krampjes en spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce26, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo,
    mijn zoontje heeft sinds 3 dagen telkens krampjes ook spuugt ie elke keer.
    hij kreeg eerst borstvoeding maar omdat hij behoorlijk wat afviel en ik me daar erg toch vrij druk om maakte heb ik uiteindelijk besloten over te gaan op flesvoeding (na toch nog geprobeerd te hebben door te gaan en hij eerst weer wat aankwam en naderhand toch weer afviel was dat het advies van het cb) hij krijgt nu nutrilon en heeft nu dus al 3 dagen echt flinke krampjes en is sinds dat ie fv krijgt ook elke keer aan het spugen.
    als ie een voeding heeft gehad 90 water 3 schepjes valt ie eventjes in slaap om na ongeveer 10 min te gaan krijsen en te spugen en dan is ie ook erg onrustig (komt wel goed aan) het enige hoe ik hem dan stil krijg is zn speen geven en hem tegen me aan te houden als ie dan in slaap gevallen is en ik leg hem neer dan begint ie weer te schreeuwen wie weet wat dit kan zijn?
    ben vanmorgen met hem naar de ha geweest en die gaf het advies om hem minder voeding te geven dus 70 ipv 90 iemand ervaring hiermee en hoe is dat gegaan?
    bedankt alvast

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.101
    3.879
    113
    Wij hadden precies hetzelfde met Robin, krijsen en spugen na de voeding. Ze kwam eerst nog wel goed aan, maar toen ik met 6 weken bij het CB was, bleek ze echt het minimale te zijn aangekomen. Ik gaf toen nog volledige BV en kreeg het advies johannesbroodpitmeel (Nutrititon) door haar voeding te doen of het voor of na de voeding te geven, dat maakt het dikker en zo blijft het beter in de maag. Voor en na de voeding werkte niet, want dat spul leek met water vermengd net behangplaksel. Sindsdien kolf ik en doe ik het door haar voeding en aangezien ik helaas niet anders meer deed dan de hele dag kolfen om die voedingen bij elkaar te sprokkelen, ben ik ook deels kunstvoeding gaan geven waar ik die nutrititon doordoe. Sindsdien zijn de krampjes en het spugen ontzettend verminderd.
    Je kunt ook inderdaad wat minder voeding geven. Die hoeveelheden die hier op het pak staan, krijgt ze ook niet weg en als ze dat een keer wel drinkt, krijgt ze meestal daarna ook weer krampjes. Ik voed gewoon een keer vaker met wat minder.
    Anders even overleggen of die nutriton misschien wat is met de HA of CB, sterkte!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.101
    3.879
    113
    En misschien een ander merk voeding proberen? Ik gebruik Nutrilon, maar ben laatst overgegaan op kruidvatvoeding. Nou, dat was dus ook krijsen, krampjes etc. Nog even aangekeken, maar geen verbetering. Nu weer terug op Nutrilon en alles is gelijk weer goed. Maar ja, elk kind reageert natuurlijk weer anders op elk merk.

4. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoi ik gebruik ook nutrilon en hij drinkt zn fles van 90 elke keer netjes leeg en sliep dan 3 a 4 uur voordat ie weer voor een voeding kwam maar de laatste 3 dagen zijn echt een ramp ik zal in de winkel ook nutrilon omneo liggen das speciaal tegen kramjes licht spugen en moeizame ontlasting er is zo telefonisch spreekuur op het cb dus ga ik daar even naar bellen en vragen wat ik het beste kan doen.
    bedankt iedergeval

5. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel heeft ook veel last gehad van krampjes toen hij ca. 4 weken oud was. Ik ben toen Sab Simplex gaan gebruiken. Dit middeltje gaat de vorming van gassen in de maag en darmen tegen. Deze gassen zijn de veroorzaker van de krampjes. 15 druppels per fles en het schuim lost op. Na 1 dag al resultaat. We gebruiken het nu nog steeds. Als je BV geeft kun je met een lepeltje de druppels geven na iedere voeding.

6. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Is Friso comfort geen optie? Dat is speciaal tegen krampjes en spugen....werkt hier prima.
    Of had je dat al geprobeert?

7. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Die heb ik ook ja friso comfort, maar daar poept ie zo ontiechelijk veel van (sowieso na iedere voeding). Maakt mij op zich niet zoveel uit, maar hij wordt vaak overstuur wakker doordat ie een poepluier heeft.. misschien moet ik die voeding dus maar af gaan bouwen..

@ puckje waar kan je dat kopen? Ik gebruik nu ook cinababy. Dat kan je vast beter niet samen doen toch?

8. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    ik heb vandaag nutrilon omneo gehaald dat is ok tegen krampjes en spugen maar waar kan ik sab simplex halen?

9. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
  10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
  11. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Het is een duits middeltje.
    In Nederland zijn ze nog niet zover blijkbaar......
    Ik heb het ook gebruikt voor Nadine, maar het hielp helaas niet.
    Maar hoor heel veel mensen waarbij het wel ontzettend geholpen heeft.
    Je moet wel gelijk wat meer kopen als je het besteld, want je geeft ze 15 drupjes per keer geloof ik, dus 1 potje is zo leeg.

12. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    weet iemand ook hoelang het ongeveer duurt voordat je het in huis hebt? bedankt

13. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik geloof dat ik het na 2 of 3 dagen al in huis had.......

14. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Onze kleine heeft ook last van krampjes.
    ben vandaag bij de apotheek geweest en deze hebben mij "Aeropax" megegeven. Dit zou hetzelfde zijn als sap simplex.

Vandaag dus de eerste keer gebruikt.
    Weet niet of het werkt, aangezien ik borstvoeding geef moet ik het haar in d'r mondje spuiten met een pipet, maar ze moest er al aardig van kokhalzen, normaal kun je het idd. mengen met de voeding.

Ben benieuwd.

Deel Deze Pagina