Suikervrije lange vingers

Discussie in 'Voeding' gestart door Boyandgirl, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Ik heb wel eens gelezen dat er suiker vrije lange vingers zijn, maar waar vind ik die???
    Ik kan ze bij de Jumbo en Albert heijn niet vinden.

En wat kan ik een kleintje nog meer tussendoor geven?

2. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik heb ze gekocht bij de Vomar...maar volgens mij zijn ze helemaal niet suikervrij...ze zijn hartstikke zoet alleen zit er geen suiker bovenop:D slim hoor van de fabrikant.
    Bij mij krijgt hij ze soms.
    Geef hem ook liga eerste stap-koekjes en rijstewafeltjes (vanaf 8 maanden).
    Volgens mij kan je ook wel lange vingers geven...

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik zag ze toevallig bij de dirx liggen!!! Heb gelijk een pak meegenomen maar vind t erg lastig om in te schatten wanneer je deze kan geven... net als ander drinken...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vraag me af waarmee ze die koekjes dan zoet maken? Andere natuurlijke middelen? Of van die zoetstoffen?

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik eet suikervrij en ken ze niet. Als ik met de feestdagen tiramisu maak, kan ik alleen maar aan die met suiker komen. De natuurwinkel heeft ze iig niet

Maar je kan toch ook een ander suikervrij koekje geven?

6. fafje

fafje Niet meer actief

rijstewafeltjes zijn hier succes!

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Die liga eerste stap zijn toch alleen om te verkruimelen door een fruithapje ?? Die mag je toch niet gewoon ze geven ? Ik heb altijd begrepen dat ze zich daar vreselijk in kunnen verslikken ??

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik geef als tussendoortje; soms nog een keer fruit afhankelijk van wat en hoeveer ze s` ochtends gegeten heeft. Of een soepstengel en hier krijgt ze ondertussen soms ook rozijnen, maar daar is jouw kleintje nog wat jong voor. Of een stukje komkommer waar ze op kan knagen zegmaar. soms ook een koekje rijstewafeltje stukje cracotte

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon een broodkorst, soepstengel of rijstwafel.
    Als ze zo klein zijn hoeven ze van mij nog niet aan de koekjes hoor.
    Suikervrije lange vingers vind ik nogal eng klinken. Als er echt geen suiker in zit, wat zit er dan in?

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    angellinda, wij gaven ook niet echt koekjes... Toen we gingen starten met bijvoeding (6mnd) hadden we het druk met groentemoment, fruitmoment en broodmoment.... ruimte voor een koekje kon ik niet vinden tussen al die eetmomenten hihi.

Zelfs nu nog krijgt ze maar af en toe een koekje, als we visite hebben of gaan. Verder eigenlijk alleen brood/fruit/beker melk etc.

11. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Wij zijn al met 4 maand met bijvoeding begonnen en hij krijgt nu echt 3 maaltijden en 2x tussendoor! Van het CB moest ik hem s'middags iets van een liga geven omdat hij om 12:00 brood en fles krijgt en om 16:30/17:00 pas warme maaltijd dan konden we hem tussendoor wat geven en dan liever iets wat makkelijk te eten is voor hem, met weinig suikers

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    vreemd dat ze dat adviseren... ik gad dan gewoon nog een boterham....
    Maargoed, zoals genoemd zijn de broodkorst, soepstengel of rijstwafel prima tussendoortjes.

13. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    wat voor rijstenwafels geven jullie? Zijn dat speciale voor baby's of..??

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bambix heeft rijstwafeltjes vanaf 8 mnd maar onze dochter krijgt ze nu ook al..

15. tulip

tulip Niet meer actief

dat vind ik dus ook. Bovendien vergeten veel mensen dat wat onder de suiker zit helemaal niks voorstelt en dat bij andere koekjes waar de suiker er niet bovenop zit, het door het koekje heen zit, die smaken niet voor niets zo zoet hoor.

Ik zou voor een gezond alternatief gaan, zoals hierboven genoemd.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yech.. wat een vies idee.. het principe van een langevinger is dat het een koekje is en in een koekje zit suiker. Wil je geen suiker geven, geef dan wat anders.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Met 6 maanden zou ik het bij een korstje brood of een rijstewafel houden.
    Misschien extra fruit?
    Hier eet ze 2-3x fruit per dag. Soms als tussendoortje, soms in combi met de maaltijd.
    Verder een rijstewafeltje, ook nog wel eens gewoon droog brood, vanaf 11 maand krijgt ze soms een stukje soepstengel of rozijntjes.
    Koekjes met suiker krijgt ze eigenlijk nog niet, hooguit een keer een hapje van ons of een half biscuitje als ze de trommel ontdekt had.

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik ook nu die bambix 8 mnd , normale vind ik nog iets te dik...deze kleintjes sabbelt ie 2x3 x op en is zowat al weggesmolten...dus vind die bambix nog wel even goed...

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook nog steeds de bambix rijstewafeltjes. Grote wil ze meestal niet hebben.

20. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ja, dat staat idd op de verpakking, daar heb je gelijk in.
    Ik geef het toch, maar houd de kleine op mijn schoot. Het smelt in zijn mond, de koek. Het gaat eigenilijk best goed. Hij verslikt zich nog geregeld in dingen, maar niet meer in deze koeken dan in andere dingen.

Deel Deze Pagina