Ineens een nachtbrakertje? Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wila, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze zoon is nu bijna 7 maanden oud! Doet het super!
    Eet goed, drinkt goed, slaapt geweldig!
    Dit alles tot 1,5 week geleden. Toen begon hij ineens een nachtbrakertje te worden.
    Normaal sliep hij tot s morgens 8 uur, en kreeg dan de fles.
    Nu ben ik er voor die tijd al 5-6 keer uit geweest. Hij huilt dan alles bij elkaar, slaat met zijn armpjes om hem heen, schopt met Zijn voetjes, is erg onrustig en lijkt zelfs paniekerig/angstig. Hij is erg moeilijk te troosten. De meeste keren haal ik hem eruit en hou m lekker dicht tegen me aan, ga dan liedjes Zingen. Zo krijg ik hem eigenlijk het snelste rustig!

Ik snap er helemaal niets van gewoon...... Ken dit ook niet van hem en het duurt al 1,5 week! Herkend iemand dit? Of heeft iemand tips?

Liefs
    Wila

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik vermoed verlatingsangst, dit is meestal toch rond die leeftijd? dus ik vrees dat dat het is

3. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dan zou ik daar overdag toch ook iets van moeten merken?

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier werd ie rond die tijd ook ineens wakker 's nachts, bleef dan bij kletsen en hoefde er niet uit maar lees het vaker rond die leeftijd...misschien een klein flesje geven!?! Eén van de vele fases ;)

5. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Hoi Wila,

Wij hebben die periode ook net achter de rug!
    heeft waarschijnlijk te maken met verlatingsangst en babytjes gaan dan dromen. Ik zat soms uren met mn dochter 's nachts om dr weer in slaap te krijgen. hier heeft het 2,5 week geduurt. Erg zwaar, maar gelukkig gaat het over! Ze had er ook alleen 's nachts last van, overdag helemaal niet. Vond ik ook altijd vreemd, maar ze heeft het nu nog steeds. Overdag kan ze prima alleen zijn, zodra ik 's avonds wegloop, is het gillen!

Heel veel Succes!!

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier begon het ook rond 7 maanden en pas nu slaapt ze de meeste nachten weer door. Hier geef ik dan meestal een flesje of ze slaapt bij ons in bed door. Dan is het binnen een kwartier weer rustig en slapen we allemaal verder. Ik zou ook niet weten wat het precies is en geef er maar gewoon aan toe.

7. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super fijn dat jullie even reageren! Zit ook echt met mijn handen in het haar!
    Het breekt zo op... Niet Zo zeer alleen voor ons, maar ook onze zoon is s morgens bekaf!

Als we hem in bed leggen is er eigenlijk niets aan de hand! Het begint meestal rond 4:00 uur!
    Een fles geef ik eigenlijk nooit, want ben een beetje bang dat hij daar dan weer aan gaat wennen! En ik moet zeggen dat ik m zonder fles ook rustig krijg gelukkig!

Wat ik gewoon vreemd vind, is dat hij overdag super goed slaapt!
    Nergens last van heeft.... En s nachts zoveel verdriet heeft.....
    Maar als ik de reacties zo lees kan het nog wel even duren dus? En is er weinig aan te doen....?

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er is inderdaad weinig aan te doen. Hier ook een meisje dat 's nachts echt kan spoken en soms overstuur huilend wakker wordt (dromen en verlatingsangst icm tanden die doorkomen). Terwijl we overdag echt niets aan haar merken, ze huilt (nog) niet bij vreemden, als ik uit het zicht ben raakt ze niet in paniek, etc.

Ze slaapt bij ons op de kamer en het enige dat helpt is haar aanleggen. Daarna slapen we allemaal weer verder.

Ik zou hem toch een flesje geven als het erg lang duurt hem te troosten. Slaapt hij daarna weer verder, weet je dat dit het is wat hij nu nodig heeft.
    Wees niet bang dat hij aan zoiets zal wennen, als de fase voorbij is heeft hij vaak die fles ook niet meer nodig.

9. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merken jullie dan wanneer je een fles geeft het weer over is? Of blijft jullie kindje dan later ook nog komen?

Ik moet zeggen met vast houden en zingen dat hij wel rustig te krijgen is..... Maar wordt er erg moedeloos van.

Hij is verder super vrolijk, maar die nachten zeg!
    Hoop dat het snel over is! Voor hem en voor ons niet fijn zo!

Misschien iemand geprobeerd iets van zichzelf in bedje te leggen? Zodat hij me ruikt? Of zou dat ook niet helpen?

10. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb trouwens ook wel het idee dat hij droomt.... Want hij blijft gillen met zijn oogjes dicht! Wanneer ik hem blijf roepen en hij zijn ogen opent is hij helemaal buiten adem maar ontspant vervolgens wel sneller.....

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat zijn inderdaad dromen. Een knuffeldoekje met speen (weet niet of hij die heeft) kan natuurlijk wel helpen. Mijn dochter heeft dat al sinds het begin (ik heb tijdens mijn zwangerschap met dat knuffeltje in bed geslapen) en soms als ze wakker wordt pakt ze dat schaapje, legt het over haar gezicht en slaapt weer verder.

