Hi allen, Afgelopen week had ik een positieve zwangerschapstest, nu 4+5. Sinds gisteren is mijn buik enorm opgezet en verhard, alsof ik al bijna 20 weken zwanger ben (wat dus bijna onmogelijk is om te verbergen). Ontlasting is prima op gang, af en toe wat winderigheid maar geen echte pijn. Buik is gewoon enorm opgezet en voelt wat ‘vol’. Had iemand van jullie dit ook? Hoe zijn jullie hier mee om gegaan (een ‘wondermiddel’ , hoe hebben jullie het verborgen etc).
Wijde kleding dragen Dit is een darmenbuikje en heel normaal. Hij zal ws snel weer vedwijnen om daarna plaats te maken voor een baby buikje.
Dat inderdaad. Je darmen raken ontregeld, heel normaal in begin van de zwangerschap. Wijde kleding dragen inderdaad en kleding die je buik verhullen juist even vermijden
haha ik droeg ook met 8 weken al een zwangerschapsbroek. Vanwege dus die extreem opgezette darmenbuik. Heel irritant maar doodnormaal en hoort erbij! Voor je eigen beleving is het vaak ook veel dikker dan het daadwerkelijk is. Dacht ook dat ik er hoogzwanger uitzag, totdat ik echt hoogzwanger was (wow wat kan die buik groeien). Achteraf gezien viel het die eerste weken dan toch wel een beetje mee haha
Dit hahaha als ik de foto's zag was ik in mijn hoofd meer zwanger dan ik er echt uitzag Niemand die t opviel, gewoon wat meer opblazen haha
Hier ook. Broeken zitten te strak. Heb ook het idee dat je het bij een tweede sneller ziet even doorbijten dan maar en lekker wijde jurkjes aan
Ik heb bij derde mijn zwangerschapbroeken met 5 wkn van stal gehaald, omdat de rest echt niet meer ging... Wat een verademing was dat (bij tweede was dat bij 9 wkn) (terwijl ik bij de eerste 'gewoon' bij 20-21 wkn de overstap heb gemaakt van reguliere kleding naar zwangerschapskleding)