Hallo dames, Ik heb even een vraag.. Zoals de titel al zegt, wanneer gingen jullie je weer beter voelen? Zowel lichamelijk als geestelijk? Ik ben zo blij als de 12 weken om zijn. Ik voel me helemaal uitgeblust. Gelukkig niet meer misselijk, maar wel nog heel moe en gewoon niet mezelf. *klaagmodus aan* mijn haar zit al weken niet meer, heb opeens roos, hele tijd puistjes en af toe echt zoiets van heb nergens meer zin in. Mijn kleren zitten niet lekker.. Kortom mag ik de rest van de week in bed verblijven? Begrijp me niet verkeerd, ben heel blij met de beeb en verheug me ook ontzettend op de tijd dat de kleine er straks is hoor Maarja morgen heb ik de termijnecho, misschien dat ik dan weer wat vrolijker wordt. Sorry voor mijn gezeur..
Hmm, weer beter voelen? Lekker in je vel? In mijn ervaring komt dat pas weer na de kraamtijd ... Tot die tijd, blegh... (hoop dat je een mooie opleving krijgt in 2e trimester, dan heb je meeste kans om je beter te voelen!)
Ja bij mij kwam het toch pas helemaal terug rond de 14w denk ik. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds -pffff-dagen heb! Heb soms ook helemaal geen zin om me op te maken of veel aan me haar te doen. Dan trek ik makkelijke kleren aan, me haar omhoog en soms vlieg ik er dan helemaal in, gooi de ramen open, ga ik lekker alles poetsen en wasjes draaien.. Als ik zo'n dag heb dan blinkt alles lekker tegen savonds en dan neem ik een lekker bad. Nadien samen op de bank en voel ik me terug goed haha Heb ook dagen (zoals vandaag ) dat alles heeel erg lang duurt, heb nergens zin in of geen energie en dan eindig ik als een hoopje ellende op de bank hangen haha. Maar straks ga ik er in vliegen hoor! haha
Hier was de misselijkheid met week 9 weer zo goed als verdwenen, maar ik was toen nog wel heel erg moe en futloos. Dat echt mijn energie weer volop terugkwam en ik me weer een beetje normaal voelde, zal rond een week of 18 pas zijn geweest. Toen een hele goede periode gehad, en nu voel ik me sinds 2 weken weer vermoeider, ben niet vooruit te branden en doe het liefst de hele dag niks. Gelukkig slaap ik nog wel (vaak) goed dus daar profiteer ik nog maar even van, voordat de gebroken nachten straks weer voor de deur staan
Ik voelde me na de eerste 3 maanden wel minder moe. Het was echte een groot verschil, maar ik kan nog altijd zo van die baaldagen hebben... Dat zijn zo een beetje de hormonen die met je voeten spelen. De eerste 3 maanden had ik ook bijna geen last van misselijkheid of slecht zijn, maar nu kan ik af en toe een misselijk makende honger krijgen... echt niet leuk...
Hey! Herkenbaar hoor, ik voelde me de 1e 3 maand ook helemaal niet lekker! Gelukkig nooit overgegeven. Voornamelijk slechte eetlust, niks smaakte me, zelfs een glas water was vies! Ik was mezelf ook helemaal kwijt, had nergens zin in. TV interesseerde me niet, had een heel spannend boek, nou die heeft ook weken in een hoek vd kast gelegen, wandelen met de hond had ik helemaal geen energie voor(terwijl een ommetje altijd wel hielp als ik niet zo lekker in mn vel zat vóór zwangerschap). Mijn andere huisdieren(6 konijnen), waren niet boeiend, maar alleen maar "lastig" omdat de verzorging veel te veel energie kostte. Ik leefde van dag tot dag, kon wel janken op een gegeven moment. En dan was het ook nog eens winter; grijs, koud en nat. Ik ben nog nooit zo depri geweest! Gelukkig werd het langzaam aan steeds weer wat beter, eetlust kwam terug(dát scheelt een hele hoop ellende hoor!), en ik kreeg steeds wat meer energie. Eindelijk ook weer energie om leuke dingen te doen. Nu voel ik me weer helemaal de oude! behalve dat ik dan snel vermoeid ben, uit moet kijken dat ik niet veel hooi op mn vork neem(gevolg; rugpijn, bandenpijn & harde buik), gaat het echt hartstikke lekker. Het komt echt weer goed hoor! je moet er ff doorheen, al lijkt het nu uitzichtloos. Geef je er aan over, dat is het enige wat ik je kan aanraden. En spuw vooral hier af en toe je gal, dat lucht op! Sterkte ermee!
