Beste voedingsdeskundige, Onze dochter is nu bijna 8 weekjes oud (of jong) en drinkt prima en slaapt de meeste nachten door. De ene dag drinkt ze rond de 700ml totaal en de andere dag richting de 800ml. Ze weegt nu (ongeveer) 4,5 kilo. We maken de fles klaar met 150ml water en 4 schepjes H.A. en 1 schepje Forte. Deze fles drinkt ze de ene keer wel helemaal leeg, de andere keer niet. De richtlijn op het pak vermeldt dat tussen de 4 en 5 kilo ze maximaal 5x 165 (=825ml) mag hebben. Volgens mij blijven we hier dus gemiddeld wel keurig onder. Ik was (ben) er van overtuigd dat als ze vol zit, ze wel stopt met drinken en dat ze dit zelf keurig kan aangeven. Nu hebben er al verschillende mensen tegen mij gezegd dat ze veel te veel drinkt en nu ga ik dus twijfelen. Ik heb geprobeerd het CB hierover te bellen, maar zij zitten in overleg en zijn morgen weer bereikbaar. Wat denken jullie hierover? Daarnaast vraag ik me af of het goed is om over verzoek te voeden of op tijd. En wat zou dan eventueel een goed schema zijn? Alvast bedankt voor het antwoorden.
Beste Sinaasappeltje, Jouw dochterje mag met haar gewicht 5 flesjes van 150 ml /5 schepjes. Dus ze drinkt hartstikke goed. Een goed schema hangt af van jouw dochtertje en hoe laat zij haar eerste flesje krijgt. Onderstaand een schema waarmee jezelf kunt schuiven afhankelijk van de tijd van haar eerste flesje. 07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 22.00 uur Groet, Anne
Hoi Anne, Dankjewel voor je reactie! Ik heb je schema nu als richtlijn en 't gaat super!! Voor de laatste fles om 22:00 moeten we haar wel wakker maken, maar ze slaapt vervolgens heerlijk tot 7:00! Groetjes!