Onze dochter van 6 maanden eet al heel goed haar hapjes, sinds kort ziet haar schema er zo uit(hapjes maak ik zelf): 7:30 fles 210/7 10:30 fruit 12:30 papje 20gr fijne granen Bambix van 180/6 (eet ze nog niet helemaal op) 15:00 tussendoortje van soepstengel en wat te drinken, koude thee vaak. 17:00 groente hapje van 100gr groente, 80gr aardappelen/pasta enz. en dan komt de vraag, als ik na het groentehapje nog een flesje aanbied drinkt ze er nauwelijks van en dan moet ik haar savonds wakker maken voor een flesje waarvan ze max 100ml drinkt. Als ik geen flesje aanbied met het groentehapje komt ze rond 21:00 en drinkt ze ook max 100ml. Ze lijkt het echt niet meer te willen savonds. Ze kan max tot 18:00/18:30 wakker zijn en dan begint ze echt al aan haar ''nacht'' slaapje. Kan ik nu nog niet rekken. Misschien kan ik net daarvoor(18:00) nog kijken of ze meer drinkt van een flesje maar red ze het wel tot de volgende ochtend dan? En wat is echt het minimum aan opvolgmelk wat ze moet hebben. Alvast bedankt!
Goedemorgen Babbona, Wat fijn dat je dochter al zo goed haar hapjes eet! Als ik kijk naar je dagschema zijn er een paar adviezen die ik je mee wil geven. Je geeft aan dat je je dochter een hoeveelheid van 210/ 7 drie maal daags aanbiedt. De hoeveelheid van drie flessen is keurig, maar geef altijd maximaal 6 schepjes van de opvolgmelk. Nooit meer dan 6 geven, gezien de dosering anders te hoog is. Goed ook dat je granen toevoegt en een papje hiervan maakt. Het geven van pap met een lepel stimuleert de mondmotoriek. Het laatste flesje kun je rond 18.30 uur geven. Dit is 1,5 uur na haar groentehapje en wellicht is ze dan alweer hongerig voor haar laatste flesje en kan ze zo een goede nacht maken. Ten slotte vraag je je af wat het minimum aan opvolgmelk is wat ze behoort binnen te krijgen. Dit minimum is vastgesteld op 600 ml. Je mag op de leeftijd van 6 maanden 3 a 4 flessen van 180/6 dagelijks geven. Groetjes, Charlotte Maintz
Bedankt voor je reactie! Maar als ik 3x 180/6 geef en de laatste fles drinkt ze al niet leeg dan is het niet genoeg? De enige fles van 210/7 is die van de ochtend om eventueel een andere fles te compenseren die ze niet opdrinkt. Dus van 18:30 tot 7:30 zou moeten lukken voor een baby van 6 maanden? Het is in een keer zoon overgang voor mij aangezien ze altijd een late fles heeft gehad .