Wanneer kwam jouw cyclus terug na bevalling met borstvoeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MotherOfAnAngel, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Wanneer kwam jouw cyclus terug na de bevalling als je borstvoeding geeft?

    Sinds 3 weken slaapt onze kleine meid door.
    En dus geen nachtvoedingen meer

    5.5 week na de bevalling werd ik echter tóch ongesteld (bloedde maar een week na de bevalling) volgens de huisarts was het mijn menstruatie

    Nu na 13½week niks geen cyclus meer...
    Zou het nu wel sneller komen omdat ik geen nachtvoedingen meer geef ?

    Ben benieuwd , weet dat elk lichaam anders werkt. Maar probeer toch te zien wat een gemiddelde is!

    Ik wil borstvoeding niet stoppen en wil de WHO norm behalen


    Maar we willen toch ook voor een tweede gaan. We gaan nu nog niks plannen (er valt nog niks te plannen in cyclussen die er nog niet zijn)
    Maar ik ga ook niet aan de anticonceptie.

    Ik hoop dat een 2e makkelijker gaat dan de eerste. Maar ik houd maar alvast rekening met meer miskramen.
     
  2. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Bij mij kwam hij exact 2 jaar na de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    6 mei 2017 laatste x menstruatie
    6 mei 2019 opnieuw menstruatie

    Ik ben februari/maart 2019 volledig gestopt met bv geven. De laatste maand was het al veel minder. Ik denk dat ze snachts sporadisch nog wel eens dronk, maar weet het niet goed meer. We waren nachts iig vaak wakker.
     
  3. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Hier kwam het pas terug toen zoontje 1,5 jaar was. Dus geduld moeten hebben, maar voor mij was het prima, want het kwam terug toen onze kinderwens ook groeide.

    Ze zeggen inderdaad dat het sneller terug komt zonder nachtvoedingen.
    Zoon had langer nachtvoedingen, maar dochter al heel snel niet meer. Toch duurde het bij haar ook bijna 1,5 jaar.

    heftige voorgeschiedenis! Ik snap dat je er dan wel wel mee bezig bent en ik hoop dat de tweede makkelijker mag gaan.
    Dat je ongesteld was, is al wel een teken dat je lichaam iets doet, maar omdat je nog niet zo lang geleden bevallen bent zal het nog heel onregelmatig zijn en kan de tweede keer nog even op zich laten wachten. Daarnaast is het zo vroeg ook vaak zonder eisprong.
    Zal toch afwachten zijn, maar het komt zeker terug. Alleen de vraag wanneer.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Bij mijn zoon kwam het binnen een paar weken nadat ik stopte met BV (zoon was toen 10 wkn oud).
    Bij mijn oudste dochter kwam eerste menstruatie toen ze 4 mnd was, daarna heeft het nog een cyclus of 8-9 geduurd voordat cyclus (tijdens langdurige BV) weer helemaal regelmatig was.
    Bij mijn jongste dochter kwam eerste menstruatie toen ze 9 mnd was, daarna ook weer een maand of 9 onregelmatig (een rommeltje ;)) voordat het weer helemaal regelmatig was. Met overigens ook nog steeds BV (en nachtvoedingen), net als bij mijn oudste dochter. De meiden hebben beide ongeveer 2 jaar BV gehad.
     
  5. tafeltent

    tafeltent Actief lid

    1 mrt 2015
    325
    174
    43
    Ik heb bij alle 3 mijn kinderen borstvoeding gegeven en mijn menstruatie kwam elke keer 2 a 3 maanden na het volledig stoppen van de borstvoeding terug...
     
  6. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Na kleine 3 maand telkens, echt regelmatig tegen +- 6 maanden.

    Ik geef trouwens nog steeds borstvoeding, sinds geboorte van de oudste. Telkens doorgevoed.
     
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Beiden kinderen borstvoeding gegeven tot 4 en 5 maand, helaas na 6 weken weer ongesteld en elke maand weer op tijd ondanks de borstvoeding.
     
  8. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    5 weken na de bevalling weer regelmatig.
     
  9. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Alle drie de keren na 5 weken en ook regelmatig, ondanks volledige borstvoeding bij de tweede en derde.
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bijna 1,5 jaar gevoed. Na ruim 6 maanden eerste menstruatie. Na een paar keer werd dit regelmatig.
     
