Zwanger en Watterpokken

Discussion in 'Zwangerschap' started by jeanney3, Oct 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jeanney3

jeanney3 Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn dochter van 2 heeft watterpokken. Moet ik me zorgen maken dat ik ook watterpokken kan krijgen en dat het niet goed is voor kleintje....

Ja ik weet dat het een kinderziekte is, maar mijn vriend heeft het drie jaar terug voor tweede keer gekregen.

2. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    hoi Jeanney,

In principe als je ze zelf gehad hebt hoef je niet bang te zijn dat ze terug komen want dan ben je imuun ik heb dit extra na laten vragen omdat ik zelf met kinderen werk en daar nog wel eens wat kinder ziektes voorkomen.
    Dat jou vriend ze voor de tweede keer gehad heeft kan het zijn dat hij ze als baby heeft gehad of als peuter/kleuter een paar en dus de ziekte niet goed doorstaan heeft.
    maar als je de ziekte goed doorstaan hebt als kind denk ik niet dat ze terug komen.

groetjes Marloes

3. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Mij hebben zo ooit verteld, dat als er iemand in de buurt de waterpokken heeft, dit schadelijk voor de vrucht kan zijn. (is mij door de verloskundige verteld, tijdens mijn eerste zwangerschap)

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Heb je zelf als kind zeinde de waterpokken gehad dan is de kans zeer nihiel dat je ze ook krijgt.
    Als je meer vragen hebt zou ik morgen even naar de huisarts bellen. de waterpokken hebben een incubatietijd van 6 weken dus als je dochetje er al last van heb zou je denk ik ook al last van moeten hebben.

5. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik dacht ook als je de waterpokken gehad hebt dat je ze niet meer kon krijgen, ik ben als kind de gelukkige geweest die alle kinderziekten heb mogen meemaken, dus toen ik hoorde dat bij ons waterpokken heerste maakte ik me niet zo druk. Ik vernam van iemand dat je deze alsnog kunt krijgen, en dus schadelijk zou zijn voor ons kleintje, dus voor het zekerste zou ik toch contact opnemen met je vk hierover, zij weet het het beste.

Groetjes Monique76

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @mercedes
    Dat heb ik dus ook gehoord!

7. jeanney3

Ik heb het als kind wel gehad en goed ook. Ik weet het nog als dag van gisteren. Ik was toen 8. Mijn vriend en dochter van 5 hebben het 3 jaar terug gekregen en ik niet. Dus waarschijnlijk zal ik het niet krijgen, maar mijn plopje dan........

8. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Dit is alleen zo als je zelf de waterpokken niet gehad hebt.

en jeanney die kleine zit goed verpakt die krijgt nergens iets van mee :)

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn schoonpa had gordelroos (broertje van waterpokken) en dat was niet goed voor de baby. Dus ik weet niet of het kwaad kan, je zou even moeten overleggen met huisarts/verloskundige. Maar eigenlijk denk ik dat het kwaad dan al geschied is want je dochter heb je natuurlijk altijd dicht bij je in de buurt.

10. jeanney3

Hey Loesje dat moest ik even horen. Zit al een uurtje op het web te surfen naar antwoorden enzo. Maar fijn dat je dat zeg, voel me stuk rustiger.

Veel liefs Jeanney

11. jeanney3

Ja mijn dochter is bijna 3. Ik heb haar altijd bij mij. Dus ik zal zeker morgen vragen aan mijn huisarts. Want ik weet het echt niet meer.

Maar als ik het niet krijg, is het mogelijk dat mijn plopje toch ermee besmet wordt. Hoe kan dat.....

12. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
  13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik neem dat als je het zelf al een keer gehad hebt het danniet bij je kindje kan komen. Dus als je zelf niet besmet bent lijkt mij er geen gevaar.
    Hoe zou dat virus anders bij je kindje moeten komen ? Inademen en dan door je bloed door de navelstreng ? Nee dat lijkt mij niet, dus als je het zelf al gehad hebt (heel waarschijnlijk wel) dan zal er vast niets aan de hand zijn.

14. kristel

kristel Niet meer actief

Ten eerste kan bij mensen die al eerder waterpokken hebben gehad een nieuwe besmetting leiden tot gordelroos.

Ten tweede weet ik dat er voor veel kinderziektes geldt dat als je in het begin van je zwangerschap bent dat je een kleine kans op een miskraam kan hebben. Ik weet alleen niet of dit geldt voor waterpokken (ik weet het alleen zeker van de vijfde ziekte en van HVM). Je kunt de huisarst of consultatiebureau hiervoor bellen.

15. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    als je zelf waterpokken hebt gehad is er geen gevaar voor de baby.

16. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    het gaat erom of je het zelf ook gehad hebt. ik geloof dat je hier ook op getest word bij de bloedtest. maar die heb jij nog niet gehad.
    mischien als je helemaal gerust gesteld wilt worden kan je even de huisarts bellen.

Share This Page