Da's heel fijn voor jou, maar Danouk geeft aan dat zij WEL moe is. En dat heeft ongetwijfeld ook met de KS te maken. Ik ben verder gezond, de ks is toendertijd bij mij goed gegaan. Maar ik heb er WEL lang last van gehad! Dat is ook niet meer dan normaal! Daar komt nog bij dat zij ook een schoolgaand kind heeft. Dus even rustig opstarten s'ochtends is er niet bij. Kortom een hele andere situatie. Jammer dat je deze ervaring zo bepalend laat zijn. Want via de natuurlijke weg bevallen is echt een mooie ervaring (en dat zeg ik ondanks een laatste hel-bevalling). Maar je weet pas echt hoe het is als je het zelf hebt meegemaakt. Daarom heeft vergelijken niet zoveel zin. En elke bevalling is ook weer anders. Net als jouw ervaring met de bv/kolven. Wie weet gaat het met een tweede heel anders!
Ik vind het zo'n onzin dat baby's van 7 weken zouden moeten doorslapen! Dat is fysiek bijna niet mogelijk en tot 4-5 uur slapen is best al goed! Hoe iedereen van zijn keizersnede hersteld is ook bij iedereen anders.. Ik herstelde ook snel, maar kan nu nog geen broek onder mn navel velen.. Is nog te gevoelig! Ik had met de nachtvoedingen ook veel moeite om uit bed te komen, omdat dat veel druk op de wond zette ivm buikspieren aanspannen (we hebben tempur dus lig altijd in mijn eigen kuiltje) dus liet ik vl altijd de baby ophalen en wegbrengen.. Ja tuurlijk is het zwaar iedere keer die gebroken nachten, ook voor je man.. Maar ik vind niet dat al die nachtvoedingen op jouw schouders hoeven te hangen.. Natuurlijk moet je man werken, maar jij hebt nu een 24-uurs baan met 2 kinderen! Dus ik vind eigenlijk wel dat hij ook wel eens een voeding kan doen! Verder kAn ik je niet veel meer adviseren.. Je zou misschien beter een andere fles kunnen ophogen, zodat hij snachts niet met een te volle maag zit.. Uiteindelijk gaan ze lange doorslapen op wat ze over de gehele dag opbouwen! Weer je zeker dat het geen reflux is? Verduister je de kamer goed als hij gaat slapen? Hier had dochter duidelijk behoefte aan een donkere kamer met slapen overdag! Overigens zou ik hem niet wakker maken voor een fles.. Maar hem de fles geven zodra hij wakker is! Dus even alle tijden laten varen en het echt volledig op zijn verzoek voeden.. Vraag desnoods hulp van oma/opa/buuf als je moeilijk zit met ophalen van je oudste? Veel sterkte! Misschien eens de kids even uit logeren brengen zodat jij en je hubby een nacht kunnen doorslapen.. Heel veel grootouders willen best eens een keer oppassen, ook al slapen ze maar 3 uur per keer! En vaak slapen ze bij een ander vaak nog beter ook! Hier ging Zoë meteen een keer doorslapen van 23 tot 7!
Die 4-5 uur slapen zou ik wel graag willen, maar dat gebeurd(e) niet. (soms lukt het wel). Mijn vriend doet het huishouden en de zorg voor de oudste grotendeels. Ik doe de voedingen en de zorg van de jongste. Helaas is mijn Hb ook maar 5,5 dus dat werkt denk ik ook wel een beetje tegen. Ik voel me eigenlijk best wel goed en wil ook wel van alles, maar ben gewoon moe. Overdag kon ik er met moeite 3 uur tussen houden, wat hij had honger. Zijn maagje hoorde ik knorren. Had de laatste fles opgehoogd, maar daar werd het niet veel anders van. Ben sinds gisteren begonnen met 6x 120/4. Overdag gaat het nu goed qua tijd tussen de flessen. 's nachts nog steeds om de 3 uur. Ik maak hem 's nachts niet wakker, dan krijgt hij op verzoek. Helaas zet hij gelijk de sirene aan en kan een speen hem niet bedaren. Anders had ik het misschien nog een uurtje uit kunnen stellen. Reflux is het niet, dat heeft de KA al nagekeken. Kamer is erg donker doordat we rolluiken voor het raam hebben. Mijn ouders en schoonouders zijn allemaal halvewege de 60 en willen best een keer oppassen. Maar mijn moeder is de enige die er snachts wel uit wil, maar geen 2 keer zoals het nu gaat. Dus de jongste wegbrengen is geen optie. De oudste is nu al een paar keer weg geweest, zodat we smorgens ook wat langer kunnen slapen. Vrijdag zijn we bij de huisarts geweest voor een verwijzing naar de osteopaat. Dat willen we toch gaan proberen. Helaas zit er hier in de buurt wel een osteopaat waar veel baby's baat bij hebben gehad, maar hij staat ook bekend als kwakzalver. En het is ee chiropractor. Volgens de ha is dat hetzelfde, maar las op internet dat dat niet zo is en wil echt een osteopaat hebben. We zijn nu dus op zoek naar eentje. Nog tips waar ik op kan letten? Ik ken helaas niet zoveel mensen die er ervaring mee hebben in deze regio, dus kan geen navraag doen.
Heb je al forte voeding geprobeerd?? Is er niet een vriendin die je eens kan ondersteunen? Misschien kun je ook extra vitamine pillen slikken om extra energie op te doen! En ik weet niet hoe je ijzergehalte is? Maar eens extra ijzertabletten of appelstroop geeft ook extra energie! Is het mogelijk dat je oudste overblijft of bij oma eet tussen de middag? Ik heb ook echt tot 9 weken veel tussendoor moeten rusten, maar ik had wel hele goede bloedwaardes... Dus dat scheelt wel dat je sneller uitgerust bent denk ik...
Hier tot een maand of 4/5 dacht ik. Had alles geprobeerd voor mn gevoel om dr langer te laten slapen (rijstebloem in fles 's avonds laat), maar ze kwam nog steeds vaak. Toen kwam een vriendin met de tip om steeds wat minder te geven 's nachts. Ik was er eerst niet zo voor, maar heb het toch een keer geprobeerd. Telkens met 30cc afgebouwd en als ze de fles dan leeg had speentje erin, nog wat wiegen en terug leggen. En dat accepteerde ze.. Vervolgens sliep ze idd van 18-6.00!
Hier kwam hij de eerste 4/5 weken om 23.00 -04.00 en 7.00. Ongeveer. Daarna kwam er met de nacht wat tijd bij de 4.00 met een week of 6 sliep hij van 23.00-07.00 (sorry)