Als ik m'n handen op m'n buik houd om die kleine te voelen bewegen dan voel ik m'n eigen hartslag heel erg. M'n navel gaat ook echt op en neer op het ritme van m'n hartslag (het lijkt me tenminste heel sterk dat het de hartslag van die kleine is). Vind dit best irritant (heb het niet eerder gehad) omdat ik daardoor die kleine minder goed voel. Hebben jullie dit verschijnsel ook?
ik heb dat ook vooral als ik s'ochtends wakker wordt dan voel ik mijn eigen hartslag ook heel erg. mijn placenta ligt aan de achterkant trouwens. patricia
Hallo, ik heb dit ook. laatst las ik dat de kleine dan vruchtwater naar binnen krijgt en hierdoor de hik krijgt. Dit is waarschijnlijk wat je voelt.
de hik voelt anders van de kleine, das net een klokje wat tikt, althans bij mij dan, en dat houdt een paar minuutjes aan en daarna is dat getik weer weg. patricia
Ik zag voordat ik zwanger was ook regelmatig mijn buik op en neer huppen op mijn hartslag. Mischien heeft het wel niets met zwanger zijn te maken.
Nee, het is echt je eigen hartslag ! Je grote slagader komt hoger in je buik te liggen en daardoor kun je hem zelfs zien kloppen. Ik had dit ook redelijk in het begin van de zwangerschap en heb het aan de VK op het forum gevraagd. Het kan verder geen kwaad hoor, het is helemaal normaal. Groetjes, Nikki F
Ja! dat heb ik ook! Best irritant zeker omdat ik de kleine nog niet zo goed voel, en dus telkens overal waar ik voel, m'n eigen hartslag voel. Ik heb het van begin zwangerschap, hiervoor heb ik het nooit gehad.
Is heel normaal hoor. De baarmoeder en buik is zo goed doorbloed dat je dit vanaf het begin ergens al kunt hebben. Ik had het heel vroeg.
Ik heb dat ook! twijfel alleen nog steeds of dat mn hartslag is of het hikken van de baby. Het is wel heel regelmatig als een hartslag maar het is ook na een paar minuutjes weer weg.
Ik heb het precies het zelfde al een hele poos mijn hele buik gaat gewoon naar boven en naar beneden boven / zijkant en onderkant in mijn buik voel ik mijn eigen beat.
Leg je de vingers van je andere hand in je hals. Zeker weten dat het je dan wel duidelijk wordt. Hikken is ontzettend anders.