Hallo, Ik hebeen probleem met het schema van mijn zoontje. Hij is savonds om 19.00 echt moe en wil dan slapen maar ik kom niet uit. Hier zijn schema nu: 8.00 180/6 9.30-11.00 slapen 11.00 fruit (100gram) 12.30 bord bambix pap 200 13.30 naar bed tot 15.30 15.30 sap met een liga 17.30 warm eten (200 gram) yoghurt 75 gram en dan rond 20.00 180/6 dit ging altijd goed maar overdag worden zijn slaapjes korter en savonds wilt hij daardoor gewoon eerder naa rbed. En als ik dan zijn fles om 20.00 aanbiedt is het krijsen, en als ik hem dan in slaap heb ik mijn armen dan drinkt hij hem zo leeg. Dus hij moet gewoon eerder naar bed. Vandaag wil ik het zo proberen: 8.00 180/6 9.30 100 gram fruit 9.45 tot 11.15 geslapen 12.00 bord pap 200 ( 180/6 + 7 scheppen bambix) 13.00 naar bed ( hij ligt nu net op bed) 15.00 sap met een liga of 100 gram fruit. 17.00 warm eten 200 gram groente 75 gram yoghurt 19.00/19.30 zijn fles. Normaal deed hij ook een dutje om 18.00 tot 19.00 maar de laatste tijd lukt hem dat niet meer. Zou dit een goed schema zijn? of hebben jullie nog ideeen?
Lijkt mij het proberen waard! Er gewoon vol voor gaan!!! Je kijkt naar de behoefte van je kind en past het schema daarop aan. Dt is toch goed?! Lijkt mij een prima schema. Niet te lang en te korte tijd tussen het aantal voedingsmomenten en je bied je kindje voldoende aan. Gewoon lekker doen en even aanzien hij hij er op reageert. Ben wel benieuwd naar de vooruitgang (positief ingesteld en daarom zeg ik niet achteruitgang ) Houd je me op de hoogte? Mijn mannetje is ook een beetje aan het schuiven met zijn slaapjes. Heb daarover een topic lopen onder baby en dreumes, maar ik houd deze ook even in de gaten.
Dank je wel voor je reactie, ja ik vindt het soms zo moeilijk, maar ik hoop dat dit gaat werken. Ben heel benieuwd of we gewoon vandaag zo uit komen.
Gewoon doen! Ik heb ook het idee dat hoe drukker jij je er om maakt hoe meer een kindje kan aanvoelen dat iets anders verloopt dan normaal. Gewoon van dit schema ook meteen weer doen alsof et de normaalste gang van zaken is. Neem een paar dagen de tijd om te kijken hoe je kindje op de verandering reageerd. Dat hij vandaag misschien zoiets heeft van "he, dit gaat ff anders" is niet gek, maar morgen moet hij het dan al een beetje weer herkennen en dag nummer 3 moet hij het ook alweer de normaalste zaak van wereld vinden. Of moeten... Nou ja, zo bedoel ik het niet. Maar als dit nieuwe schema hem niet past dan geeft hij dat snel genoeg aan!
Het is vandaag gelukt! Hij ligt net op bed en heeft lekker zijn fles gedronken. Nou hopen dat het gaat lukken de aankomende dagen!