wanneer laatste fles eraf

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Essiedo, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essiedo

    Essiedo Lid

    3 nov 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    vast geen originele topic; maar wanneer lieten jullie de laatste flesvoeding van 23:00 vallen?

    Abel is 4 maanden; we bieden hem 5 x 180/6 aan, deze drinkt hij bijna nooit leeg, gem. zo'n 170ml, denk ik. De laatste fles krijgt hij rond 23:00, maar daarvoor moeten we hem altijd wakker maken, deze drinkt hij nooit helemaal. Hij slaapt daarna meteen verder tot 7:00 uur. Hij weegt 6365 gr. Qua gewicht zou het kunnen.

    Bij het cb zeiden ze dat we dan de laatste fles om 20:00 moeten geven. Dat red hij niet! Hij drinkt nu om 18:45 en ligt er om 19:45/20:00 in! Mss een keer proberen en die laatste fles niet geven? Wat zijn jullie ervaringen?

    x Esther
     
  2. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    heb geen advies/tip voor je maar lees wel even mee!! Onze kleine drinkt laatste fles ook nooit leeg (speelt meer met de speen) en krijgt ook 180 cc waarvan meestal 170 opgaat een heeel enkele keer drinkt hij 200 cc.

    dus ik hou dit topic ff in de gaten :)
     
  3. krista23

    krista23 Lid

    14 feb 2009
    46
    0
    0
    orderpicker
    hoorn
    Hallo Essiedo

    Hier mijn reactie op je bericht,
    Mijn Meisje Ronja is nu bijna 3 maand
    Ze kreeg 5x perdag 180/6 om 9.00 ,13.00, 17.00, 20.00 en 23.00
    de laatste 2 weken moesten we haar voor de laatste voeding van 11uur steeds wakker maken en zat ze half slaperig te drinken, heb het gister eens geprobeerd om om 9 uur de laatste fles te doen en toen kwam zevanochtend pas om kwart voor 9 weer, heb voor de zekerheidhet CB maargebeld om te vragen of 4 voedingen al wel genoeg is. Er werd gezegt dat het prima is en er kan ook nog wel weer dagen tussen zitten dat ze naar 5 voedingen vraagt het is dus geen probleem
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat doet Abel als je hem niet wakker maakt?
    Wordt hij dan midden in de nacht wakker of gewoon ergens in de ochtend?
     
  5. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wij hebben de fles van 23:00 eruit gegooid toen we merkten dat we ons zoontje altijd wakker moesten maken en hij daar kribbig van werd. In een week tijd hebben we de fles afgebouwd en daarna dus helemaal weggelaten. We hebben ook niet geschoven met andere tijden. De laatste fles werd daarmee die van 19:30

    Hij was toen 14 weken
     
  6. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hier hebben we met 3 en een halve maand de laatste fles laten vervallen, gewoon uirgeprobeerd want we moesten haar ook altijd uit een diepe slaap halen. Ging prima, ze kreeg toen de laatste om 20.00 en sliep heerlijk door tot een uur of zeven.
    Probeer het uit zou ik zeggen, kan echt geen kwaad:)
     
  7. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Vanavond gaat finn voor de eerste keer geen fles krijgen om 23:00!
    Ik hoop dat hij het trekt!
    hij krijgt 3 flessen van 210/7 en zometeen krijgt hij om 19:30 een fles van 240/8 met rijstebloem!
    hopelijk trekt ie hem door tot morgenvroeg!
     
  8. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Zoveel? Dat is echt teveel hoor 240/8...Waarom geen 210/7?
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik dacht dat je in principe flessen beter niet groter kon laten zijn dan 180/6 met een uitschieter naar 210/7 tijdens een groeispurt.
    240/8, dat is bijna 4 dl. Dat krijg ik zelf niet eens weggedronken, en mijn maag is toch groter dan die van een babietje...

    Waarom probeer je niet eerst hoe het gaat me een flesmaat die je kind al gewend is?
    Met 29 schepjes zit je wel heel dicht aan tegen het dagmaximum van 30 schepjes.
     
  10. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    hij kreeg tot gister 4x 180/6 en de laatste van 23:00 210/7 met rijstebloem.
    cb zei dat ik nu dus 3x 210/7 en de laatste meer mocht doen om de avond en nacht door te komen...
    niet goed dus begrijp ik.... :(
    Is dat echt te veel voor een kindje van 9 kilo?
    want dan geef ik hem natuurlijk minder!
    graag jullie reactie!
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    HEEL VEEL ja. Zeker als hij 180/6 gewend is.
    Ik zou hem alleen meer geven als hij ook echt om meer vraagt.
     
