Mijn dochter is ongeveer 67 cm (ze is een paar weken niet meer gemeten) en een smal meisje, vooral haar middel is heel smal. Ze zit op de grens van maat 68 naar maat 74. Ik heb een boel nieuwe kleertjes gekocht van maat 74. De bovenkleding is geen probleem, maar de broekjes zitten allemaal te los om haar middel. Die broek kan dan zomaar van haar billen glijden.... Wie had dit ook en hoe kun je dit oplossen?
Passen de broekjes in maat 68 niet nog qua lengte en breedte? Anders gebruik je die toch nog? Of heb je anders het elastiek in de broekjes helemaal aangetrokken? Of anders meer leggings dragen?
Nee, ik heb er nog naar gekeken... Het zijn een paar leggings, een spijkerbroekje en ander soort broekjes. Maar ze zijn stuk voor stuk gewoon te breed genaaid bij het middel. En om ze nu allemaal een stukje dicht te naaien...
Idd broekjes met elastiek (of knoopsgatenelastiek zodat je kan verstellen). Maar waarom zit je zo met de maat. Het is echt niet gek om broekjes in een andere maat te hebben dan de bovenkleding. (zoonlief heeft lang in broek 74 gelopen en shirt 86)
Maat 68 zit altijd wel goed bij het middel, maar bij sommige broekjes krijgt ze nu hoog water... Maar enkele gebruik ik nog wel. En in alle broekjes die ik heb zit geen elastiek aan de zijkanten die je aan kan trekken, anders was het wel handig geweest. En met de leggings dus hetzelfde probleem.
Wij hebben vaak onder een maatje kleiner dan boven en gebruiken vaak broeken met elastiek met zo'n knoopje. Bij een smal meisje van 67 cm is maat 68 een prima maat voor broeken lijkt me. Onze jongste is 73 cm en draagt pas sinds kort geen 68 meer.
Mijn dochter is ouder, en wel langer dan jou dochter, (mijn dochter heeft korte benen!!!) en ze heeft van broeken nog maat 56/62.. Van boven al wel 68/74 haha. Dus gewoon nog even een maatje kleiner pakken...
Ik heb dit probleem ook bij mijn zoontje die heeft kwa lengte echt 74 nodig maar in de breedte 62 dus ik heb ze zelf ingenomen want als ik ze op zijn strakst trek met het knoopelastiek ziet het er niet uit.
Misschien dan een heel flexibel riempje en goed kijken naar smalle maatjes. Sommige merken vallen smaller uit. En zeker kijken naar broekjes met elastiek erin wat je strakker kan maken. Of toch innemen.....! En ja, wij hebben ook wel vakér gehad dat een shirtje al wel een maat groter moest, maar een broekje niet.
De duurdere merken hebben vaak smallere modelletjes idd. Of gewoon een keer shoppen en een broek meenemen die past qua maat
Leggings vallen vaak wel smal genoeg ook van boven. Idd overal de small fit modellen van opzoeken... Baggy is leuk maar niet als t zooooo baggy zit ; ) Verder niet kopen bij henm en bij de hema alleen de meisjes broekjes nemen... (roze label) die andere zijn veel te breed ook!
Hier hetzelfde probleem bij ons zoontje. Voor de lengte heeft hij echt wel maat 74 nodig, maar in de breedte is deze nog te groot. Zelfs met het elastiek op z'n strakst aangetrokken. En dat is echt niet mooi. Alleen Noppies past hem wel mooi, dus koop ik dat. Dan maar wat duurder.
Ik heb altijd hetzelfde probleem. Ik koop daarom alleen broeken met van die elastieken aan de binnenkant, zodat je hem smaller kunt maken. Meestal moet ik aan beide kanten de knoop in het vierde gat stoppen
Hier ook een smal meisje, maar die is 72 cm en draagt nu nog maat 68 wat broek betreft en maat 68/74 wat shirtjes betreft. ik heb vooral broekjes van noppies,kiezeltje en jottum. Prenatal draagt ze een maat kleiner en valt wat lengte betreft goed en breedte dan ook. Maar moet eerlijk zeggen dat ze veel rokjes met leggings draagt, omdat dat toch de beste pasvorm heeft.
Hier hetzelfde probleem, ik gebruik dus vooral leggings, ze zit nu nog redelijk goed in maat 68, maaar sommige 68 zijn ook nog te wijd maar 74 verzuipt ze echt in