Hallo ik heb een vraag. Ik heb een zoon van nu net acht maanden oud. S'morgens word hij om kwart over vijf wakker en dat vinden wij echt veel te vroeg. Nou vraag ik me af is ons voedingsschema prima of kunnen we daar nog wat aan veranderen en als het voedingsschema goed is heeft u dan misschien nog tips om hem eventueel nog iets langer te kunnen laten slapen? Ik heb ook al geprobeerd om er s'morgens niet heen te gaan, geprobeerd om hem een fles te geven en daarna weer terug te leggen in bed, maar dat helpt allemaal niet. 05:15 - 06:00 wakker 6:00 uit bed. 6:30 flesvoeding 210 + 7 schepjes voeding en 7 schepjes pap. 09:00 weer naar bed tot ongeveer 11:00 11:00 half broodje met beleg (meer wil hij niet) fles met 210 +7 schepjes voeding. 13:00 weer naar bed tot wanneer hij wakker word meestal 14:30 14:30 potje fruit helemaal. 17:00 potje groente en een volle bak yogert. 18:30 - 19:00 fles 210 + 7 schepjes voeding en 8 schepjes pap. Probleem is dat mijn zoon alleen maar melk wil drinken en geen diksap, water of thee. Hij neemt er dan 1 slokje van en weet niet hoe snel hij de fles weer uit de mond moet doen. Hoe kan ik dit veranderen? Of is dit niet nodig? Verder ligt mijn zoon in een winterslaapzak. Voelt hij niet koud of warm aan maar gewoon goed. Hij gebruikt een speen. En het is 18 graden op de slaapkamer. Mijn zoon slaapt nachts met de rolluiken dicht.
Beste Chantal 1234, Jouw zoontje is inderdaad erg vroeg wakker. Hoe vervelend het ook is, veel kindjes zijn vroeg wakker. Helemaal nu net de wintertijd is begonnen. Zijn voedingsschema ziet er goed uit, hierkun je niet veel in veranderen. Je kunt hem 's avonds iets later naar bed brengen of hem gedurende de dag iets minder laten slapen. Hij slaapt niet veel overdag, maar per kindje verschilt de behoefte. Wordt hij 's ochtends uitgerust wakker? Kindjes hebben een bepaald aantal uur slaap nodig en dit verspreiden zij over de dag/nacht. Om hem beter te laten drinken. Het kan zijn dat hij geen water, thee of diksap uit zijn fles accepteerd. Hij verwacht melk en wil misschien daarom niet iets anders uit zijn fles drinken. Je kunt proberen om hem uit een (tuit)beker te laten drinken. Wellicht dat het dan iets beter gaat. Groet, Anne