  12. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    okee! dan zal het cb morgen maar weer eens bellen, ze zeggen elke keer weer wat anders..
    het eerste advies was namelijk 4x 250/8, en dan om de 5 uur!!
    dan vond ik zelf namelijk erg veel, en om de 5 uur vond ik ook raar... je kunt een dag toch moeilijk in 5 uur delen?!!
    maar dit klopt dus ook niet!

    Dank je wel!! Arm kind....
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom kijk je niet gewoon eerst even wat je zoontje wil en waar hij zich happy bij voelt?
    Je kunt hem rustig op verzoek voeden hoor, dan volg je zijn ritme.
     
  14. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier schommelen de voedingen tussen de 150 en 170 cc per fles..en dit meestal om de 4 uur. Heeel af en toe slokt ie 200cc weg met rijstebloem doorheen. Het schommelt hier nog behoorlijk kwa cc en de uren dat ie om een voeding vraagt, maar ik kijk gewoon wat mijn kleine wilt en opkan en hoelaat. Hij kwam een hele tijd niet in de nacht en sliep door na zijn voeding van 23u, maar sinds een week is hij ziek en krijgt zijn flessen nie leeg dus komt wel 1 x in de nacht en dan gaat ie lekker bij mama aan de borst in bed..vind ie fijn en als ie er dan niet tevreden mee is ga ik toch mijn bed uit om een lekker flesje te maken. Alles om mijn kleine man tevreden te houden :D
     
  15. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    nou... nu heeft ie sowieso te veel gehad...
    hij heeft gister dus 3 flessen van 210/7 gehad.. en om 19:00uur een fles van 250/8 en rijstebloem... meneer werd keurig om 22:30 uur wakker... ik kreeg hem met geen mogelijkheid tevreden,, vanalles geprobeerd... laatste middel een fles!
    Toen werd ie vanacht om 3uur wakker,.. kunnen rekken tot 4uur... toen had hij echt weer honger!
    vanaf vandaag ga ik gewoon weer terug naar ons oude ritme.. daar deed hij het prima op!

    Dank jullie wel voor alle reacties!
     
  16. jannn

    jannn VIP lid

    13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ sannT: Kan kan het over een poosje wel weer proberen hoor. Wij hebben het bij 6 maanden gedaan toen hij groente & fruit ging eten en toen ging het opeens goed.
    Pa wel een paar nachten gehad dat hij huilend wakker werdt, stopte zijn beertje in zijn mond. Dan heeft hij echt honger. Dan gaven wij m een klein flesje en was hij weer tevreden. Nu heeft hij dat niet meer. Dus het zijn gewoon groeispurts tussendoor en je weet toch nooit echt wanneer je wat goed doet vind ik.

    Liefs Jannn
     
  17. Ellen30

    Ellen30 Actief lid

    7 nov 2008
    160
    0
    0
    Ik moest mijn zoontje ook altijd wakker maken om 22.30 uur voor zijn fles en dan liet hij de helft staan. Nu krijgt hij sinds 4 dagen 4 x 210/7 en dat gaat prima. Ook ben ik langzaam met fruithapje begonnen en dat gaat steeds beter. Als ze honger hebben, geven ze dat wel aan. Gewoon proberen en hopen dat je kindje niet wakker word!
     
  18. Daffie1977

    Daffie1977 Fanatiek lid

    23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Ik ben het toevallig ook gaan proberen met Melvin. Dinsdag was hij vijf maanden en hij gaf al een paar dagen aan tussendoor trek te hebben dus ben ik dinsdag begonnen met fruit geven en dat gaat goed en zit hij nu op een half potje fruit. Hij kreeg altijd 5x 180/6 voordat ik met het fruit begon en merkte nu dat dat niet helemaal meer lekker liep sinds hij fruit krijgt dus ben ik donderdag gaan proberen 4x 210/7 te geven en dat gaat prima nu. HIj krijgt nu om half negen de laatste fles en slaapt de hele nacht door. Hij dronk de eerste dag de flessen helemaal leeg, maar dat doet hij nu ook niet meer. Hij laat per fles zo'n 30 cc staan. Hij krijgt wel twee papflessen op advies van het consultatiebureau en dat omdat hij aldoor maar 's nachts kwam en dat gaat goed. Het is een tevreden kereltje. Eerdaags ga ik ook proberen met de groente te beginnen, maar laat hem eerst goed wennen aan het fruit.
     

Deel Deze Pagina