gezocht; extra mama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by guppie81, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    haha grapje hoor, maar aangezien nogal wat mensen een extra knuffel zoeken omdat hun kind zonder niet kan slapen zoek ik een extra mama, want zonder mij kan mijn dochter niet slapen.
    Ik open er nog maar eens een topic over ;)

Het gaat nu vrij goed, in vergelijking tot hoe het was. Ik heb het boek lekker slapen zonder huilen doorgelezen, dat gaf me zelfvertrouwen en de methode versnelt de boel ook aardig!

Toch ben ik benieuwd, had jouw kind rond 9 maanden ook zo'n fase, dat hij/zij niet kon slapen als je niet in de buurt was? En belangrijkste; gaat het over?
    Op hoelang moet ik ongeveer rekenen?
    Ik kan eraan wennen hoor, maar kan het niet laten om toch nog even naar ervaringen te vragen!

2. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    amy had rond die tijd wel een sprongetje inderdaad. ik vond het de sprong der sprongen. ze wilde inderddaad savonds neit meer slapen. maar weet niet of ze wel wilde slapen als ik er bij was, heb het nooit geprobeerd. ik denk dat t een fase is. hier duurde die 5 weken

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    oei dat klinkt slecht, de sprong der sprongen.
    als dit een sprong is (ik hoop het zoooooo, dan gaat het weer over ;)) dan mag ik niet hopen dat er nog heftigere komen!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre had het zelf niet, maar ik herinner me nog dat ik als 14-jarige hele avonden naast het bedje van mijn 9 maanden oude buurmeisje heb gezeten, waar ik toen oppaste, omdat ze elke keer als ik stilletjes opstond, begon te krijsen! :D Dus ja, meerdere kinderen hebben het. Sprong denk ik.

Sterkte ermee!

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Sprong der sprongen,,,, hmmmm wacht maar tot de 15 maanden sprong :p

geintje hoor. maar inderdaad denk een sprongetje.

als je die extra mama hebt gevonden wil ik dr ook wel even lenen af en toe. :D :D

6. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alles met kinderen gaat in fases, toch? ;) Dat heeft dus altijd voor- en nadelen. En de vraag blijft: hoe lang gaat deze fase duren, haha!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    nou hier is de vraag (hoop) vooral, gaat het nog over.
    Ach het zal vast wel wennen hoor. Als ze niks van me moest weten was het pas erg ;)
    Maar af en toe vind ik het best even moeilijk hoor!

8. Marlous

Marlous Niet meer actief

Eva heeft nu vooral dat ze overdag veel slechter slaapt, 's nachts is geen probleem, half zeven staat ze al te springen om naar bed te gaan. Nu slaapt ze overdag soms een of 2 uurtjes, terwijl dit eerst het dubbele was. Maar ik vind het belangrijker dat ze snachts slaapt eigenlijk.

9. Esta

Esta Lid

May 2, 2007
    11
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Onze dochter van 9 maanden slaapt sowieso momenteel overdag erg weinig, terwijl ik erg van RRR ben en ze in het begin super veel heeft geslapen.

Maar momenteel maakt ze het wel erg bont. Ze huilt (ook iets wat ze normaal gesproken nauwelijks doet) als ik haar in bed leg en dan gaat ze ook echt niet slapen. Ontzettend verdrietig en overstuur (als ik er niet op tijd bij ben. Wat overigens meestal wel het geval is!).
    Vannacht was ze van 01:30-16:15 wakker (minimaal tien keer ernaar toe, knuffelen, wat drinken, nog wat meer knuffelen) en toen was ik het zat en heb haar mee naar bed genomen waar ze heerlijk heeft geslapen.
    Ben alleen zo bang dat ze straks alleen nog maar bij ons wil slapen en niet meer in haar eigen bed.

Het gaat dus over? Ik blijf deze topic volgen!

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft dat ook gehad.
    Niet willen slapen als ik er niet was.
    Maar als oma er dan was, dan was er niks aan de hand en ging mevrouw gelijk slapen en oma dan zeggen nou gaat toch goed haha.

Hier heeft dat vrij lang geduurd.
    Zo ongeveer tot ze 11.5 maand was en toen van de een op de andere dag ging het weer goed.
    Het begon toen ze 9 maanden en een week was.

Dus bijna 2.5 maand, ook werd ze snachts vaker wakker en dat gaat nu wat beter.
    Maar dan wordt mevrouw weer verkouden en dan is het weer drama.

