hoelang wennen aan groente/fruit en sabbelen op brood?

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Sinds kort geef ik mijn kindje van 6 maanden groente en fruit. Voor een paar hapjes wil ze haar mondje nog wel open doen maar daarna houdt ze hem al stijf dicht.

Vorige week op het CB zeiden ze dat ik haar een broodkorstje aan moest gaan bieden. Dit heeft ze nu 3 dagen gehad. ZE doet er echter niks mee ze stopt het niet bewust in haar mond en toen ze dat wel deed keek ze erg vies.

Hoe is dit bij jullie allemaal in het begin gegaan?

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Fruit en groente gingen er hier gelijk goed in.
    Denk dat het een kwestie is van een paar dagen dezelfde smaak blijven aanbieden om aan die smaak te wennen (hebben ze wel een paar dagen voor nodig). En misschien vindt ze het gewoon nog niet interessant genoeg. Komt vanzelf wel.
    Ik zou gewoon blijven aanbieden in ieder geval.

Mijn zoontje vindt brood tot nu toe ook niet erg boeiend. Liga daarentegen vindt hij wel lekker en granenpap ook. Dus als je al met gluten wil gaan proberen, kun je ook dat doen.

Maar eerlijk gezegd zou ik daarmee wachten aangezien ze dan aan zoveel dingen tegelijk moet wennen (mijn zoontje krijgt al vanaf 4,5 groente en fruit dus brood is nu echt iets nieuws).

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier precies het zelfde. We zijn nu 2 weken bezig en ze eet van de meeste dingen een paar hapjes, soms met moeite eet ze een "portie" op (ik maak porties van 30-50 gram). Ligt er een beetje aan wat ik maak. Ik maak nog steeds vaak voor een paar dagen, maar sinds een paar dagen ook wel eens verschillend. Ik geef 's ochtends fruit en 's middags groente, en tussen de middag oefenen we met een korstje brood.

Julia eet dus ook nog niet veel bijvoeding, maar dat hoeft ook nog niet per sé. Ze begrijpt wel dat het brood in haar mond hoort, en af en toe eet ze het ook echt op! In het begin deed ik het ook wel eens zelf in haar mond, en dan sabbelde ze er op of soms bijt ze er een stuk af (zonder tandjes) en dat sabbelt ze zo lang in haar mond dat het vanzelf verdwijnt :D

Het is echt een kwestie van blijven aanbieden, en ik zou zelf geen potjes ofzo geven. Dan blijf je je namelijk ergeren aan het feit dat je zoveel weg moet gooien! Ik maak zelf kleine bakjes met wat fruit of groente van wat ik over heb en daardoor ben ik gewoon blij als ze dat wel op eet!

Op het CB zeiden ze hier ook niets over hoeveel ze op moest eten, alleen dat ze met 7 maanden echt een boterham mag eten tussen de middag. Het duurt volgens mij eeuwen voordat ze zoiets op zou hebben, maar brood gaat hier wel beter dan fruit/groente.

Succes en veel plezier!!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Brood heeft trouwens ook een hele andere structuur, dus misschien dat ze daarom ook zo raar keek! Gewoon blijven proberen, en anders kan pap ook om te oefenen met granen! Liga zou ik niet doen persoonlijk.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Het is dus even geduld hebben.
    Wij hebben de mazzel dat we een kleinen kliko hebben :D.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben eerst met groenten begonnen, 3 weken daarna begonnen met fruit. Het ging hier heel langzaam. Pas na een maand begon hij wat te eten. Toen hij begon te eten ben ik begonnen met een broodkorst, dat vond hij meteen lekker.
    Gewoon doorgaan met hoe je nu bezig bent, het komt vanzelf wel als ze eraan toe is!

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Kan heel lang duren hoor. Ben nu nog steeds aan het wennen. Fruit en brood is hier nog steeds niet echt favoriet, maar ik blijf het gewoon consequent aanbieden of ze het nou opeet of niet. Maak er geen drama van en ze zit gewoon bij ons aan tafel tijdens het eten. Ze zal vanzelf wel een keer meer vast voedsel gaan eten. Eten aan tafel moet leuk blijven en daarom push ik niets. Zolang ze nog opvolgmelk krijgt krijgt ze toch wel alles binnen wat ze nodig heeft denk ik dan maar.

Deel Deze Pagina