  11. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Bij mij kwam mijn menstruatie met 10 maanden weer terug. Ik gaf toen nog volledig bv, inclusief nachtvoedingen. Mijn menstruatie was toen ook gelijk weer heel regelmatig. Inmiddels is mijn dochter bijna 2, geef ik nog steeds borstvoeding en ben ik inmiddels zwanger van de 2e. Heb wel het idee dat de borstvoeding sterk is afgenomen nu.
     
  12. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    13 mnd na de geboorte eerste menstruatie, gaf toen nog nachtvoedingen. Vanaf 14a 15 mnd geen nachtvoeding meer. Door de nieuwe zwangerschap loopt de bv heel rap terug, het is nu in de ochtend en avond echt nog voor een paar flinke slokken maar hij geniet er nog van dus ik blijf het voorlopig nog geven
     
    Wensje2014 vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Als je 40 weken zwangerschap als 0 ziet dan kreeg ik direct mijn menstruatie terug. Bij de bevallingen op 41 weken duurde het drie weken. En met bevalling op 39 weken duurde het er vijf.
     
  14. Wensje2014

    Wensje2014 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Bij de oudste na 17 maanden. Bij de jongste na 16,5 maand.
    Al die tijd borstvoeding gegeven. Ik voedde nog tijdens de zwangerschap van de jongste. 2 jaar hebben ze beiden gedronken. Nu alleen nog de jongste.

    Ik zie de naam Yue staan. Toevallig een "last airbender"-fan? Moet namelijk gelijk aan een personage denken.
     
    Louise11110 en MotherOfAnAngel vinden dit leuk.
  15. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Na 10 maanden de eerste keer en toen pas weer na 7 maanden. Dus nog niet regelmatig. Ben na 15 maanden met bv gestopt
     
  16. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Daar komt de naam ook vandaan :) ! Vooral voor de betekenis

    Mijn naam betekend moeder aarde, Yué betekend maan! We vonden het samen prachtig
     
    Wensje2014 vindt dit leuk.
  17. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hier met fulltime borstvoeding 8 weken na de bevalling weer ongesteld. Ze kreeg toen nog 3 nachtvoedingen. Ik dacht eerst, och zal misschien nog wel een nabloeding zijn van de bevalling. Was echt net een week ofzo gestopt met bloeden namelijk, dus zag het niet aankomen. Ben toen m'n cyclus maar bij gaan houden en had de eerste 3 maanden een mega late eisprong en een zeer korte LF van wisselend 4 a 5 dagen met een cyclus van 32 dagen. Toen ging ze doorslapen en kwam m'n eisprong steeds eerder, werd m'n LF weer langer en een cyclus van 28 dagen. Dus er is zeker een verband met nachtvoedingen.

    Geef nu nog max 2 keer borstvoeding, 's ochtends wil ze vaker niet dan wel en 's avonds voor ze de nacht in gaat is haar vaste laatste moment. Hoop ook de 2 jaar WHO norm te halen, maar merk dat het bergafwaarts gaat met de productie nu ze nog maar gemiddeld 1 keer drinkt. Vier maanden duren dan nog heel erg lang. Mja, ze is bijna 20 maanden dus dat vind ik heel erg netjes! Had ik vooraf niet kunnen dromen eigenlijk.

    Hoop dat jij ook een heel eind mag komen en dat je cyclus snel besluit om weer op gang te komen en dat je dan snel weer zwanger mag zijn met een positieve afloop. Maar voor nu zeg ik geniet van je baby'tje hoor, de tijd vliegt en voor je het weet is ze alweer baby af en wordt ze al een echt kindje! Gaat zo belachelijk rap, soms wil ik hier de tijd echt stilzetten.
     
  18. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ennnnn een paar dagen na mijn post.
    Bloedverlies.

    Mijn cyclus is terug denk ik:thumup:
     
    Sylva vindt dit leuk.
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Bij mij drie keer netjes de maand na de bevalling alweer :cry:. En dat is met 1 keer 1,5 week bv, 1 keer 8 maanden bv en 1 keer fulltime kolven. Maakte dus voor mijn cyclus niet uit wat ik deed :).
     
  20. Wensje2014

    Wensje2014 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Ik vind Yue een mooie naam en inderdaad heel mooie betekenis zo samen.
     

Deel Deze Pagina