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    @ esta, dat doe ik ook hoor, als het te lang duurt neem ik haar ook mee naar mijn eigen bed en meestal is ze dan ook zo weg.
    Ik leg haar dan wel weer terug als ze diep genoeg in slaap is, zodat ik zelf ook nog een beetje kan slapen.

12. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    hier ook precies het zelfde hij wil overdag bijna niet slapen en alleen maar huilen omdat hij toch moe is en als je hem dan in bed legt is het krijsen als je er bij blijft is het goed en als je hem over zijn hoofdje wrijft is hij stil en valt elke keer ff weg maar als je weg loopt is het weer krijsen.
    en voooral s'nachts dat is het ergste de hele nacht lopen me vriend en ik heen en weer dasn word hij zo 3 tot 4 keer per nacht wakker. en hij is ook nog eens verkouwen dus zijn neusje zit ook nog eens helemaal dicht arme jongen.
    maar vind dit wel een hele zware sprong.
    soms leg ik hem ook tussen ons in dan is hij echt niet meer stil te krijgen en ala hij dan bij ons ligt slaapt hij gelijk maar ben zo bang dat hij dan onder de dekens komt hoe doen jullie dat dan?. hoe leggen jullie, jullie kleintjes neer zodat ze er niet onder kunnen komen.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Bij ons dus precies zo.
    In het begin vond ik zelf dat ze zoveel sliep, dat ik amper met haar bezig was! Nu gaat het een dag of 3 wel echt beter. We zijn niet van de RRR, maar we houden nu wel eens strakker schema aan en we hebben een vast bedritueel. Overdag een andere dan 's avonds.
    Vandaag werden we verrast door een slaapje van 1hren 20 min. En maar 5 minuutjes gewiegd en erbij gebleven!
    Daarna nog 1 slaapje van 20 min, maar wel een half uur erbij moeten blijven.
    's avonds in slaap vallen gaat nu super, kan haar zo in bed rollen na de fles, maar elke nacht is ze nog wel een keer wakker en dat duurt dan met gemak weer een uur.
    Het gaat nu wel beter (na 2 weken drama), maar ik hoop nog steeds dat het nog beter wordt ;)

14. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Oh wij leggen Ymke in haar slaapzak op de dekens bij ons. Maar dat doen we alleen nog als het echt niet anders lukt, want ik heb echt een stijve rug ervan gekregen, door steeds in 1 houding te slapen.

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ja hoor dames het gaat over, Isa heeft het ook met tijd en wijle dan kan ze alleen in ons bed in slaap vallen, ik leg haar dan tussen onze kussens (hoog dus) op dekens.
    Ik wacht dan vaak tot ze in slaap is gevallen en leg haar dan in haar eigen bed, vaak schrikt ze dan wakker maar slaapt ze snel weer verder.

En dan ineens ..... maanden goed tot de eerste kiezen komen.

Vraagje dus krijgen jullie kindjes tandjes? vaak hoort dat er namelijk bij.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    @Esta; je moet nog even je banner aanpassen, zo lijkt het net alsof je olifantendracht hebt ;) ;)

Hier wel tandjes op het moment, maar wat slapen betreft gaat het prima.

17. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ja hier ook tandjes, dus idd je kan er niet echt een peil op trekken.
    Het gaat nu de laatste dagen echt beter, we gebruiken nu slaapsiroop voor de nacht, kan ik echt aanraden!

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    fijn voor jullie dat het beter gaat! wat is dat eigenlijk slaapsiroop?
    hier gaat het slapen 's nachts ook niet al te super, idd ook tandjes en sprongetje.

Groetjes, Miranda

19. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    slaapsiroop is een drankje op basis van kruiden, je geeft het voor het avondeten en een half uurtje voor het slapen. Onze dochter valt daardoor met de fles al in diepe slaap, ze is veel rustiger en wordt niet meer wakker van alle geluiden. Ze wordt nog wel wakker 's nachts, maar het inslapen is van 1 uur naar 1 minuut gegaan ;)

20. mizzy

mizzy Actief lid

Jun 26, 2007
    142
    0
    0
    kapster
    onze zoon is 5 maanden en kan ineens ook niet meer alleen inslapen! vannacht hele nacht wakke geweest. want iedere ker als ik hem terug in bed stopte werd hij weer wakker. dit gaat al 2 weken zo ik ben echt helemaal op!
    ik weet niet meer wat ik moet doen. bij het laten huilen word hij erg overstuur

Share This Page