Hmmm dat hoeven ze hier niet te doen. Dat was vanaf dag 1 al duidelijk. Ben ook erg bewust met de voeding bezig. Ik denk dat Nathan 1,5 was toen hij voor het eerst een keer een lange vinger heeft gehad ( zielig he ) en in totaal iets van 5 keer gehad. Hij vindt het heerlijk hoor, maar ik haal het gewoon nooit. Heb crackers, volkoren bisquitjes en af en toe een hap van een lekkere koekje die mama aan het eten is. Wij waren een keer bij de opa en oma van mijn man, rond de koffie dus 11 uur. We waren nog geen 2 sec. binnen of hij gaf meneer al een zakje hamkaas! Wist niet hoe hard ik het weer uit zijn handen moest trekken, ben je nu helemaal gek geworden?! Hij was toen ook 1.5 denk ik. Gelukkig staat mijn man volledig achter mij.
Ahhh zielig voor die ouwetjes, dat zakje lag al een half jaar op hem te wachten! Ik zou zeggen: "ik neem het wel mee voor thuis, nu is het nog een beetje vroeg" en het dan thuis mooi een andere bestemming geven, dat dan weer wel, haha!
Hahaha nee hoor, die hebben zelf nog 6 kleinkinderen Nathan is een achterkleinkind. Als ik zie wat ze die kids in de familie allemaal naar binnen proppen... En geen 1 eet hun avondeten normaal op
Zou mijn zoontje ook niet zo snel lange vinger geven. Hij krijgt sinds 4 mnd groente/fruithap, maar dat wil niet zeggen dat hij met 6 mnd vanalles mag hebben. Snap ook niet zo goed waarom het toch zo leuk is om een kleintje snoep of koek te geven. Zeker niet als hij iets gezond net zo lekker vindt. Ik kan totaal niet met mijn schoonmoeder door 1 deur, maar kan toch wel van haar zeggen dat ze niet iets achter mijn rug om aan Milan zou geven. Al heeft ze dan ook nog nooit op hem gepast, dus ze heeft er geen kans voor gehad, maar denk niet dat ze dat zou doen. Lastige situatie voor je. Kun je dit niet met je man bespreken? Dat je goed uitlegd waarom je niet wil dat je kleintje al een lange vinger krijgt en hij dit dus ook tegen zijn moeder zegt. Misschien neemt ze het van hem meer aan.
Mijn dochter heeft het maar slecht hier, die is 8,5 maand en heeft nog nooit een lange vinger op . Zolang ze tevreden zijn met een stuk fruit, korst brood of rijstewafel vind ik het niet nodig.
Onze dochter hier van bijna 11 maanden nog veel slechter ! Die heeft zelfs nog nooit iets van een koekje oid op. Alleen nog maar borstvoeding, groenten, fruit, boterham met boter en een aantal keer kunstvoeding !
nou, ik heb er over gedacht hoor. meneer/mevrouw van de kinderbescherscherming, ze heet Hanneke en heeft drie kinderen en, en...nou meer weet ik niet maar ze is wel heel slecht!! Ze geeft haar kinder GEEN SNOEP EN KOEK. Hoe durft ze!!
Whaha, morgen maar snel eens koek gaan geven of een lollie ofzo, anders loopt het vast niet goed af met ons hier !
een lollie ipv een lange vinger (even on-topic) wat een goed idee!!! laat oma het maar niet horen, je brengt haar op ideeen
Zouden je schoonouders het minder leuk vinden als ze de kleine een stukje soepstengel geven? Moet het perse een lange vinger zijn? Vraag hen dan eens waarom dat perse moet. Als ze achter jouw rug om toch suiker geven terwijl je pertinent aangeeft het niet te willen vind ik dat respectloos naar jou toe. Het zou voor mij een reden zijn om mijn kind daar niet meer heen te brengen zonder dat ik er bij ben. Het feit dat je partner het niet met jou eens is maar met zijn ouders, betekent toch echt dat hij zich niet goed genoeg ingelezen heeft in de wetenschap waarin we nu leven, nl. dat veel voedsel niet goed is voor kindjes (terwijl ze daar vroeger groot van werden). Maar ja, je schoonouders zullen zich ook vast niet, als ze bijv. wat gaan mankeren, volgens de normen van 40 jaar geleden behandeld willen worden. Dan kies je toch ook voor de wetenschap van nu? Het lijkt wel of ouderen in alles mee willen gaan met hun tijd behalve als het de opvoeding van kinderen betreft. Ik denk dat het ligt aan het feit dat als jij andere ideeën hierover hebt, zij het misschien voelen als dat zij het vroeger niet goed gedaan zouden hebben (blijkt ook wel uit de rotte tandjes van je vriend, maar dat even terzijde). Ik denk dat het het beste is om eerst je vriend alle argumenten op een briefje te geven en pas als hij overtuigd is, dit over te brengen naar je schoonouders.
daar heb je zeker wel een punt Arja.. maar ik zou niet willen dat hun de fouten bij mijn kind gaan herhalen enkel zodat ik hun gevoelens niet zou krengen. mijn ouders zijn het trouwens volledig met mij eens en komen uit de zelfde generatie. maar goed, ik heb van die eerste hap koeken gehaald. daar mag die straks mee beginnen en af en toe een lange vinger vind ik echt geen probleem. het is enkel de leeftijd waarop ze het al willen geven wat mij tegen stond. die kleine man begint net pas te leren hoe je moet slikken en ik wil niet dat die zowel groente, fruit, koek en pap tegelijk krijgt. per ding moet die gewoon een tijdje wennen voor er iets anders bij komt. ben al blij dat jullie het allemaal met me eens zijn
hey hou jij eens op zeg ! Krijg nog nachtmerries ! Marieken, Ik denk idd dat je beter zo een koekje kan laten geven over een tijdje. Of iets van een soepstengel ofzo. Leg er dan ook gewoon een pakje/een paar bij hun neer, zodat ze het gevoel hebben iets voor de kleine te hebben zegmaar !