Wanneer kwam jullie concentratie terug

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Fleur1, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Even geen vraag over kindjes maar voor de moeders.
    Wanneer konden jullie weer geconsentreerd een film kijken of een boek lezen. IK merk sinds dat Daan er is ik totaal geen concentratie meer heb voor dat soort dingen wat ik voor heen wel kon. De conclusie is natuurlik vermoeidheid of altijd wel een klentje op maar lekker vroeg naar bed met een boek eindigd hier binnen 2 pagina's het boek wel want weet niet meer wat ik ervoor heb gelezen.

Hebben jullie hier ook last van gehad en hoelang heeft dat bij jullie geduurt?

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ze zeggen wel is 9 maanden op en 9 maanden af, nou in mijn geval geld dat echt! Hahaha! Wees gerust er is hoop, ik kan sinds kort weer is lekker gaan zitten voor een film haha.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha NOOIT?! ik kan niet goed vergelijken door mijn ME/CVS heb ik al minder concentratie en ik werk met mijn kindje op kantoor (ook niet bevoordelijk voor je concentratie) maar kijk ook liever "nobrain" movies....

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik kan me best goed concentreren, waar het bij mij fout gaat, is het geheugen. Sta ik in de keuken, zie ik dat de kattenbak vol is en dan ga ik die schoonmaken. Eenmaal op de wc denk ik goh die mag ook wel schoongemaakt worden. En ben ik dus alweer vergeten dat ik de keuken was om de koelkast schoon te maken.

Zo gaat het bij mij ongeveer ;) Wat dan weer WEL zo is: als het gaat om zaken plannen met de kleine, ben ik de beste. Kan goed vooruit denken.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Mijn concentratie is wel weer de oude (na ongeveer 4 maand na de bevalling), maar mijn geheugen is vreselijk.
    Ik vrees dat het nooit meer helemaal het oude wordt. Ik was altijd een kei in zaken onthouden, maar nu ben ik echt een zeef. En aangezien ik een controlfreak ben is dit echt irritant.
    Maarja, daarentegen heb ik een pracht van een dochter rondhuppelen!

6. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik vind het heel moeilijk om naar mensen te luisteren.. had ik eerst echt geen moeite mee, maar nu! ik vind met zelf vreselijk!
    heb ik aan mijn moeder gevraagd hoe laat hij de fles heeft gehad enzo nou ik hoor het gewoon niet.
    Echt niet leuk, dan denk ik zelf van ik moet beter opletten, maar het gebeurd gewoon niet. ik dacht dat het aan mij lag, maar dat is dus ook een kwaal?

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

heh, wat ?

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

:)

Sorry, flauw!

Ik voelde me zo rond de negen maanden na de bevalling weer iets normaler.....

heb eigenlijk nooit lekker gefunctioneerd... (uitspraak uit Amsterdamned) :)

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb ook niet helemaal meer dezelfde concentratie als voor m'n zwangerschap hoor. Zeker niet w.b.t. kijken van een film of een boek lezen. Ik denk dat dat ook is omdat je gewoon altijd met 1 oor gespitst bent op je kindje(s). Want ik merk dat ik op mijn werk veel geconcentreerder kan zijn dan thuis.

10. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Mijn concentratie is prima, na 3 weken weer als voorheen. Alleen dat geheugen van mij... Ik was al een zeef, maar nu helemaal!

11. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb pas sinds kort weer goed een film kunnen volgen! Giovanna is nu 2jaar en bijna 2 maanden

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Euh...nou hij moet volgens mij nog terug komen van de eerste....en dat is bijna 12 jaar geleden.
    Mn geheugen ook...
    Is wel allemaal iets beter geworden weer na het bevallen. Maar zoals voor ik zwanger werd is het echt nooit meer geweest :oops:

13. verplaatst naar het goede forumonderdeel.

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ook erg veel last van en n geheugen van lik me vestje! :S

15. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Zooo herkenbaar! Ik ben ook echt een zeef tegenwoordig, terwijl ik voor de bevalling echt een supergoed geheugen had. Ik vind het zo vreemd dat ik opeens niets meer kan onthouden. Ik moet echt alles opschrijven, lijk wel een oud wijf ;) Als ze op 't werk iets vragen, ben ik het 10 min. later alweer vergeten, echt heel frusterend :( Ik vraag me af of het ooit nog goedkomt...

16. Niet? en geheugen ook niet!
    Het is echt verschrikkelijk met de 2e alleen maar erger geworden

17. Dolce83

Dolce83 Lid

28 sep 2007
    74
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat meer moeders hier last van hebben.
    Ik zie hierdoor wel erg op tegen weer aan het werk gaan. Hopelijk kan ik me daar beter concentreren en meedenken in de vergaderingen ;)

18. Pris

Pris Fanatiek lid

Hier ook niet :rolleyes: en mijn geheugen ook niet.,.......helaas.

19. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Mijn concentratie is aardig terug alleen mijn geheugen :rolleyes: , ik moet echt een lijstje maken als ik naar de supermarkt ga anders vergeet ik echt de helft!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij had/heeft het vooral met vermoeidheid te maken. Mirre slaapt de laatste twee weken echt bijzonder goed *klopt even af* ... en ik voel me weer energiek en heel slim ;) (al ben ik nu grieperig ... :rolleyes:)

Deel Deze Pagina