Beste voedingsdeskundige, Mijn zoontje is sinds gisteren 6 maanden. Ik ben met 4 maanden gestart met wat fruit en met 5 maanden met wat groente. Op dit moment krijgt mijn zoontje 4 flessen ( 180+6) met daarbij in de ochtend een fruithapje en laat in de middag een groentehap. Voor het slapen gaan doe ik 3 schepjes Bambix ( rijstebloem) door de fles heen. Nu kreeg ik laatst het advies van het cb om te gaan proberen een fles af te gaan bouwen. Ik heb dit dus nu een paar keer gedaan. Ik laat dan de fles van 16:00 vervallen en daarvoor in de plaats krijgt hij een groentehap met een halve ligakoek ( 1e stap) er door heen. Hierna valt hij in een diepe slaap en krijgt dan rond 21u zijn papfles. Nu ik dit dus doe.....wordt hij s'nachts weer opeens wakker! De enige manier waarop hij weer gaat slapen is het krijgen van een fles! Betekent dit dat ik te vroeg ben begonnen met afbouwen? Hoe kan ik dit nu beter gaan aanpakken? Heeft u advies? Ps...in de middag krijgt hij een broodkorstje in de thee gesopt... Ik hoor het graag van u. Groetjes, Liset
Hoi Liset, Ik denk dat het misschien toch te vroeg is geweest om over te gaan op een flesje minder. Je kindje mag per 24 uur 800 ml opvolgmelk drinken. Groetjes Eveline