Buik alsof ik bijna 20 weken zwanger ben bij 4+5.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Liefdevolxx, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdevolxx

15 mei 2023
    23
    20
    3
    Vrouw
    Hi allen,

Afgelopen week had ik een positieve zwangerschapstest, nu 4+5.
    Sinds gisteren is mijn buik enorm opgezet en verhard, alsof ik al bijna 20 weken zwanger ben (wat dus bijna onmogelijk is om te verbergen).
    Ontlasting is prima op gang, af en toe wat winderigheid maar geen echte pijn. Buik is gewoon enorm opgezet en voelt wat ‘vol’.
    Had iemand van jullie dit ook? Hoe zijn jullie hier mee om gegaan (een ‘wondermiddel’ :p, hoe hebben jullie het verborgen etc).

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Wijde kleding dragen ;)
    Dit is een darmenbuikje en heel normaal.

Hij zal ws snel weer vedwijnen om daarna plaats te maken voor een baby buikje.

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dat inderdaad. Je darmen raken ontregeld, heel normaal in begin van de zwangerschap.
    Wijde kleding dragen inderdaad en kleding die je buik verhullen juist even vermijden

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    haha ik droeg ook met 8 weken al een zwangerschapsbroek. Vanwege dus die extreem opgezette darmenbuik. Heel irritant maar doodnormaal en hoort erbij! Voor je eigen beleving is het vaak ook veel dikker dan het daadwerkelijk is. Dacht ook dat ik er hoogzwanger uitzag, totdat ik echt hoogzwanger was (wow wat kan die buik groeien). Achteraf gezien viel het die eerste weken dan toch wel een beetje mee haha

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Dit hahaha als ik de foto's zag was ik in mijn hoofd meer zwanger dan ik er echt uitzag :roflmao:
    Niemand die t opviel, gewoon wat meer opblazen haha

6. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.272
    2.618
    113
    Vrouw
    Hier ook. Broeken zitten te strak. Heb ook het idee dat je het bij een tweede sneller ziet :rolleyes: even doorbijten dan maar en lekker wijde jurkjes aan

Lyt90 vindt dit leuk.
  7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb bij derde mijn zwangerschapbroeken met 5 wkn van stal gehaald, omdat de rest echt niet meer ging... Wat een verademing was dat (bij tweede was dat bij 9 wkn)
    (terwijl ik bij de eerste 'gewoon' bij 20-21 wkn de overstap heb gemaakt van reguliere kleding naar zwangerschapskleding)

Deel Deze Pagina