hij slaapt door maar niet wanneer het hoort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lovewinnie, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nou het is dan zover. gisteren heeft ons mannetje een fysio behandeling gehad lees

http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/156862-fysio-geweest-merk-duidelijk-verschil.html

en ineens komt hij niet om de 3 uur om eten 100ccen dat 8 a 9 x perdag maar nu ineens netjes om de 4 uur 135cc. om 8 uur gisteren avond was het weer 120 cc en denk die komt dan 11 uur nog wel voor de laatste fles. 11 uur nog geen gil, 12 uur nog niet en ja hoor half 2 kwam hij pas om te eten. erg leuk hij slaapt door maar dus wel van 8 tot half 2 en daarna was het 5 uur en wilde uit bed.

watkan ik nu hetbeste doen, toch wakker maken tussen 11 en 12 uur in de hoop dat hij daarna doorslaapt tot een uur of 5 a 6 en dus geen nachtvoeding meer of gewoon zo laten in de hoop dat het zelf wordt aangepast.

ik zelf ben niet zo van het wakker maken en voed op aanvraag. dit deed ik met de borst al en ben zo met de fles verder gegaan. tot nu toe was het om de 2,5 a 3 uur eten zowel dag en nacht en alleen dat is dus al in een klap veranderd. om de 4 uur is tenminste passend bij zijn leeftijd :).

wat zouden jullie doen, wakker maken en eten geven in de hoop dat ie snachts niet komt of lekker laten slapen en dan maar zien wat hij doet?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou hem wakker maken, ik voed ook op verzoek maar de eerste en laatste voeding bepaal ik anders krijg je inderdaad dat ze midden in de nacht gaan komen voor een flesje ;)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou m wakker maken; deden wij bij Iris ook en dat zorgde voor een goed ritme in de nacht.

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ja hoor gewoon wakker maken. Ik maakte rené altijd wakker als het zijn tijd was. half uurtje uitstel oke maar echt niet later. Gewoon een vast ritme aan blijven houden.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik zou het nog even aankijken en nog even op verzoek blijven geven. Het kan zijn dat je kindje nog wat aan het zoeken is naar een nieuw ritme.
    Wij hebben ook op verzoek gevoed en haar nooit wakker gemaakt, dat was hier ook gewoon zinloos, want dan at ze weinig tot niets. De fles van 23.00 uur, was er dan ook heel snel uit hier... Mogelijk als je kindje nu wat gaat wennen en wat meer per fles gaat eten, raakt hij wat meer verzadigd overdag om de nacht wat langer door te slapen. Dus ik zou het nog een paar dagen aankijken, en zien wat je kindje zelf doet/regelt.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tis al gezegd: wakker maken. Mijn dochter deed precies hetzelfde en toen we haar toch wakker gingen maken, duurde het nog wel even, maar uiteindelijk pakte ze die lange slaap tussen 11 en 7.

Succes!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het iig proberen, wat er gebeurt als je hem zelf voor een avondvoeding wakker maakt. Als het werkt, is dat gewoon fijn.
    Hier werkte dat toen helemaal niet: als ik haar niet wakker maakte, sliep ze van 18-2/3 (was ze 3-4 mnd), als ik haar wel wakker maakte rond 22/23, meldde ze zich alsnog om 3/4.
    Ik ben er toen dus mee gestopt...
    Bij sommige kindjes werkt het dus wel en bij sommige niet, maar dat weet je pas als je het probeert.

8. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ik zou m ook wakker maken. Anoek deed net zoiets, van 17.00 tot 23.00 slapen. Nu krijgt ze om 19.30 ook nog een voeding. Nu slaapt ze meestal wel door.
    En voeden op verzoek doe ik ook, alleen om 19.00 en 23.00 is het dus mijn verzoek

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga hem vanavond maar wakker maken om te kijken of het verschil uitmaakt. moet ik dit dan even 2 of 3 dagen aankijken of zou ik meteen resultaat moeten kunnen zien. voor hem is het vast ook even wenne natuurlijk.

als het niet werkt ja dan laat ik hem gewoon slapen en hoop dan maar dat hij vanzelf een goed ritme te pakken krijgt

thanks dames voor jullie ervaringen

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Milan deed dat ook op het verkeerde tijdstip doorslapen. Dit was zo'n 2 weekjes terug. Ik heb hem toen eens om 23uur wakker gemaakt, maar geen effect, dronk toen amper. Daarna geprobeerd hem wakker te houden na de fles van 20uur, maar dan kwam hij evengoed in de nacht.
    Het volgende had wel effect: hem wakker maken op het moment dat hij even uit zijn diepe slaap komt en geluidjes maakte. De ene keer was dat dan om 22.30 en de andere keer om 23.30 uur. Dit was maar 2 of 3 keer nodig en toen kwam hij zelf rond dat tijdstip. Wel kwam hij eerst gewoon nog in de nacht voor voeding en sinds vrijdag slaapt hij ineens door na de fles van 22.30 / 23.00 uur. Hij slaapt dan tot ongeveer 7 uur.

Ik heb wel de nachtvoeding op een gegeven moment verdund met steeds een half schepje minder voeding. Dit omdat het CB mij dit bij het 1e bezoek zei. Dat verdunnen heb ik maar 4 dagen hoeven doen, want op de 3e en 4e dag dronk hij nog maar 50 cc en dag erna sliep hij volledig door.

11. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

en hoe is het gegaan?

Gewoon het een aantal dagen gaan proberen. Steeds wakker maken. Hij went er vanzelf aan. Heb ik bij rené ook gedaan. Even doorzetten en hij moet het ook doorkrijgen en dan gaat het goed. (niet in alle gevallen, zet het er maar even bij want anders wordt ik straks scheef aangekeken. hihihihihihi)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb hem gisteren om 10 uur eten gegeven. ik moest hem wakker maken en heb dat gedaan toen hij aan het mopperen was en dronk heel zijn flesje leeg. (flesje daarvoor was 7 uur) echter 2.15 kwam hij alweer en heb zoiets kan hem beter al om 8 a 9 uur op bed leggen en dan maar zien wanneer hij komt. hij moet nu 9 uur eten en denk dat ik hem gewoon lekker laat slapen en dan kijken wat hij nu doet

Deel Deze Pagina