Baby 6 maanden en kwark/yoghurt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brightness2013, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik geef zelf alleen Griekse yoghurt. Deze is niet zo zuur en nog belangrijker, zit geen suiker in. Maar bij 6 maanden gaf ik dat nog niet. Toen was ik pas een paar weken begonnen met groente en fruit. Eet jou kindje dat wel al goed? Anders zou ik even wachten met extra's geven. En bij voorkeur natuurlijk niet iets met suiker erin...

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ja fruit, groentes en brood eet ze al goed.

Normaal kreeg ze rond 16.00 uur een fles, maar nu ze zo goed brood en dergelijke eet is die fles afgevallen. En daarom geven we rond 16.00uur iets anders..

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Oke ik snap het. Persoonlijk zou ik niet die yoghurt/kwark van Nestlé geven omdat daar suiker in zit. En om een kindje van 6 maanden al aan suiker te laten wennen.....tja. Maar goed, dat is mijn mening ;)
    Ik zit even te denken wat ik mijn dochtertje gaf op die leeftijd als tussendoortje. Volgens mij kreeg ze tussen de middag nog een fles. Toen ze die liet vallen kreeg ze nog een stuk fruit of een rijstwafel met een bekertje water.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Ik zou ook gewone pure yoghurt of kwark geven zonder suiker. Wij hebben tot 1,5 jaar alleen griekse yoghurt gegeven. Nu soms ook vruchtenyoghurt of vla.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Bij het vervallen van de middag fles geven wij sindsdien daarvoor in de plaats:

Griekse yoghurt (1 a 1,5 eetlepel)
    Soepstengel
    Fruit
    Rijstwafel

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dat was overigens wel toen hij volgens mij 7 maanden was

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Yoghurt en kwark wordt pas aangeraden vanaf 7-8 maanden. Is namelijk redelijk zwaar verteerbaar, (wel lichter dan melk).
    Daarbij zou ik beslist deze toetjes niet geven: toegevoegde suikers, (geraffineerd of fruitsuikers). Die zoetigheid is helemaal niet nodig. gewoon normale yoghurt, kwark of griekse yoghurt geven als je daarmee start :) Veel fijner voor je portemonnee ook nog, je moet Nestle niet onnodig lopen spekken, die verdienen daar genoeg ;)

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook alleen griekse yoghurt. Soms met een beetje jam, fruithap of diksap. Ik zou vooral kijken of er geen glucose/fructosestroop in zit (ook bij de jam of diksap). Dat is pas echt rommel.

9. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Bedankt dames!
    Ze word over 6 dagen 7 maanden, dus het "mag" al wel. Ga griekse yoghurt proberen, soepstengel en rijstenwafel doet ze niets mee en 2x fruit op een dag? Doe het weleens, maar weet niet of dat goed is want in principe krijgt ze al genoeg fruit binnen.

Haar schema is nu als volgt:
    7.30u fles 180
    9.30u fruit
    11.30u bh en rond 12.00u een fles
    16.00 yoghurt/soepstengel oid met water/diksap
    17.30u groentes met drinken
    20.00u laatste fles 180.

Rond 16uur heeft ze altijd nog trek, voorheen kreeg ze een fles maar die is dus vervallen en omdat ze met een soepstengel nog niet echt iets doe wilde ik haar toch wat aanbieden als tussendoortje!

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Goed schema zo.

Deel Deze Pagina