Ik heb donderdag verf gehaald, voor mijn man, die is zzp-er en en moest zaterdag een kozijn plaatsen op een flat. Donderdag avond heeft hij het kozijn geschilderd en deze heeft binnen gestaan in huis om te drogen. Zaterdag ochtend was de verf nog niet droog, bevriende schilder gebeld en die vertelde dat het kon zijn dat de verf kapot was. Het kozijn is wel geplaatst omdat alles al geregeld was met bewoners, onderburen en steigers. Ik ga morgen terug met de verf. Maar hij heeft nu dus extra werk, extra overlast voor de bewoners, onderburen omdat de steiger op hun balkon moet staan en dit doet zijn naam als bedrijf dus ook geen goed:x De steigers moeten dus weer op het balkon bij de onderburen, alles moet door huis heen bij hun. De verf moet worden afgekrabd en daarna met tinnen worden afgenomen, dit moet 1,5 dag drogen en dan opnieuw geschilderd worden. Wat zouden jullie een redelijke oplossing vinden?
Zou een excuusbrief je met een kleinigheidje door de bus gooien bij de bewoners. Van verf heb ik geen verstand maar heb nog nooit van kapotte verf gehoord... Geen idee wat je daarmee moet sorry.
tja.. het moet wel allemaal gebeuren ik weet niet wat jij voor oplossing zoekt? gewoon nieuwe verf halen en het werk doen.. je kan de mensen niet extra laten betalen want hun kunnen er helemaal niets aan doen
Voor wie een redelijke oplossing? Voor de personen die overlast hebben hiervan of je man vanuit de fabrikant vd verf gezien?
Zou ik ook doen als ik dit zo lees, als de verf kapot is (waar ik overigens nog nooit van heb gehoord ) is dat toch niet jou/jullie fout?
ik lees dat er mensen zijn die niet weten dat verf kapot kan zijn. Dat kan gebeuren oa doordat er vorst overheen is gekomen Om die reden is het beter om verf niet in een onverwarmde schuur oid te bewaren. Ts: heel vervelend!
Vervelende situatie. Een redelijke oplossing voor de klant van jouw man... Bijvoorbeeld een korting geven op de klus, een tegoedbon voor een volgende klus of een bos bloemen aanbieden. Een redelijke oplossing van de winkel waar je de verf hebt gekocht... Tja, ik zou de winkel niet gelijk beschuldigen van "kapotte" verf, maar wel het probleem voorleggen en vragen of ze de verf willen testen om te kijken of er iets mee aan de hand is. Dat de verf niet goed droogt, kan namelijk ook een andere oorzaak hebben, bijvoorbeeld dat de luchtvochtigheid in huis te hoog is of de temperatuur te laag. Of onvoldoende luchtcirculatie. Of dat de ondergrond van het kozijn vettig is of ander vuil bevat. Mocht na het testen blijken dat er inderdaad iets mis is met de verf, dan kun je altijd nog over een oplossing praten. (Persoonlijk zou ik tevreden zijn met een pot nieuwe verf - maar die krijg je ongetwijfeld wanneer blijkt dat ze inderdaad kapotte verf hebben geleverd - en het daarbij laten.)
een Bos bloemen is wel een goed idee, bedankt! Dat de verf kapot is is wel duidelijk, er zitten op het blik druipers van de verf en ook deze zijn nog niet droog.
O ik bedoelde helemaal niet om die mensen extra te laten betalen of iets, we vinden het al vervelend genoeg!
Naar de klant toe: uitleggen dat je een product geleverd hebt gekregen dat niet goed is (dat weten ze inmiddels al neem ik aan ) en idd een compensatie bieden voor de overlast. Het is geen hele grote overlast, dus ik zou de klant en de buren waar de steiger komt idd een bos bloemen aanbieden. Geen korting oid. Je levert gewoon netjes het werk af, het duurt alleen iets langer. Voor de leverancier: klacht en evt een schadevergoeding neerleggen. Daar hebben ze neem ik aan een verzekering voor.