Blij dat ik niet de enige ben! Ik ben nu 9 weken en 3 dagen en al 5 weken spugen, moe, futloos...... ik ben mezelf niet..... huishouden staat op zijn kop (iets wat ik normaal netjes doe) Ik wil mijn energie terug en geen 24u misselijk zijn.....
Ik heb in het begin erg lang last gehad van misselijkheid. Helaas tot aan de 16 weken.. Vond het toen ook echt absoluut niet leuk meer. Kan helaas soms dus best lang aanhouden... Maar vanaf toen is het eigenlijk beter gegaan en kan ik eigenlijk alles aan!! Behalve nu mijn buikje een beetje heel groot aan het worden is zit het nu wel eens in de weg maar geniet van ieder moment!!
Heeej.. Zo herkenbaar! Ik noem ons kleintje dan ook regelmatig een parasiet. Haha.. ik had vandaag ook zo'n dag, maar ik heb donderdag ook een echo, dus de zorgen/zenuwen zijn weer volop aanwezig. Ik ben nu 10 weken en 3 dagen zwanger en vanaf vrijdag voel ik me echt belabberd, niet mezelf. Totaal geen zin om te eten. Alles staat me tegen, maar eten moet wel, want ik word direct licht in mijn hoofd. Enorm moe en futloos, m'n darmen zijn helemaal de weg kwijt, mijn puistenverzameling lijkt ook steeds groter te worden en ik ben ook weer te veel op een andere planeet met m'n hoofd. Ik heb qua misselijkheid echt niks te klagen! Heb af en toe een weeïg gevoel, meer niet. Al m'n kwaaltjes neem ik maar voor lief en ja.. klinkt heel stom; ik geniet er gewoon van. Haha.. het hoort er nu eenmaal bij. Maar (vooral op m'n werk) is het soms wel heel erg vervelend.. En uhm.. af en toe 'zeuren' mag best wel even!
Vanaf 16 weken was de futloosheid verdwenen. Dus vanaf toen lekkerder in mijn vel. Het is bij mij vooral de vermoeidheid en de passiviteit waar ik moeite mee heb. Vanaf 18 weken de misselijkheid. En sinds 20 weken heb ik bergen met energie, heerlijk! Natuurlijk nog steeds op tijd rust nemen e.d. maar, mijn humeur is weer veel beter. En daar geniet ik nu van. Uit mijn vorige zwangerschappen weet ik dat het tegen de uitgerekende datum weer heeeeel anders wordt.
Toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ach als het straks beter weer wordt zal ik me waarschijnlijk ook wel beter voelen. Morgen krijgen we voor de eerste keer het hartje te horen. Krijg morgen ook de bloeduitslag. Ben benieuwd. Hebben we toch even allemaal kunnen zeuren
Je bent absoluut niet de enige en zeuren hoort erbij. Je wil genieten en je huishouden op orde en niets lukt. Super frustrerend! Ik hoop dat we ons allemaal snel terug beter voelen! Ik heb volgende woensdag terug een echo! X
Mijn constante misselijkheid verdween met 12 weken, maar tot 14 weken had ik nog wel last van vlagen. Moe ben ik nog steeds heel veel en snel maar ik voel me wel een heel stuk beter als de eerste 12 weken.
Oh meiden wat blij dat ik ook niet de enige ben !! Vind het geweldig dat ik zwanger ben, maar die rot kwaaltjes nu al zat haha !BAHH Totaal futloos voelen, duizelig, MOE moe moe, gelukkig niet meer misselijk alleen als ik echt moet gaan eten, maar gewoon het beroerd voelen niet lekker zijn, ene moment enorm vrolijk en vandaag enorm sip, vraag me niet waarom want ik zou het echt niet weten !! Normaal een schoonmaak muts elke dag alles doen, maar nu hooguit 2x per week totaal geen energie voor, en dit vind ik echt erg. Alles smaakt anders, en enorme maagzuur die ik helaas al had door enstige reflex, en nu alleen maar erger bah... Alles vergeten is ook zo leuk maar niet heus Hooohw en elk steekje in mijn baar moeder ongerust zijn Of het koken normaal ben ik ala topchef thuis, nu alleen maar snel en makkelijk iets maken... ook ik begrijp jullie helemaal meiden ! Blij als het gewoon de eerste weken zijn en niet mijn hele zwangerschap !!