Wat vinden jullie een redelijke oplossing?

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb donderdag verf gehaald, voor mijn man, die is zzp-er en en moest zaterdag een kozijn plaatsen op een flat.

    Donderdag avond heeft hij het kozijn geschilderd en deze heeft binnen gestaan in huis om te drogen.
    Zaterdag ochtend was de verf nog niet droog, bevriende schilder gebeld en die vertelde dat het kon zijn dat de verf kapot was.

    Het kozijn is wel geplaatst omdat alles al geregeld was met bewoners, onderburen en steigers.

    Ik ga morgen terug met de verf.

    Maar hij heeft nu dus extra werk, extra overlast voor de bewoners, onderburen omdat de steiger op hun balkon moet staan en dit doet zijn naam als bedrijf dus ook geen goed:x

    De steigers moeten dus weer op het balkon bij de onderburen, alles moet door huis heen bij hun.
    De verf moet worden afgekrabd en daarna met tinnen worden afgenomen, dit moet 1,5 dag drogen en dan opnieuw geschilderd worden.

    Wat zouden jullie een redelijke oplossing vinden?
     
  2. Masa

    Masa Bekend lid

    1 jul 2014
    574
    2
    18
    Zou een excuusbrief je met een kleinigheidje door de bus gooien bij de bewoners. Van verf heb ik geen verstand maar heb nog nooit van kapotte verf gehoord... Geen idee wat je daarmee moet sorry.
     
  3. Bootsje

    Bootsje Fanatiek lid

    12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    tja.. het moet wel allemaal gebeuren

    ik weet niet wat jij voor oplossing zoekt?

    gewoon nieuwe verf halen en het werk doen.. je kan de mensen niet extra laten betalen want hun kunnen er helemaal niets aan doen
     
  4. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Contact opnemen met de fabrikant?
     
  5. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Voor wie een redelijke oplossing? Voor de personen die overlast hebben hiervan of je man vanuit de fabrikant vd verf gezien?
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zou ik ook doen als ik dit zo lees, als de verf kapot is (waar ik overigens nog nooit van heb gehoord ) is dat toch niet jou/jullie fout?
     
  7. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ik lees dat er mensen zijn die niet weten dat verf kapot kan zijn. Dat kan gebeuren oa doordat er vorst overheen is gekomen ;)
    Om die reden is het beter om verf niet in een onverwarmde schuur oid te bewaren.

    Ts: heel vervelend!
     
  8. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    #8 Valerie, 1 jun 2015
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015
    Vervelende situatie.

    Een redelijke oplossing voor de klant van jouw man... Bijvoorbeeld een korting geven op de klus, een tegoedbon voor een volgende klus of een bos bloemen aanbieden.

    Een redelijke oplossing van de winkel waar je de verf hebt gekocht... Tja, ik zou de winkel niet gelijk beschuldigen van "kapotte" verf, maar wel het probleem voorleggen en vragen of ze de verf willen testen om te kijken of er iets mee aan de hand is. Dat de verf niet goed droogt, kan namelijk ook een andere oorzaak hebben, bijvoorbeeld dat de luchtvochtigheid in huis te hoog is of de temperatuur te laag. Of onvoldoende luchtcirculatie. Of dat de ondergrond van het kozijn vettig is of ander vuil bevat. Mocht na het testen blijken dat er inderdaad iets mis is met de verf, dan kun je altijd nog over een oplossing praten. (Persoonlijk zou ik tevreden zijn met een pot nieuwe verf - maar die krijg je ongetwijfeld wanneer blijkt dat ze inderdaad kapotte verf hebben geleverd - en het daarbij laten.)
     
  9. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    een Bos bloemen is wel een goed idee, bedankt!

    Dat de verf kapot is is wel duidelijk, er zitten op het blik druipers van de verf en ook deze zijn nog niet droog.
     
  10. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    O ik bedoelde helemaal niet om die mensen extra te laten betalen of iets, we vinden het al vervelend genoeg!
     
  11. evi83

    evi83 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar de klant toe: uitleggen dat je een product geleverd hebt gekregen dat niet goed is (dat weten ze inmiddels al neem ik aan ;)) en idd een compensatie bieden voor de overlast. Het is geen hele grote overlast, dus ik zou de klant en de buren waar de steiger komt idd een bos bloemen aanbieden. Geen korting oid. Je levert gewoon netjes het werk af, het duurt alleen iets langer.

    Voor de leverancier: klacht en evt een schadevergoeding neerleggen. Daar hebben ze neem ik aan een verzekering voor.
     

Deel Deze Pagina