,in hte begin kon ik hem niet aan de borst leggen, hij is te vroeg geboren en hij was te zwak. toen deed hij dit nog niet....ook niet bij de fles. naar twee weken legde ik hem voor het eerst goed aan, kon hij goed drinken. toen kreeg hij ook pas de speen want hij kan nu wel heel de dag door drinken :D en sinds een paar dagen doet hij dit, heen en weer schudden met z'n hoofd en z'n mond ver open houden.wat ik dan doe is zachtjes z'n onderkaak omhoog drukken richting speen. en meestal lukt dat ook. maar m'n vriendin zei....je hebt toch sind n tijdje die nieuwe knuffel waar je de speen in vast kan maken???? en als je dan de speen geef, ligt het knuffeltje ervoor zodat de speen er niet meer uit kan vallen.

ik ga hem woensdag halen...ben benieuwd!

groetjes tineke

12. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ik had hetzelfde met ons dochtertje toen kwam mijn verloskundige met een idee de dop van de fles en dan alleen de dop zonder fles het plaatje erin zodat ze niet teveel lucht zuigen want dan kunnen ze krampjes krijgen ik heb het geprobeert en het werkte tot eergister want sinds dien pakt ze dus wel gewoon de speen.

Deel Deze Pagina