12. adi

adi Niet meer actief

Het zijn fases die komen en gaan. Ik zou niet bang zijn dat je hem iets gaat aanwennen, kinderen zijn heel flexibel.

Als ik bij onze 3 kinderen de balans opmaak na 3,5 jaar:
    - 2 slechte slapers als babys slapen als peuters heel goed en lang. Dochter moet ik s ochtends om 9.30 uur wakker maken ;)
    - 2de dochter sliep als baby vrijwel altijd prima, ook als ze ziek was. Vanaf ong 3 jaar is ze gaan feesten s nachts, ze droomt veel, huilt in haar slaap. Of wordt wakker en gaat alle lichten in het huis aandoen om 2 uur s nachts :)

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Bij mijn dochter is het flesje inderdaad genoeg. Daarna slaapt ze door tot de volgende ochtend. Maar wanneer het niet helpt dan slaapt ze dus bij ons. En speentje indoen of knuffelen en terug leggen heeft hier eigenlijk maarvzelden gewerkt. Gewenning zou ik ook niet te bang voor zijn hoor, wat nodig is, is nodig toch?

14. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik gaf dr ook altijd nog wat voeding, daar werd ze wel wat rustiger van, mamar hier bleef ze dan soms gewoon een uur wakker of soms zelfs langer. ik mocht dan ook absoluut niet weg, want dan was heel het appartementencomplex wakker van dr gegil! haha
    en toen opeens van de ene op de andere nacht sliep ze weer! heeerlijk. dan merk je dan een goede nachtrust toch wel heel erg fijn is;)
    (ik heb trouwens ook doekjes enzo bij me gedragen overdag en dat bij dr gelegd, had niet het idee dat dat hier echt veel uitaakte)

15. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!!! Mijn zoontje is inmiddels 11 maanden en heeft nog steeds dat tie s'nachts wakker wordt. Dit doet tie vanaf de 6 maanden ongeveer. Ik geef hem gewoon een fles want dan slaapt hij gelijk verder. Of ze er aan wennen... Ik weet het niet. Mijn zoontje krijgt het al maanden maar heeft ook vaak nachten achter elkaar dat hij gewoon door slaapt. Ik heb idd ook echt het idee dat het fases zijn. Het hoort erbij denk ik. Een vriendin van mij doet oordoppen in en laat haar zoontje 2.5 uur huilen.... Uiteindelijk valt hij in slaap maar de na een aantal weken huilde hij nog steeds. Wat ik daarmee wil zeggen is dat laten huilen niet altijd werkt. Ik accepteer het gewoon en geef er aan toe. Ik ben inmiddels zwanger van de 2 e dus gebroken nachten zijn pittig maar ach het is voor een goed doel en straks begint het weer van voor af aan;)
    De komende jaren worden even tropen jaren zoals m'n moeder het zegt. Als ik s'ochtends dat vrolijke lieve snoetje zie ben ik alles weer vergeten.
    Succes meid!!! Het gaat vast over

16. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een dromertje!! Het is nu een maand rustig en slaapt ze weer door. Voorheen huilen met de oogjes dicht, en echt ontroostbaar!! Als ze dan wakker werd huilde ze nog en duurde het altijd even. Heb een keer drie nachten achter elkaar een fles gegeven en toen was het goed. De andere nachten had ze geen fles nodig.
    Nu is er niets aan de hand, ze is er dus niet aan gewend en was echt een fase

17. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, en ik s nachts maar denken dat ik de enige ben die loopt te rommelen Hahaha!
    Fijn dat jullie allemaal even reageren! En inderdaad het zal allemaal wel over gaan en zijn blije snoetje maakt s morgens ook veel goed.
    Maar ben denk ik ook wel verwend, want echt gebroken nachten heb ik weinig gehad hoor.
    Het scheelt dat ik nu jullie verhalen lees en het zo herkenbaar is wat jullie schrijven..... Dan kan ik me er ook meer bij neer leggen!

Een fles geven zie ik toch niet zo zitten. Heb ook niet het idee dat het daardoor beter zal gaan. Hij zoekt gewoon echt de nabijheid op en geruststelling. Dus blijf voorlopig toch nog even doorgaan met mijn gezang in de nacht. Weet niet wat mijn buren fijner vinden; zijn gehuil of mijn zingen;)
    Hoop alleen wel dat het snel over gaat! Merk nl dat het hem overdag ook zijn tol gaat eisen......

18. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou je bent echt niet de enige meid!
    Mijn zoontje sliep al heel snel door, hij was 9 weken en sliep het klokje rond. Tot hij dus een maand of 6 was wat ik hierboven al zei. Hij kreeg toen tandjes, is gaan dromen dat soort dingen. Succes meid, die wat voor jullie goed werkt!

19. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja misschien zijn het idd ook wel tandjes en dromen heb ik al zitten denken...... En idd die fases blijf je gewoon houden! Je moeder heeft wel gelijk hahahaha! Maar zoals jouw vriendin maar laten huilen, vind ik geen plan hoor! Hij huilt toch niet voor niks en wil gewoon even de geborgenheid voelen! Het komt ook echt wel goed.... Alleen het blijft lastig want ze kunnen het niet vertellen hè! Het zal ook niet de laatste keer zijn dat we denken; wat is dit nu toch weer;) bedankt voor je berichtje!!:)

Deel Deze Pagina