Hey hallo, Ik hoop dat je hier ook vragen mag stellen over je eigen voeding, als zwangere? Het zit zo; Ik ben van jons af aan vegetariër in hart en nieren. Ik moest van mn moeder tot mijn 12e vlees eten. Ze was bang dat ik anders te weinig gezonde stoffen binnen zou krijgen. Vanaf mijn twaalfde heb ik meer mijn eigen weg hierin mogen vinden en ben ik gestopt met vlees eten. Ik vind de geur, de smaak en het idee gewoon smerig. Ik heb voor mijn gevoel geen vlees nodig. En wat blijkt, ik ben ondertussen 27 jaar en ik ben in uitstekende gezondheid! Wel laat ik jaarlijks mijn bloed controleren ( puur uit onderhoud en preventie). Ik zit altijd netjes binnen de gezonde waarden dus ik maak me geen zorgen over mijn vlees vrije dieet ( eet genoeg, vruchten, groenten en zaden om dit gemis te compenseren. Ook vis eet ik, die heeft gewoon pech, das veel te lekker... ). Nu ik zwanger ben verandert er echt veel in mijn lijf... Ik reageer anders op geuren en ik beleef ook soms andere smaak sensaties. Zo liep ik laatst door de supermarkt voorbij aan die walgelijke vlees afdeling en warempel; daar waar ik normaal altijd kokhals neigingen van krijg liep er nu water in mn mond... Ik kreeg zin in een lekker stuk kip! Haha, voor het eerst in 15 jaar heb ik trek in vlees. Ook gisteren, toen de buren volgens mij iets met spek maakten kreeg ik echt honger... Mijn vriend eet vlees en ook als de kleine er eenmaal is zal die regelmatig een stuk vlees onder neus krijgen ( iedereen mag naar mijn idee zelf op een gegeven moment beslissen wat hij/ zij wilt) maar tot die tijd denk ik dat het niet verkeerd is een kind ook vlees te laten eten. Ik slik speciale preparaten ( VSM MAMA ) om mijn lichaam van extra stoffen te voorzien tijdens de zwangerschap maar zou het zo kunnen zijn dat mijn lijf me probeert te zeggen dat ik af en toe een stuk vlees moet eten? Ben benieuwd! Liefs!
Hoi, Misschien is het bij jou nu net andersom. Meestal is het zo dat je in het begin (onder invloed van hormonen) juist misselijk wordt van dat soort luchtjes . Qua voedingsstoffen heeft je lichaam het niet nodig. Verder kun je het beste doen waar je jezelf prettig bij voelt. Groetjes Angelique