Tips kloven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kinderwens87, 17 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik geef nu een maand bv, ons mannetje drinkt en groeit goed. Rechts gaat prima, maar links al sinds het begin problemen. Zo ook kloven, al sinds dag 5 ofzo. Ik heb echt al van alles geprobeerd, lk is betrokken maar het ziet er van buitenaf goed uit en die momenten voelt het ook goed, ik gebruik multimam kompressen, aanleggen in verschillende houdingen. Overdag voelt het voeden over het algemeen goed, al is het door de kloven wel continu gevoelig, en toch worden de kloven nu weer steeds erger. S nachts en s ochtends vroeg wil het aanleggen nog wel eens erg moeilijk gaan, en is mijn tepel ook veel gevoeliger, maar over het algemeen heb ik wel het idee dat hij uiteindelijk goed ligt. Sinds 2 dagen smeer ik voor de zekerheid een zalfje tegen candida in de avond, gewoon om er zeker van te zijn dat het probleem niet versterkt wordt door een schimmel. De meeste dagen is voeden bij het aanleggen pijnlijk en daarna gevoelig, maar er zijn ook dagen dat het echt heel zeer doet. Zo zeer dat ik me afvraag hoe lang ik dit volhoudt. Aan deze kant ook al 2 keer bijna borstontsteking gehad, kortom de nodige problemen. Wie heeft ervaring met hardnekkige kloven en hoe hebben jullie dit aangepakt? Tepelhoedje ook geprobeerd maar is pijnlijker dan zo voeden.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Lanoline/purelan!

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gebruikte ik ook purelan van Medela.
    Is het anders nog een optie om voor een paar dagen alleen je 'goede' borst aan te bieden en de andere borst te kolven, zodat de kloven goed kunnen genezen?
    Hier door kloven overgestapt op fulltime kolven en na een paar dagen waren de kloven genezen.
    Bedoel uiteraard niet dat je dat moet gaan doen, zou zonde zijn als het verder prima verloopt, maar misschien kan je op die manier de borst even ontzien waardoor de kloven even kunnen genezen.

4. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof van multimam soort gaasjes. Die verzachten en het ging ook echt weg.

5. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties!

Multimam en Purelan gebruik ik idd, verzacht zeker en het leek beter te worden, maar nu dus weer steeds slechter.

Kolven overweeg ik ook, maar links kolf ik tot nu toe helaas erg weinig. Met het risico op borstontsteking. Als de zalf die ik nu gebruik niet helpt ga ik de lk wel vragen of ik dat op de een of andere manier beter kan doen, want zou erg veel schelen als ik met genezen tepels het opnieuw kan proberen. Denk dat tijdelijk links kolven dan wel de beste optie is

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
  7. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Dank je elsie, deze van de week maar halen als het niet beter wordt.

Morgen toch maar weer een afspraak met de lk, kijken of we erachter kunnen komen waar het mis gaat😕

8. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Ik gebruik Cicalfate van Avène voor kloven wanneer de lansinoh het laat afweten.

Bij kolven idd goed 'los' masseren en zorgen dat er een toeschietreflex is. Enkel van horen zeggen dat kolven aan de ene borst tegelijk met 'live' borstvoeden aan de andere borst ook een topper is, maar zelf geen ervaring mee.

9. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Wat bij mij hielp waren silverette tepelhoedjes. Dit moet je na de voeding op je tepels zetten. Na enkele dagen ga je echt een verschil voelen
    Ze kosten wel tussen de 44-55 euro maar zo de moeite.
    Ze werken ook anti bacterieel en geven verlichting.

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Je leest overal lovende woorden over Lanoline, en het zal vast voor velen een top zalfje zijn. Maar bij mij werkte het niet, de zalf maakte mijn tepels alleen maar weker en nog gevoeliger. Ik volgde een tip van het borstvoedingsforum: wat verse moedermelk over de tepel, en aan de lucht laten drogen. Dat werkte hier dus heel snel, en ik heb ook nooit nog kloven gehad (kloven waren hier toch echt het gevolg van matig aanhappen).

Deel Deze Pagina