Hallo Wanneer kunnen baby`s alleen zitten.Jordan is nu 6 maanden en kan nog niet zitten. Ik vraag me af wanneer dat wel mogelijk is Groetjes
Britt kan heel even zitten op net aankleedkussen, ze doet haar beentjes uitelkaar en zet haar handjes er tussen.....maar ze is nog zo wiebelig
Mijn dochtertje was wel wat snel met zitten, maar ze is nu 7 maanden en kan echt goed alleen zitten. Ze zit ook goed rechtop!
ruben deed dat ook met een maand of 7. dat ie echt stabiel zit. vanaf wanneer kunnen ze dan eigenlijk zelf in zit positie gaan zitten?
Is echt heel erg verschillend. Ons buurjongetje is 2 maanden jonger, en zat al zelfstandig met 5 maanden. Hihi, echt een heel erg eigenwijs gezicht zo'n hummeltje! Mijn dochtertje daarintegen kan pas goed stevig zitten sinds een maand ofzo, dus vanaf 7,5 maand. Wel is zij al vanaf 6 maanden flink aan t teigeren, en dát doed de buurjongen weer niet
Yasmine kan wel los zitten, maar niet op een kleed of een andere 'rechte' ondergrond. Alleen op schoot of als we 1 van haar beentjes vasthouden zodat ze haar evenwicht wat beter kan bewaren. Jennifer daarentegen kan er nog niks van, die vindt het veel leuker om te gaan staan Zo heeft elk kindje weer andere prioriteiten haha.
hier pas met 10 maanden. Zelf zitten en toen dus ook alleen. Ik heb hem eigenlijk nooit in een zit positie gezet om te kijken of hij het alleen kon.
Lynn kon met 7 maand behoorlijk stabiel zitten, maar niet uit zichzelf in zitstand komen. Dit kon ze met ongeveer 9,5 maand.
lucas kan nog niet zelfstandig gaan zitten maar ik zet hem wel zittend in de box om te spelen en dan me voedings kussen om hem heen zodat als ie omvalt valt ie zacht groetjes jolanda
mijn meisje bleef vorige week bij de controle op het consulatiebureau al zitten zonder haar vast te houde haha. ze stonde er raar van te kijke. dit hebben ze natuurlijk niet te lang gedaan want haar rugje is daar nog niet sterk genoeg voor maar ben wel trots op me meisje. als je haar op je hand zet en het steuntje in haar rug weghaalt blijft zet ook gewoon recht in je hand zitte 2 x geprobeerd door cb omdat ze niet konde geloven dat ze dit al kon en dacht aan puur toeval. me meisje kan zich trouwens ook al van zijligging op haar buukje draaien en mag van mijn dus alleen nog op haar rug liggen al ik haar niet in de gaten kan houden. haar hoofdje kan ze al erg lang optillen als ze o haar buik ligt of op mijn borst en kijkt dan in her rond. en ja het is echt kijken want ze volgt ook al heel goed voorwerpen doe je voor haar houdt
Fatih is nu 6,5 maand en kan al alleen zonder steun zitten, ook heel recht, alleen als hij soms te veel tegelijk wilt dan valt ie toch echt om!
indy kan wel rectop zitten maar valt altijd weer om...komt vooral omdat ze niet echt een stilzittertje is maar continu in beweging! Ze kan wel heel goed rollen en sinds kort teigeren / kruipen..haha gaat haar kontje de lucht in en dan hoppa schuift mevrouw naar voren!
met 6,5 maanden bleef ze zitten als je haar neerzetten. Dan zat ze goed recht op, maar viel nog wel eens opzij of achter. Met 7 maanden bleef ze goed zitten en vlak daarna kon ze ook zelf gaan zitten.
Indira is nu 9 maanden en kan nog niet uit zich zelf zitten. Als we haar neerzetten kan ze het wel. Ik heb ergens gelezen dat elk kind op zijn eigen manier gaat zitten. dat het heeft te maken met het evenwicht. De verhouding van lichaam en hoofd moet goed zijn. groetjes, Monique