Vechten tegen slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Mijn dochtertje van twee weken slaapt overdag zo ontzettend weinig. Ze laat zich soms maar moeilijk troosten, alleen aan de borst. Soms valt ze dan aan de borst in slaap maar vaak is ze ook dan nog klaarwakker. Van de week is ze van 11.00-16.00 uur wakker geweest :confused: Veel te lang lijkt mij voor een baby van twee weken. Ik probeer er wel regelmaat en structuur in te krijgen zodat ze weet waar ze aan toe is. Als ze eerder of later komt voor de borstvoeding leg ik haar ook eerder of wat later aan. Hoe kan ik haar het beste in slaap krijgen? Als ik haar in haar bedje leg huilt ze. Ik wil hier niet al te snel op ingaan maar als ik zie dat ze zichzelf overstuur helpt kan ik het niet laten door haar uit haar bedje te halen en te troosten. Moet ik haar dan juist met rust laten? Ook tussen de hazenslaapjes door huilt ze en laat ze zich niet altijd troosten. Vaak is ze klaarwakker maar vaak zie je ook dat ze moe is maar vecht tegen haar slaap. Hebben jullie tips? Ik vind het nog vrij lastig hier mee om te gaan!

Liefs Eva

2. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Hoi Eva,

Misschien huilt ze juist omdat ze zo moe is. Ze zal dan te moe zijn om de slapen en het enige wat ze kan doen is huilen. Misschien toch in d'r bedje leggen, 10 minuutjes aankijken en als ze echt overstuur is effe gaan troosten maar niet uit bed halen. Effe over d'r hoofdje aaien en liedje zingen. Als ze dan rustig wordt, weggaan en kijken wat ze doet. Als ze huilt, weer 10 minuutjes-kwartier aankijken. Misschien moet ze zichzelf in slaap huilen. MIlou deed dat ook in het begin, ze huilde soms wel 15-20 minuten voordat ze sliep. Ze was gewoon veel te moe om te slapen. Nu huilt ze helemaal niet meer. Ik leg haar in bed, ze pakt haar duim en valt lekker in slaap of ligt lekker te tutten.
    Succes ermee!

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het kan inderdaad dat ze zo moe is dat ze niet meer in slaap kan komen. Klinkt raar, maar dat kan. Finn had dat ook.

Ook zou het kunnen zijn dat ze misschien erg veel prikkels krijgt om te verwerken en daardoor de slaap niet kan vatten. Bijvoorbeeld, veel geluid. Hoeft geeneens hard geluid te zijn. Bijvoorbeeld de radio. Of de televisie. Of de flitslichten van de tv.....ik noem maar wat.

Regelmaat aanbrengen kan inderdaad helpen. Maar dan bedoelen ze niet de tijden, maar de volgorde. Ik las dat je je kindje eerder/ later aanlegt als ze eerder/ later komt. Maar probeer de volgorde eens vast te leggen.

Bijvoorbeeld: de borst, luier verschonen, even spelen op schoot en/of knuffelen, even alleen in de box, slapen bij de eerste vermoeide tekenen en daarna bij het wakker worden het hele verhaal weer opnieuw.

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Bij mij hielp het in het begin om haar gewoon in slaap te wiegen, met mijn pink in haar mond. En dan zachtjes in bed leggen (niet in de box, wipper of wagenbak). Laten huilen heb ik nooit gedaan. Probeer een soort bedritueel uit, zoals anderen al zeggen. Ik vertel gewoon steeds wat ik doe ("nu gaan we slapen, slaapzakje aan, beentjes er in, onder het dekentje, knuffeltje er bij, kusje van mama, speeldoosje aan, welterusten") en loop de kamer uit als het klaar is, niet wachten tot ze slaapt. Lukt het vandaag niet, morgen weer proberen. Op een gegeven moment snapt ze het. Je moet wel goed weten of ze moe is. Mijn meisje is nu 3 maanden en gaat wakker (maar wel moe!) in bed en slaapt zelf in, zonder huilen. Jouw meisje is nu nog zo klein, wees niet bang om haar te verwennen, dat kan nu echt nog niet. Succes.

Deel Deze Pagina