Dano is erg ziek......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou wij gaan vrijdag op vakantie en het is weer zover er is iemand ziek. normaal is het mijn vriend of ik. maar dit keer is het Dano

Gisteren spuugde hij alle flessen met veel kracht er weer uit. heeft vreselijke diarree, (vanochtend al 3 volle luiers) en is volkomen lusteloos. net getemperd, en hij heeft 39,1 graden koorts. vind hem zo zielig. We gaan vanmiddag even naar de huisarts want hij verliest wel heel veel vocht zo.

iemand tips?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Heb geen tips maar wil Dano wel heel veel beterschap toe wensen. Hopen dat hij vrijdag goed opgeknapt is.

Groetjes

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook geen tips, even afwachten wat de ha voor hem kan betekenen. Vaak is het zo dat kleintjes heel vaak snel weer opknappen, dus hopelijk is hij morgen weer wat opgeknapt!

4. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoi meid ik denk dat je kindje het rotavirus te pakken heeft! Dit had Giovanna ook een paar weken trug.. spugen en diarree. Goed de plasluiers in de gaten houden. De dokter zou je het wel vertellen straks..

Beterschap meid!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meid... is het zo erg! :confused:

Hopelijk is Dano weer snel beter want het is echt zielig als je kleintje zo beroerd is.

Misschien wat ORS geven tegen uitdroging?

Dikke kus en liefs voor jullie!

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    beterschap!
    Tijn had het vorige maand, precies hetzelfde, spuugde alles met kracht eruit, veel poepluiers en koorts, schommelend tussne 40 en 38.
    Uitzieken zei de dokter!
    Heb niet echt tips, ik weet niet of hij wakker wordt van het "ziek" zijn? Andres voor de nacht een zetpilletje, want van slapen worden ze beter!

Heel veel sterkte, en ik ga duimen dat hij snel beter is, zodat jullie heerlijk op vakantie kunnen!

kus miek

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hai meid,

Ik heb ook geen tips, maar wil je kleine veel beterschap en jou veel succes wensen!

Dikke knuf!

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ohhh erg hé!

Merel heeft nu precies hetzelfde. Sinds zondag nacht spuugt ze soms en heeft zo verschrikkelijk diarree! 15 diarree luiers op een dag, niet veel willen drinken (gisteren nog net geen 500cc). Gelukkig is het spugen gestopt!

De huisarts belt u 2 maal daags om te kijken hoe het gaat. Hij kan niks doen. Ze moet dit zelf uitzieken, alleen belt hij dan om de uitdroging in de gaten te houden.

Merel was de eerste dag alleen maar duf en sliep constant, ook op schoot en dat is vreemd voor dit bewegelijke meisje..... Ze had een temp van 39.7 en we hebben zet pil gegeven.

Maar nu is ze dus al 4 dagen aan de diarree van 15 luiers op een dag. Zolang ze je nog aankijkt en speelt hoef ik me geen zorgen te maken over uitdroging, maar als ze duf wordt dan is uitdroging dichtbij. We proberen ors te geven, maar dat valt niet mee, ze wil het niet hebben....

Verder gewoon alles laten eten zei dokter. Maar als ze niet wil houdt het op natuurlijk. En van alles maar een beetje, kleine beetjes kunnen de darmen beter aan.

Zooooo zielig dit! Ik zit regelmatig met dikke tranen naast haar. Ben zo bang voor een zieknhuis opname. Maar tot nog toe doet ze het heel erg goed, is wel jengelig, maar dat is logisch.

Als ze een fles krijgt komt die er na 10 minuten in 3en weer uit..

Heel veel sterkte en succes met Dano! Die arme kleintjes dat ze dit toch moeten meemaken :cry:

9. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Hier ook precies hetzelfde. Gisterenmiddag en vannacht ontzettend veel spugen. En nu diarree. Ze ziet ook ontzettend grauw en donkere kringen onder haar ogen. Ik heb haar ook wat ORS gegeven. Ze drinkt er niet veel van, maar alle beetjes helpen.

10. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Veel Beterschap! Hopelijk knapt hij snel op, dat je toch lekker op vakantie kan!

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou ik herken mijn mannetje echt niet terug. hij is normaal zo vrolijk, maar wil de hele dag alleen maar vastgehouden worden en hangt dan suffig tegen ons aan.

Vanmiddag is mijn vriend met hem naar de huisarts geweest en die geeft aan indd ORS gebruiken, tevens kleine beetjes melk aanbieden ook vaker aanbieden en groentehap en fruithap eventueel laten staan, het belangrijkste is het vocht. eventueel een paracetamol geven, en heel goed in de gaten houden.

Er schijnt een verveelnd griepvirus te heersen onder baby's en ouderen. met een dag of 3 a 4 zou het beter moeten gaan.

dank voor jullie reacties, het is de eerste keer dat ie echt wat heeft en het doet gewoon pijn in mijn lijf. zo erg vind ik het voor hem. maarja dat hoort er ook bij he....

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Beterschap en een dikke knuf voor je kleine ventje.
    Zo zielig als ze ziek zijn.

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Jeetje wat vervelend...

heel veel beterschap voor Dano...

en ik heb verder ook geen tips behalve lekker vertroetelen

14. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih had het pas ook, en de dokter zei letterlijk: niks aan te doen, dat virus moet gewoon zelf uit het lichaam gaan. Uitdrogen doen volgens mijn dokter baby pas na 7 dagen. Veel vocht aan blijven bieden.

15. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Inderdaad, het doet gewoon pijn in je lijf!

Merel heeft nu ook voor de eerste keer iets. De angst voor uitdroging, het gevoel van medelijden met je kleintje, de verandering van een vrolijke naar een hangerige suffe baby zijn allemaal vreselijk om mee te maken.

Ik kan je vertellen dat het echt zo is, het duurt een dag of 4. Het is vandaag Merels 5e dag en het gaat een stuk beter. Ze eet weer lekker en ligt nu heel vrolijk in de box te spelen. Ze heeft nog wel diarree, maar het gaat de goede kant op. Gisteren weer begonnen met groente. Ze had er niet zoveel trek in, maar een paar hapjes vond ze lekker...

Heel veel sterkte met Dano....en hoe doen jullie het met vakantie?

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem heeft het ook al sinds gisteren. Alles eruit spugen en diarree. Hij is gelukkig heel vrolijk en koorts heeft hij niet. Maar ik geef hem veel drinken en kijk goed naar zijn luiers. Beterschap voor de kleine.

17. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mijn zoontje was woensdag en donderdag niet lekker. 39 graden - 40 graden koorts. Gisteren een telefonische afspraak met de huisarts. De huisarts wilde hem toch even zien. Daarna doorverwezen naar het ziekenhuis, omdat zijn knietjes ontzettend rood waren.
    Ze hebben zijn bloed onderzocht: virale ziekte (geen bacteriele). Gewoon uitzieken, dus.
    Hij is nu bijna helemaal opgeknapt. Weer druk spelen, en brabbelen. Gelukkig.
    Ik heb hem veel gedragen en bij me gehouden. Regelmatig laten drinken.

18. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Hier zijn we er net weer vanaf. Het heeft al met al zes dagen geduurd. Ik herkende mijn meisje ook helemaal niet meer. Echt zielig. Wij hebben vooral veel kleine flesjes aangeboden en die dronk ze wel leeg (7 à 8 flesjes van 90cc per dag). Ik vond vooral dat echte spugen zoooo zielig.

Hopelijk is Dano al weer wat beter en kan je straks (of is dat vandaag) lekker op vakantie.

19. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Angel Eys,

Hoe gaat het vandaag met Dano, gaat het al beter met hem?

Groetjes Senna

20. Niet meer actief

banenen stopt de diarree een beetje maar als hij zo ziek is kun je hem misschien alleen maar water geven 24 uur, dat raden ze ook aan als hij zo ziek is en alles uitspuugt en diarree heeft

en ja antibiotica geven als hij dat krijgt verder weet ik ook geen tips

veel sterkte

Deel Deze Pagina