pasta's voor KMA kindje??

Discussie in 'Voeding' gestart door 2jees, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

#1 2jees, 15 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2013
    Ik was vanmorgen op CB en gaf aan dat mijn ukkie nauwelijks avondeten neemt. Toen vroeg de VPK: Pasta's ook niet? Ik zei nee maar ik dacht ondertussen, dat heb ik nog nooit gedaan?!

kan dat al? Zo ja, wat dan? Vanwege haar allergieën eten wij allen zelfgemaakte bami, couscous lust ze niet, rijst zou ook kunnen maar saus niet, vandaar eten wij het ook nooit meer. Hoe doen jullie dat?

Edit, tomaat, ei en soja eet ik (en zij dus) ook niet.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt ook iets van macaroni maken oid. De verpakkingen van albert heijn zijn heel duidelijk of er wel/geen melk in zit.

Dan kook je de pasta, met apart wat groente erbij

3. 2jees

2jees Niet meer actief

ik eet het zelf ook niet he, ik voed met haar dieet.

Macaroni zit altijd tomaat in.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Genoeg pasta's zonder ei, en een groentesausje zonder tomaat kan toch ook prima? Geldt ook voor rijst.

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, dit inderdaad.

Gewoon wat pasta koken en een sausje maken van gepureerde groente. Of gewoon met spinazie.

Rijst inderdaad idem dito.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Wie heeft er een receptje dan? Wat bedoel jij met groentesausje Andrea?

Ik vind 'los' rijst en groenten niet zo lekker nl. Zo droog. Ik zoek iets voor het hele gezin he, eventueel later kruiden toevoegen dat begrijp ik. Maar niet voor haar apart koken.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als je nou gewoon de saus maakt van bijv broccoli/ spinazie/ courgette oid Even koken en/ of wokken en dan fijnpureren tot saus. Evt met wat rulgebakken gehakt erbij!
    Voegden zelf al vroeg eigenlijk wat knoflook en bijv italiaanse kruiden toe, zo lang het maar zoutloos is.
    Heerlijk hoor, werd en wordt hier nog steeds van gesmuld!

Maar Linnie1985 heeft vast nog wel wat recepten voor je, aangezien ze expert is in koemelkvrije diëten :)

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Pasta met spinazie (gewoon beide bereiden en mengen met wat kruiden)
    Pasta met roerbakgroentes (champignon, paprika, broccoli, courgette) en evt kip.

(Voor de rest van het gezin zou je boursin of kookroom kunnen toevoegen)

Of even kijken op pastasite.nl

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Hee wat tof, ik dacht dat ik al aardig expert was in recepten maar dat ik nooit aan dat pureren gedacht heb! Krijg daar wel een beetje olvarit gedachten bij haha.

Ik ga echt wel binnenkort wat proberen! Thanks dames!

(Meer opties welkom hoor ;))

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Een hele simpele 'pesto' kan natuurlijk ook; gewoon spinazie met een klein beetje olie pureren. Als je wel noten eet, kun je er bv wat amandelen bij mee pureren, wordt heel romig dan! En natuurlijk kan er ook een teentje knoflook door. Lekker met zalm ook!

Ik vond van die vega-cuisine ook wel lekker af en toe, je hebt ze op basis van rijst en tarwe geloof ik, dus bevat geen soja. Kun je soort roomsaus mee maken.

En kokosmelk! Wij aten regelmatig (hele milde) curry met bloemkool; gewoon kort gekookte bloemkool even roerbakken met kokosmelk en dan een beetje kerriepoeder er door. Ook lekker met stukjes ananas en geschaafde amandel. En kip natuurlijk!

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mijn babylasagne is ook koemelk vrij.
    (zie ander topic)
    zelf gister gemaakt met rijstemelk. beetje flauw vond ik zelf maar voor haar heerlijk. en italiaanse kruiden erdoor klinkt heerlijk.

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    maak hier bijna elke dag zo haar eten. groente naar keus koken, licht pureren of prakken en er hele macaroni/rijst/couscous doorheen met wat gemalen kip/gehakt/ei.
    in verhouding met olvarit potjes is dit veel vaster, dat vind mijn dl lekkerder dan die halve soep potjes.

eet je dochter ook geen "stamppot" dan? aardappeltje prakken met groente?

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee prakken en rapley beide gedaan, koud en warm.

Oke bedankt. Ik heb niks tegen olvarit maar niet voor onszelf ;)

Ik ga je andere topic ook ff bekijken al heb ik nog nooit lasagne gehad/gemaakt..

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh lasagne is op deze manier super makkelijk hoor! kan bijna niet mislukken ;)

succes met uitproberen!

Deel Deze Pagina